Teikiama nuo
2023-07-14 12:00
Teikiama iki
2023-09-18 17:00 Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
42 007 291,00 €
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
Regionas
Netaikoma
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Administruojanti institucija
Inovacijų agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Teisingos pertvarkos fondas
Konkretus uždavinys
Pertvarka kuria siekiama įgyv. ES 2030 m. energ. ir klimato srities tikslus ir 2050 m. užtikrinti neutralaus poveikio klimatui ES ekon. remiantis Paryžiaus susitarimu, kylančio soc. poveikio, poveikio užimtumui, ekon. poveikio, poveikio aplinkai kl.
  • Finansuojamos projektų veiklos
    Veiklos Nr.Veiklos pavadinimas
    05-001-01-04-02-10-01 Alternatyvaus kuro diegimas pramonės įmonėse Kauno, Šiaulių ir Telšių regionuose
    Daugiau Mažiau
  • Tikslinės grupės
    ES ATPLS nedalyvaujančios pramonės įmonės
    Daugiau Mažiau
  • Galimi pareiškėjai
    Pramonės įmonės
    Daugiau Mažiau
  • Finansuojamoji dalis
    Kodas Finansuojamoji dalis
    05-001-01-04-02-10-01 Didž. galimą projekto finansuojamąją dalį sudaro iki 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išl.
    Daugiau Mažiau
  • Nuosavo įnašo dalis
    Kodas Nuosavo įnašo dalis
    05-001-01-04-02-10-01 Ne mažiau 15 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
    Daugiau Mažiau
  • Finansavimo forma
    Dotacija
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    PFSA 2 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
    2.1. Remiama veikla: alternatyvaus kuro diegimas pramonės įmonėse Kauno, Šiaulių ir Telšių regionuose. Siekiant sėkmingos pramonės įmonių transformacijos ir priklausomybės nuo iškastinio kuro naudojimo pramonės procesuose mažinimo, numatomos investicijos alternatyvaus kuro diegimui, pvz., iškastinio kuro katilų keitimas į atsinaujinančių energijos išteklių (toliau – AEI) šilumos siurblius (oras–vanduo, gruntas–vanduo, vanduo–vanduo, oras–oras), įrangos, gamybos procese naudojančios iškastinį kurą, keitimas AEI naudojančia įranga ir (ar) įrangą, varoma elektra ir pan., Europos Sąjungos apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje (toliau – ES ATLPS) nedalyvaujančiose pramonės įmonėse, veikiančiose Kauno, Šiaulių ir Telšių regionuose.
    2.2. Reikalavimai pareiškėjams:
    2.2.1. Galimi pareiškėjai – ES ATPLS nedalyvaujančios pramonės įmonės.
    2.2.2. Projekto partneriai nėra galimi.
    2.2.3. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.
    2.2.4. Pareiškėjas teisės aktų nustatyta tvarka valstybės įmonei Registrų centrui turi būti pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinį už 2022 metus. Jeigu pareiškėjas priklauso įmonių grupei, valstybės įmonei Registrų centrui turi būti pateiktas įmonių grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys už 2022 metus. Tais atvejais, kai pareiškėjo ar įmonių grupės, jei pareiškėjas priklauso įmonių grupei, finansiniai metai neatitinka kalendorinių metų, valstybės įmonei Registrų centrui turi būti pateiktas paskutinių pasibaigusių finansinių metų finansinių ataskaitų rinkinys arba konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys.
    2.2.5. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams visose srityse, išskyrus veikiančius pirminės žuvininkystės ir akvakultūros, pirminės žemės ūkio, transporto, plačiajuosčio ryšio ir energetikos ekonominės veiklos sektoriuose, kuriems taikomos specialiosios valstybės pagalbos taisyklės, kredito bei finansų įstaigoms ir Reglamento (ES) 2021/1056 9 straipsnyje nustatytus atvejus. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjui, kuris vykdo veiklą žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais srityse, su sąlyga, kad gautas finansavimas nebus iš dalies arba visiškai perkeltas pirminiams gamintojams, ir nėra nustatoma remiantis produktų, kuriuos susijusios įmonės pateikė rinkai arba įsigijo iš pirminių gamintojų, kaina arba kiekiu, nebent įsigijimo atveju susijusios įmonės produktų nepateikė rinkai arba juos naudojo ne maisto reikmėms, pvz., distiliavimui, metanui išgauti arba kompostavimui.
    2.2.6. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui, kuriam pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/u%C5%BEsienie%C4%8Di%C5%B3-kuriems-draud%C5%BEiama-atvykti-s%C4%85ra%C5%A1as.
    2.2.7. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui, kuriam Europos Sąjungoje (toliau – ES) priimtos sankcijos, įskaitant (bet tuo neapsiribojant): asmenis, subjektus ar organizacijas, konkrečiai nurodytus teisės aktuose, kuriais įvedamos tos sankcijos; įmones, kurios nuosavybės teise priklauso asmenims, subjektams ar organizacijoms, kuriems skirtos ES priimtos sankcijos, arba yra jų kontroliuojamos; arba įmones, vykdančias veiklą sektoriuose, kuriems skirtos ES priimtos sankcijos, jei teikiamas finansavimas prieštarautų atitinkamų sankcijų tikslams.
    2.2.8. Teikiamas finansavimas negali būti naudojamas siekiant pakenkti numatomam ES ar jos tarptautinių partnerių taikomų sankcijų poveikiui, ir bus laikomasi galiojančių teisės aktų nuostatų dėl apsaugos nuo kovos su priemonių vengimu taisyklių. Finansavimu negali būti teikiama tiesioginė nauda fiziniams ar juridiniams asmenims, kuriems taikomos sankcijos.
    2.2.9. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui, jeigu jis nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.
    2.2.10. Jei pareiškėjas yra gavęs finansavimą pagal Juridinių asmenų investicijoms į iškastinio kuro naudojimo pakeitimą ar mažinimą ir (ar) atsinaujinančių energijos išteklių panaudojimą tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu, ir (arba) 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ veiklos „Didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu, projekte numatytos veiklos negali dubliuotis ir būti bendrai finansuojamos (angl. co-financing) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų.
    2.2.11. Jeigu pareiškėjo įnašas arba įnašo dalis yra paskola, ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo dienos pareiškėjas turi būti sudaręs sutartį gauti paskolą ir pateikęs jos kopiją administruojančiajai institucijai. Jei pareiškėjas skolinasi ne iš kredito įstaigos (banko ar kredito unijos), kaip ji suprantama pagal Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymą, iki projekto sutarties pasirašymo dienos pareiškėjas papildomai turi pateikti skolintojo finansinį pajėgumą skolinti atitinkamą lėšų sumą įrodančius dokumentus. Jei pareiškėjas per administruojančiosios institucijos nustatytą projekto sutarties pasirašymo terminą neįvykdo šio reikalavimo, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas. Taip pat pareiškėjas privalo įsivertinti, ar nėra kitų dokumentų, kuriuos jis turi pateikti iki sutarties sudarymo dienos.
    2.3. Projektams keliami reikalavimai:
    2.3.1. Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir už kurias mokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
    2.3.2. Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka. Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2026 m. rugpjūčio 31 d.
    2.3.3. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo projekto sutarties, kurios projektą administruojančioji institucija suderina su Ministerija, pasirašymo dienos. Veiklų pradžia suprantama kaip pasirašytos pirkimo sutarties data (kai pirkimas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 7 priede pateiktas Pirkimų taisykles (toliau – Pirkimų taisyklės) galimas iš vieno tiekėjo) arba kvietimo dalyvauti pirkime skelbimo ES investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt data (vykdant konkursą arba derybas, kai tokį pirkimo būdą nustato Pirkimų taisyklės). Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų pradžios laikotarpis gali būti pratęstas.
    2.3.4. Projektui taikomi visi PFSA išvardyti rodikliai, kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio
    171–178 punktų nuostatos.
    2.3.5. Pagal PFSA projektams įgyvendinti iš viso skiriama iki 42 007 291 (keturiasdešimt dviejų milijonų septynių tūkstančių dviejų šimtų devyniasdešimt vieno) euro ES fondų investicijų lėšų, iš kurių labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms (toliau – MVĮ) numatoma skirti iki 39 906 926 (trisdešimt devynių milijonų devynių šimtų šešių tūkstančių devynių šimtų dvidešimt šešių) eurų, didelėms įmonėms – iki 2 100 365 (dviejų milijonų šimto tūkstančių trijų šimtų šešiasdešimt penkių) eurų ES fondų investicijų lėšų. Lėšos skiriamos iš Teisingos pertvarkos fondo lėšų projektams įgyvendinti teritorijose, nustatytose Teritoriniame teisingos pertvarkos plane. Pagal PFSA numatoma paskelbti vieną kvietimą teikti PĮP finansavimui gauti.
    2.3.6. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 2 000 000 (du milijonai) eurų (prieš bet kokį mokesčių ar kitų rinkliavų atskaitymą) ir 300 000 (trys šimtai tūkstančių) eurų (prieš bet kokį mokesčių ar kitų rinkliavų atskaitymą), kai pareiškėjas vykdo veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuose, išskyrus veikiančius pirminės žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuose, kaip nustatyta PFSA 2.5 papunktyje), mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 20 000 (dvidešimt tūkstančių) eurų (prieš bet kokį mokesčių ar kitų rinkliavų atskaitymą).
    2.3.7. Projektų atranka atliekama konkurso būdu.
    2.3.8. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 6 punkte nustatytus specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus
    2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2023 m. kovo 2 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 46P-2(8). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 6 punkte.
    2.3.9. Projekto vykdytojas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą naudotas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ir ne mažiau kaip 3 metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos MVĮ atveju ir ne mažiau kaip 5 metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos didelių įmonių atveju.
    2.3.10. Daiktinės pareiškėjo teisės į nekilnojamąjį turtą, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomos projekto veiklos (vykdomi statybos darbai ir (ar) montuojama įranga), ar nekilnojamojo turto valdymo formos (nuoma ar panauda) turi būti įregistruoti Nekilnojamojo turto registre ir galioti ne trumpiau kaip 3 metus (kai projekto vykdytojas yra MVĮ) arba ne trumpiau kaip 5 metus (kai projekto vykdytojas yra didelė įmonė) nuo projekto finansavimo pabaigos.
    2.4. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašius papildomų dokumentų:
    2.4.1. Jei pareiškėjas yra didelė įmonė, jis turi būti atlikęs privalomąjį energijos vartojimo auditą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos, ir (arba) papildomąjį energijos vartojimo auditą, jeigu projekto metu planuojamos diegti priemonės nebuvo numatytos privalomajame energijos vartojimo audite arba jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomojo energijos vartojimo audito metu.
    2.4.2. Jei pareiškėjas yra MVĮ, jis turi būti atlikęs energijos vartojimo auditą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos.
    2.4.3. Užpildytas PFSA 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti.
    2.5. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP nustatyta tvarka:
    2.5.1. informaciją apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 3 priede pateiktą formą;
    2.5.2. informaciją apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą;
    2.5.3. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, parengtą pagal paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis, jei pareiškėjas yra MVĮ, arba laisvos formos deklaraciją, jei pareiškėjas yra didelė įmonė;
    2.5.4. užpildytą PFSA 1 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti, arba laisvos formos raštą dėl reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui, kuriame būtų nurodyta, ar planuojamos įgyvendinti projekto veiklos dėl savo pobūdžio turės tiesioginį ar netiesioginį neigiamą poveikį per visą gyvavimo ciklą, ir patvirtina PFSA 1 priede nurodytų dokumentų, kuriuos, administruojančiosios institucijos prašymu, galėtų pateikti vertinti, turėjimą;
    2.5.5. atlikto privalomojo energijos vartojimo audito ataskaitą, kuri parengta ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos, ir (arba) papildomojo energijos vartojimo audito ataskaitą, jeigu įgyvendinant projektą planuojamos diegti priemonės nebuvo numatytos privalomojo energijos vartojimo audito ataskaitoje arba jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomojo energijos vartojimo audito metu, kai pareiškėjas yra didelė įmonė;
    2.5.6. atlikto energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos, kai pareiškėjas yra MVĮ;
    2.5.7. jeigu
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    PFSA 3 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
    Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
    Įgyvendinant projektų veiklas neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo). Siekiant paskatinti ES ATLPS nedalyvaujančias pramonės įmones dekarbonizuotis, bus investuojama į iškastinio kuro atsisakymą ir alternatyvaus kuro diegimą. Projektų veiklos prisidės prie 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, ir jame nustatytų HP pažangos rodiklių pasiekimo: išmetamų į atmosferą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio pokytis ES ATLPS nedalyvaujančiuose sektoriuose, palyginti su 2005 m.; Lietuvos vieta pagal pasaulinį inovacijų indeksą „Global Innovation Index“. PFSA 6 punkte nurodyti projektų atrankos kriterijai tiesiogiai įpareigoja projektą prisidėti prie darnaus vystymosi HP įgyvendinimo.
    Projektų atitikties Reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
    Projektų veiklos, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (2021/C 58/01), atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems Reglamento (ES) 2020/852 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose.
    Projektų veiklos neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    PFSA 7 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
    7.1. Projekto vykdytojas, turi užtikrinti investicijų tęstinumą, t. y. projektų, kurių veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą, vykdytojai per 5 metus (kai projekto vykdytojas yra didelė įmonė) arba per 3 metus (kai projekto vykdytojas yra MVĮ) nuo projekto finansavimo pabaigos arba projektų, kuriems taikomos valstybės pagalbos taisyklės, vykdytojai per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį:
    7.1.1. negali nutraukti gamybinės veiklos arba perkelti jos už Lietuvos Respublikos ribų;
    7.1.2. negali pakeisti infrastruktūros objekto nuosavybės teisių, jei dėl to įmonė arba viešojo sektoriaus institucija įgytų nederamą pranašumą;
    7.1.3. negali iš esmės pakeisti veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdžio, tikslų arba vykdymo sąlygų, jei tai pakenktų projekto tikslams.
    7.2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimo, nustatyto PFSA 7.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    Projekto veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka. Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2026 m. rugpjūčio 31 d.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede: https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai
    1. Specialusis. Pareiškėjas yra ES ATLPS nedalyvaujanti ir iki PĮP pateikimo yra ne trumpiau kaip 3 metus veikianti pramonės įmonė, kurios metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendrojo pardavimo struktūroje ir vidutinės metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius dvejus finansinius metus iki PĮP pateikimo yra ne mažesnės negu 300 000 (trys šimtai tūkstančių) Eur, jeigu pramonės įmonė yra didelė įmonė, ir 145 000 (vienas šimtas keturiasdešimt penki tūkstančiai) Eur, jeigu pramonės įmonė yra labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė. Vertinama, ar pareiškėjas iki PĮP pateikimo yra ES ATLPS nedalyvaujanti pramonės įmonė, kuri turi pakankamai patirties, t. y. veikia ne trumpiau kaip 3 metus, ir kuri yra finansiškai pajėgi, t. y. jos vidutinės metinės pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius dvejus finansinius metus iki PĮP pateikimo pagal pateiktus patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentus yra ne mažesnės kaip 300 000 (trys šimtai tūkstančių) Eur, jeigu pramonės įmonė yra didelė įmonė, ir 145 000 (vienas šimtas keturiasdešimt penki tūkstančių) Eur, jeigu pramonės įmonė yra labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, įgyvendinti projekte numatytas veiklas.
    Pramonės įmonė – įmonė, vykdanti pramonės ekonominę veiklą pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), priskirtiną B sekcijai „Kasyba ir karjerų eksploatavimas“ (išskyrus šias ekonomines veiklas: B sekcijos 06 skyriaus „Žalios naftos ir gamtinių dujų gavyba“, B sekcijos 08.92 klasės „Durpių gavyba“ ir B sekcijos 09.1 grupės „Naftos ir gamtinių dujų gavybai būdingų paslaugų veikla“) ir C sekcijos „Apdirbamoji gamyba“ (išskyrus C sekcijos 19 skyriaus „Kokso ir rafinuotų naftos produktų gamyba“ ekonominę veiklą) ir kurios pajamos iš šios (-ių) veiklos (-ų) sudaro ne mažiau kaip 51 procentą visų įmonės veiklų.
    Pareiškėjas yra veikianti įmonė, t. y. Juridinių asmenų registre įregistruota įmonė, turinti pajamų ir darbuotojų ir teisės aktų nustatyta tvarka teikianti ataskaitas Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos skyriam ir metinių finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui.
    Įmonės pačios pagamintos produkcijos pajamos tikrinamos pagal metinių finansinių ataskaitų rinkinių duomenis ir (ar) kitus pačios įmonės pagamintos produkcijos pajamas pagrindžiančius buhalterinės apskaitos dokumentus.
    Pačios pagaminta produkcija – įmonės gaminami gaminiai ir (arba) teikiamos paslaugos.
    Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik projekto vertinimo metu.
    2. Specialu. Projekte numatytos veiklos turi atitikti kartu su PĮP pateiktoje energijos vartojimo audito ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo, rekomenduojamas priemones. Vertinama, ar prašomos finansuoti veiklos atitinka kartu su PĮP pateiktoje energijos išteklių ir vandens vartojimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose audito, atlikto vadovaujantis Energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2010 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 1-141 „Dėl Energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose metodikos patvirtinimo“ (toliau – energijos vartojimo auditas), ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo, rekomenduojamas priemones.
    Projektų atrankos kriterijus tiesiogiai prisideda prie darnaus vystymosi horizontaliojo principo, kadangi projekte numatytos įgyvendinti veiklos, privalės atitikti energijos vartojimo audito ataskaitoje, parengtoje ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo, rekomenduojamas priemones
    Daugiau Mažiau
  • Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
    Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas
    1 Projekto efektyvumas. 60,00 5 12,00
    2 Projektu siekiama sumažinti didesnį tiesiogiai ir netiesiogiai išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, palyginti su energijos vartojimo efektyvumo audito ataskaitoje nurodytu bendru įmonės (pareiškėjo) išmetamu kiekiu. 30,00 5 6,00
    3 Projektu siekiama sukurti didesnį kiekį tvarių darbo vietų ir ne mažiau kaip 3 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos jas išlaikyti. 10,00 5 2,00
    Maksimali galima balų suma: 100,00 Minimali privaloma surinkti balų suma: 40
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai
    PFSA 9 punkte nurodyti išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai:
    9.1. Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 5.4, 5.5, 5.7, 5.8, 5.9, 5.10 ir 5.11 papunkčiuose nustatytus tinkamumo ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
    9.2. Kryžminis finansavimas netaikomas.
    9.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.

    PFSA 5.4, 5.5, 5.7, 5.8, 5.9, 5.10 ir 5.11 papunkčiuose nurodyti tinkamumo finansuoti ir projekto išlaidoms taikomi reikalavimai:

    5.4.Vykdant projektą pagal PFSA 2.1 papunktyje nurodytą veiklą pagalba nederinama su kita investicine pagalba toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms padengti.
    5.5. Tinkamos finansuoti išlaidos pagal tinkamų finansuoti išlaidų kategoriją – taršių technologijų keitimas mažiau taršiomis pakeičiant vartojamą iškastinį kurą AEI:
    5.5.1. iškastinio kuro katilų keitimas į AEI: šilumos siurblius (oras–vanduo, gruntas–vanduo, vanduo–vanduo, oras–oras), saulės kolektorius karštam vandeniui ruošti (išskyrus vėjo ir saulės elektrinių įrengimą elektros gamybai). Šios išlaidos finansuojamos su akumuliacinėmis talpomis, jei jos įrengiamos; šilumos saugyklomis vandeniui saugoti ir (ar) šilumai akumuliuoti (jei jos įrengiamos);
    5.5.2. iškastinio kuro naudojimo mažinimas diegiant AEI: šilumos siurblius (oras–vanduo, gruntas–vanduo, vanduo–vanduo, oras–oras), saulės kolektorius karštam vandeniui ruošti. Šios išlaidos finansuojamos su akumuliacinėmis talpomis, jei jos įrengiamos; šilumos saugyklomis vandeniui saugoti ir (ar) šilumai akumuliuoti (jei jos įrengiamos);
    5.5.3. iškastinio kuro, naudojamo gamybos procese, keitimas AEI, išskyrus keitimą biokuru, ir (ar) elektra;
    5.5.4. iškastinio kuro, naudojamo gamybos procese, keitimas ir kogeneracinių įrenginių, elektros generatorių, naudojančių garą/karštą vandenį (organinio Renkino ciklo (ORC) blokų, vidaus degimo variklių, garo turbinų ir kt.) įrengimas;
    5.5.5. šilumos siurblių ir šilumos saugyklų vandeniui saugoti ir (ar) šilumai akumuliuoti įrengimas įmonėse, kuriose šilumai gaminti naudojamos gamtinės dujos;
    5.5.6. investicinės išlaidos (įranga ir įrenginiai) elektros iš AEI (išskyrus biokurą) gamybai, siekiant užtikrinti šilumos siurblių, saulės kolektorių, elektros generatorių, įrengiamų remiantis PFSA 5.5.1–5.5.5 papunkčiuose nurodytomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, veikimą;
    5.5.7. PFSA 5.5.1–5.5.6 papunkčiuose nurodytos išlaidos, susijusios su įrangos sumontavimu, vietos ir (ar) aikštelės paruošimu, įdiegimu, parengimu naudoti, išbandymu.
    5.7. Netinkamos finansuoti išlaidos:
    5.7.1. nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
    5.7.2. neįvardytos PFSA 5.5 punkte tinkamomis finansuoti išlaidomis;
    5.7.3. investicijos į materialųjį ir nematerialųjį turtą, susijusį su esamos įmonės pajėgumo didinimu, įmonės produkcijos įvairinimu, kai įmonė ima gaminti naujus produktus, arba esamos įmonės bendro gamybos proceso esminiu keitimu;
    5.7.4. investicijos į atsinaujinančius energijos išteklius pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnį.
    5.8. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro ne daugiau kaip 85 proc. tinkamų finansuoti išlaidų. Bendra vienai įmonei teikiama valstybės pagalbos pagal Komunikatą suma negali viršyti Komunikato 61 punkto a papunktyje ir 62 punkto a papunktyje nustatyto dydžio.
    5.9. Tuo atveju, jeigu pareiškėjas veikia keliuose sektoriuose, kuriems pagal Komunikato 61 punkto a papunktį ir 62 punkto a papunktį taikomos skirtinga didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma, kiekvienai iš šių veiklų taikoma atitinkama didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma neviršys nustatytos Komunikato 61 punkto a papunktyje ir 62 punkto a papunktyje, o bendra finansavimo lėšų suma vienai įmonei Lietuvos Respublikoje neviršys 2 000 000 (dviejų milijonų) eurų (prieš bet kokį mokesčių ar kitų rinkliavų atskaitymą). Jei įmonė veikia Komunikato 62 punkto a papunktyje nurodytuose sektoriuose, didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 300 000 (trys šimtai tūkstančių) eurų (prieš bet kokį mokesčių ar kitų rinkliavų atskaitymą).
    5.10. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
    5.11. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
    Daugiau Mažiau
  • ES fondų lėšos
    42 007 291,00 €
    Daugiau Mažiau
  • ES fondas
    Europos regioninės plėtros fondas
    Sanglaudos fondas
    Teisingos pertvarkos fondas
    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė
    Daugiau Mažiau
  • Nuosavo įnašo dalis
    Kodas Nuosavo įnašo dalis
    05-001-01-04-02-10-01 Ne mažiau 15 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
    Alternatyvaus kuro diegimas pramonės įmonėse Kauno, Šiaulių ir Telšių regionuose:
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu, adoc formatu ir teikiamas el. paštu esinvesticijos@inovacijuagentura.lt (laiško dydis negali būti didesnis nei 25 MB)
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    9 priedas: Informacijos apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) forma 10 priedas: Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus 11 priedas: Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 12 priedas: Užpildytas PFSA 1 priedas 13 priedas: Užpildytas PFSA 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti. 14 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžeto pagrįstumą ir reikalingi tinkamoms finansuoti išlaidoms apskaičiuoti (komerciniai pasiūlymai, nuorodas į rinkoje esančias kainas ir kt.). 15 priedas: Pareiškėjo įsipareigojimą padengti netinkamas finansuoti, tačiau projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, įrodantys dokumentai, finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą į netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiantys dokumentai 16 priedas: Dokumentai, įrodantys pareiškėjo pardavimo pajamas iš paties pareiškėjo pagamintos produkcijos 17 priedas: Deklaracija ir paaiškinimai, kad projekto vykdytojas turi teisę naudoti paviršinį ar požeminį vandenį (sutartį su vandens tiekimo įmone arba gręžinio registracijos dokumentą) ir moka gamtos išteklių mokesčius, jei projekto veikloje naudojamas paviršinis ar požeminis vanduo. 18 priedas: Deklaracija ir paaiškinimai, kuriuose būtų nurodyta, kad keičiant iškastinį kurą alternatyviuoju ir tam įrengiant įrengimus yra numatyta, kokios atliekos susidarys ir kaip jos bus sutvarkytos. Dėl įdiegtos įr. ekspl. laiko pabaigos, pateikti dokumentą su informacija, kaip bus utiliz. 19 priedas: Deklaracija ir paaiškinimai, pagrindžiantys, jog pareiškėjas yra pradėjęs atrankos dėl PAV ir (ar) planuojamos ūkinės veiklos atranka dėl PAV procedūras ir (ar) „Natura 2000“ teritorijų nustatymą (jei tokios taikomos) arba pagrindimą kodėl netaikomos, kartu pateikiant inf. apie projektui taikomuss 20 priedas: Atlikto privalomojo energijos vartojimo audito ataskaitą, parengtą ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiai institucijai ir papildomąjį energijos vartojimo auditą, jeigu tokio audito atlikimo tikslingumas buvo nustatytas privalomojo audito metu, kai pareiškėjas yra didelė įm. 21 priedas: Atlikto energijos vartojimo audito ataskaita, parengta ne anksčiau kaip 2 metai iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos, kai pareiškėjas yra MVĮ 22 priedas: Jeigu pramonės įmonės energijos vartojimo auditą atliko ir parengė ES valstybės narės auditorius, auditą parengusio auditoriaus kvalifikacijos atestato kopiją ir patvirtinančius dokumentus,
    Daugiau Mažiau
  • Apskritis
    Netaikoma
    Daugiau Mažiau
  • Siekiami stebėsenos rodikliai
    Alternatyvaus kuro diegimas pramonės įmonėse Kauno, Šiaulių ir Telšių regionuose:
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Numatomas išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis R.B.2.2029 tonos CO2 ekvivalentu per metus 216874,00
    Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama įmonėse R.B.2.2026.3 MWh per metus 0,00
    Metinis pirminės energijos suvartojimo kiekis, iš kurio suvartojama būstuose, viešuosiuose pastatuose, įmonėse, kitur R.B.2.2026 MWh per metus 516818,00
    Paramą gavusiuose subjektuose sukurtos tvarios darbo vietos R.S.2.3044 vienų metų etato ekvivalentai 212,00
    Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos R.B.2.2002.1 eurai 0,00
    Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos, finansinės priemonės R.B.2.2002 eurai 23588710,00
    Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 174,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės P.B.2.0001.4 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00
    Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 174,00
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi teisės aktai
    1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-04-02 „Skatinti įmones pereiti link neutralios klimatui ekonomikos“ veiklos „Alternatyvaus kuro diegimas pramonės įmonėse Kauno, Šiaulių ir Telšių regionuose“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):
    1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1056 kuriuo įsteigiamas Teisingos pertvarkos fondas;
    1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais;
    1.1.3. 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088;
    1.1.4. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais;
    1.1.5. 2023 m. kovo 9 d. Europos Komisijos komunikato „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti krizės ir pereinamojo laikotarpio sąlygomis reaguojant į Rusijos agresiją prieš Ukrainą, sistema“ (2023/C 101/03) (toliau – Komunikatas) 1.4 ir 2.1 skirsniai ir 3 skyrius;
    1.1.6. Valstybės pagalbos schema Nr. SA.107620 (2023/N) „LKPLS: Alternatyvaus kuro diegimas pramonės įmonėse Kauno, Šiaulių ir Telšių regionuose“, patvirtinta 2023 m. liepos 3 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2023) 4555 (toliau – Valstybės pagalbos schema);
    1.1.7. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su visais pakeitimais;
    1.1.8. Teritorinis teisingos pertvarkos planas, patvirtintas 2022 m. gruodžio 13 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2022) 9626, kuriuo iš dalies keičiamas Įgyvendinimo sprendimas C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo ir „Europos socialinio fondo +“ Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo (toliau – Teritorinis teisingos pertvarkos planas);
    1.1.9. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymas;
    1.1.10. Lietuvos Respublikos energetikos įstatymas;
    1.1.11. Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas;
    1.1.12. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
    1.1.13. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
    1.1.14. Lietuvos Respublikos įmonių konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatymas;
    1.1.15. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;
    1.1.16. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
    1.1.17. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“;
    1.1.18. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai);
    1.1.19. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės);
    1.1.20. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
    1.1.21. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“.
    1.2. PFSA vartojamos sąvokos:
    1.2.1. Didelė įmonė – įmonė, kuri atskirai ar kartu su savo partnerinėmis įmonėmis ir (ar) susijusiomis įmonėmis atitinka bent vieną iš šių sąlygų: joje (jose) dirba ne mažiau kaip 250 (du šimtai penkiasdešimt) darbuotojų; jos (jų) balanse nurodyto turto vertė yra ne mažesnė kaip 43 000 000 (keturiasdešimt trys milijonai) eurų ir metinės pajamos yra ne mažesnės kaip 50 000 000 (penkiasdešimt milijonų) eurų; arba įmonė, kurios kapitale Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo nustatytais dydžiais ir tvarka dalyvauja valstybė ir (arba) savivaldybė. Partnerinės įmonės, susijusios įmonės suprantamos, valstybės ir (arba) savivaldybės dalyvavimo įmonės kapitale dydis ir įmonių rodikliai (darbuotojų skaičius, balanse nurodyto turto vertė, metinės pajamos) skaičiuojami taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
    1.2.2. Paties pareiškėjo pagamintos produkcijos pardavimo pajamos – pajamos, gautos dėl prekių (suteiktų paslaugų) pardavimo per ataskaitinį laikotarpį ir nurodytos tokiuose dokumentuose, kurie įrodo paties pareiškėjo pagamintų prekių (suteiktų paslaugų) pardavimo mastą. Pajamos, gaunamos už prekių ar paslaugų perpardavimą, nėra laikomos paties pareiškėjo pagamintos produkcijos pardavimo pajamomis.
    1.2.3. Pramonės įmonė – įmonė, vykdanti pramonės ekonominę veiklą pagal Valstybės duomenų agentūros generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.), priskirtiną B sekcijai „Kasyba ir karjerų eksploatavimas“ (išskyrus šias ekonomines veiklas: B sekcijos 06 skyriaus „Žalios naftos ir gamtinių dujų gavyba“, B sekcijos 08.92 klasės „Durpių gavyba“ ir B sekcijos 09.1 grupės „Naftos ir gamtinių dujų gavybai būdingų paslaugų veikla“) ir C sekcijai „Apdirbamoji gamyba“ (išskyrus C sekcijos 19 skyriaus „Kokso ir rafinuotų naftos produktų gamyba“ ekonominę veiklą).
    1.2.4. Technologinis sprendimas – informacinėmis ir ryšių technologijomis grindžiama įranga ir (ar) gamybos įrenginių valdymo jutikliai, valdikliai ir vykdikliai, sudarantys sąlygas padidinti esamos gamybos įrangos energijos vartojimo efektyvumą ir (ar) integruojami į įsigyjamą naują įrangą ir (ar) esamus gamybos procesus.
    1.2.5. Tvari darbo vieta – darbo vieta, sukurta laikantis aplinkos atžvilgiu tvarios ekonominės veiklos kriterijų, nustatytų Reglamento (ES) 2020/852 3 straipsnyje.
    1.2.6. Viena įmonė – įmonė, kuriai būdingi bent vienos rūšies iš toliau išvardytų santykiai su kitomis įmonėmis: įmonė turi kitos įmonės akcininkų, pajininkų, dalininkų ar kitų juridinio asmens dalyvių arba narių (toliau – dalyviai) balsų daugumą; įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių; pagal sutartį arba vadovaujantis įmonės steigimo dokumentų ar įstatų nuostatomis įmonei suteikiama teisė daryti kitai įmonei lemiamą įtaką, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme; įmonė, būdama kitos įmonės dalyve, vadovaudamasi su kitais tos įmonės dalyviais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja tos kitos įmonės dalyvių balsavimo teisių daugumą.
    1.2.7. Kitos PFSA vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) Nr. 651/2014, Reglamente (ES) 2020/852, Reglamente (ES) 2021/1060, Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme, Energetikos įstatyme, Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme, Taisyklėse, Energijos vartojimo pastatuose, įrenginiuose ir technologiniams procesams audito atlikimo tvarkos ir sąlygų ir energijos vartojimo pastatuose, įrenginiuose ir technologiniams procesams auditą atliekančių specialistų rengimo ir atestavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymu.
    Daugiau Mažiau
  • Specialieji teisės aktai
    -
    Daugiau Mažiau
  • Kontaktiniai asmenys
    Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas
    Justina Simonavičienė Inovacijų agentūra Programų vadovas 37068224969 J.Simonaviciene@inovacijuagentura.lt
    Daugiau Mažiau