Finansinės paskatos startuoliams ir atžalinėms įmonėms kurti DI, blokų grandinės technologijų, robotikos procesų automatizavimo produktus ir sprendimus
2023 m. lapkričio 07 d. 17:00
Pasibaigęs
2024-09-12 03:11
2023-06-27
02-018-K
16 500 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-06-27 08:00
Iki - 2023-11-07 17:00 -
Aprašymas
SVARBU!
Informuojame, kad šiuo metu atliekamas pagal kvietimą gautų PĮP vertinimas. Administruojančioji institucija , vadovaudamasi PAFT ir savo nustatyta vidaus tvarka, vertinimą pradėjo nuo projektų naudos ir kokybės vertinimo. Vadovaujantis PAFT 53 p. Projektų tinkamumo finansuoti vertinimas bus pradedamas nuo projektų, surinkusių daugiausia balų naudos ir kokybės vertinimo metu, ir atliekamas tol, kol pagal įvertintus projektus paskirstoma visa kvietimui arba regionui skirta finansavimo lėšų suma, atsižvelgiant į nustatytą didžiausią galimą skirti finansavimo lėšų sumą projektui įgyvendinti.
Atkreipiame dėmesį, kad administruojančioji agentūra gavo PĮP už didesnę sumą, nei kvietimui skirta finansavimo lėšų suma, todėl vertinimo terminas bus pratęstas (https://esinvesticijos.lt/naujienos/sostines-regiono-startuoliai-praso-daugiau-nei-67-mln-euru-inovatyviems-sprendimams-kurti).Informuojame, kad kvietimas Nr. 02-018-K „Finansinės paskatos startuoliams ir atžalinėms įmonėms kurti DI, blokų grandinės technologijų, robotikos procesų automatizavimo produktus ir sprendimus“ yra atnaujintas.
Atkreipiame dėmesį į Aprašo pakeitimus (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/fc0d6c70603711eea6ca94ca4bea2e65):
- Atnaujinta produkto/sprendimo sąvoka (Produktas ir (ar) sprendimas – tiražuojamas gaminys, procesas arba paslauga, kuriems sukurti panaudojamos DI, blokų grandinės technologijos ir (ar) robotikos procesų automatizavimo technologijos. Produktu ir (ar) sprendimu nėra laikomas tam tikros įmonės procesų automatizavimas ar pareiškėjo įmonės procesų automatizavimas). Nebeliko reikalavimo, kad produktas/sprendimas turi būti tinkamas ta pačia veikla užsiimančių įmonių segmentui.
- Papildyta sąvoka „Didelis ir inovacijomis grindžiamas verslo plėtros potencialas – inovacinę veiklą vykdančio smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto pajėgumas prekes ir (ar) paslaugas pateikti ir (ar) paslaugas plėsti į nacionalines ir (ar) tarptautines rinkas nenaudojant papildomų gamybos išteklių“.
- Papildyti priemonei taikytini rodikliai, atitinkamai yra atnaujinta PĮP dalinai užpildyta pavyzdinė forma.Mokymų medžiaga:
Lietuvos Respublikos finansų ministro 2023-08-23 įsakymu Nr. 1K-301 patvirtintas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių keitimas, patikslinta projekto įgyvendinimo plano forma (pareiškėjo deklaracija) bei Projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo metodika. Prašome susipažinti, naudoti ir teikti aktualias formas.
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – Ministerija) ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-05 „Skatinti įmones skaitmenizuotis“ (toliau – Pažangos priemonė) veiklos „Finansinės paskatos startuoliams ir atžalinėms įmonėms kurti DI, blokų grandinės technologijų, robotikos procesų automatizavimo produktus ir sprendimus“ projektų finansavimo sąlygų aprašu (toliau – Aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 4-328 „Dėl Ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 15 d. įsakymo Nr. 4-877 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-05 „Skatinti įmones skaitmenizuotis“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.
-
Bendrieji JP projektų reikalavimai
Projektų įgyvendinimo trukmė
- Pareiškėjas privalo įgyvendinti pirmąją stadiją per 6 mėn. nuo sutarties pasirašymo;
- Pareiškėjas privalo įgyvendinti antrąją stadiją per 6 mėn. nuo sutarties pasirašymo;
- Pareiškėjas privalo įgyvendinti trečiąją stadiją per 6 mėn. nuo sutarties pasirašymo;
- Pareiškėjas privalo įgyvendinti pirmąją ir antrąją stadiją per 12 mėn. nuo sutarties pasirašymo.
Projekto įgyvendinimo terminas gali būti pratęstas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrojo skirsnio nustatyta tvarka.
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Papildomi reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas, kurie nenumatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
Reikalavimai projektams
- Pagal Aprašą numatoma skelbti vieną kvietimą pareiškėjams teikti PĮP. Papildomi kvietimai skelbiami, jeigu nepasiekti veiklos rodikliai, t. y. pasirašytos mažiau nei 170 sutarčių;
- Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP dėl vieno produkto ar sprendimo kūrimo, pasirinkdamas vieną iš šių variantų:
- PĮP teikiamas į pirmąją stadiją;
- PĮP teikiamas į antrąją stadiją;
- PĮP teikiamas į trečiąją stadiją;
- PĮP teikiamas į pirmąją ir antrąją stadiją kartu.
- Projektas turi atitikti projektų bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede;
- Projekto vykdytojas, vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka, administruojančiajai institucijai privalo pateikti ataskaitas už projekto veiklų įgyvendinimą ir rezultatų pasiekimą;
- Projekto komunikacijos ir informavimo veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka;
- Projektui taikomi visi anksčiau išvardinti stebėsenos rodikliai. Projekto vykdytojui nepasiekus stebėsenos rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos;
- PĮP vertinimo metu administruojančioji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (arba) dokumentus per administruojančiosios institucijos nustatytą terminą, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus trečiojo skirsnio 55 punkto nuostatomis.
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
- Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio horizontaliems principams;
- Projekto veikla tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) horizontaliojo principo per įgyvendinamus projektus, kurie atitinka Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų Sumanios specializacijos prioritetus bei tematikas.
- Projektų atitikties Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas Aprašo priede Nr.1;
- Veikla, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.
Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos reikalavimai:
Veikla nepažeidžia Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
Reikalavimai valstybės pagalbai
- Pareiškėjui teikiama de minimis pagalba, vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972, 1 ir 3 straipsnio nuostatomis;
- Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 200 000,00 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį, suma neturi viršyti 100 000,00 Eur (šimto tūkstančių eurų). Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje.
- Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje (Aprašo 3 priedas), taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), patikrina, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje;
- De minimis pagalba diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 punkte;
- Priėmus sprendimą finansuoti projektą, administruojančioji institucija per 5 darbo dienas registruoja suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre;
- De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamentuose arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
Kiekvienas projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą.
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt.
Esant DMS funkcinių galimybių neužtikrinimui – užpildyta ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta Projekto įgyvendinimo plano forma (word formatu) su reikiamais priedais teikiama el. paštu info@cpva.lt.
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
Netaikoma
Pareiškėjas turi parengti ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo skelbime nustatyta tvarka:
- „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Aprašo 3 priedą;
- Dokumentus, kuriuose išsamiai išdėstytos siūlomų prekių, paslaugų kainos (sudarytos sutartys, ne mažiau kaip po vieną komercinį pasiūlymą kiekvienos siūlomos prekės, paslaugos kainai pagrįsti ir (ar) nuorodos į rinkoje esančias kainas);
- Dokumentus, pagrindžiančius darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą, atitinkančius Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 301 punkto reikalavimus;
- „Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (toliau – SVV deklaracija);
- Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, pateikimo lentelę pagal Aprašo 4 priedą:
- Pretenduojant į pirmąją stadiją: pristatoma sprendimo ar produkto idėja, pateikiamas būsimo sprendimo ar produkto aprašymas ir jo sukūrimo koncepcija;
- Pretenduojant į antrąją stadiją: pateikiami dokumentai įrodantys, kad buvo sukurtas veikiantis pirminis maketas (pvz., sukurto produkto ar sprendimo maketo kūrimo ataskaita arba jos nuorašas, aprašas/specifikacija (esamo produkto ir būsimo produkto – kas padaryta, kaip veikia, koks planuojamas veikimas (plėtra) ir galutinis tikslas, planuojamas komercializavimas), bandymų protokolų kopijos, nuotraukos, video medžiaga ) remiantis Klasifikacijos aprašo 4 etapo rezultatu;
- Pretenduojant į trečiąją stadiją: pateikiami dokumentai įrodantys, kad buvo sukurtas veikiantis sprendimo ar produkto prototipas (pvz., sukurto produkto ar sprendimo prototipo kūrimo ataskaita arba jos nuorašas, aprašas/specifikacija (esamo produkto ir būsimo produkto – kas padaryta, kaip veikia, koks planuojamas veikimas (plėtra) ir galutinis tikslas, planuojamas komercializavimas), bandymų protokolų kopijos, nuotraukos, video medžiaga, prieiga prie pačio produkto (jei yra galimybė)) remiantis Klasifikacijos aprašo 6 etapo rezultatu;
- Pretenduojant į pirmąją ir antrą stadiją: pristatoma sprendimo ar produkto idėja, pateikiamas būsimo sprendimo ar produkto aprašymas ir jo sukūrimo koncepcija.
- Jeigu prie projekto prisidedama įmonės lėšomis, turi būti pateikiami įrodymai dėl stabilių ir pakankamų finansų išteklių ir galimybės užtikrinti veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį, padengti netinkamas, tačiau šiam projektui būtinas įgyvendinti išlaidas ir tinkamas finansuoti išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas bei prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis. Nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai (pavyzdžiui, banko paskola, nuosavos lėšos, savininko/steigėjo piniginiai įnašai ir kt.) turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs projekto įgyvendinimo plano pateikimo metu;
- Jeigu taikoma, pagrindimas, kad pareiškėjas negali susigrąžinti PVM ir kad PVM tinkamas finansuoti;
- Jeigu taikoma, dokumento „Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros statistinė ataskaita“ kopija, kuria patvirtinamas ataskaitos už paskutinių vienerių finansinių metų laikotarpį arba už pareiškėjo veikimo laiką (jei pareiškėjas veikia trumpiau nei vienerius metus) iki PĮP pateikimo ir priėmimo Valstybės duomenų agentūrai faktas.
Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašant papildomų dokumentų:
- Informacijos, reikalingos projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti, pateikimo lentelė pagal Aprašo 4 priedą;
- „Vienos įmonės“ deklaracija pagal Aprašo 3 priedą.
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
05-001-01-05-05-05-01 Finansinės paskatos startuoliams ir atžalinėms įmonėms kurti DI, blokų grandinės technologijų, robotikos procesų automatizavimo produktus ir sprendimus.
Išlaidų tinkamumo reikalavimai
- Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus;
- Pagal Aprašą finansavimas nėra teikiamas pareiškėjui (galutiniam naudos gavėjui), jei jis yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės, kaip ši sąvoka apibrėžta 2014 m. liepos 31 d. Komisijos komunikate Nr. 2014/C 249/01 – Gairėse dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti – kategorijai;
- Prie investicijų projekto tinkamų finansuoti išlaidų priskiriamos tiesiogiai su remiama veikla susijusios išlaidos, patirtos ne anksčiau nei PĮP pateikimo data, išskyrus RPA ir (ar) DI potencialo įvertinimo išlaidas, kurios gali būti patirtos ne anksčiau kaip 6 mėnesiai iki PĮP pateikimo. Išlaidos iki projekto sutarties sudarymo yra patiriamos pareiškėjo rizika;
- Pridėtinės vertės mokestis nėra tinkamas finansuoti;
- Kryžminis finansavimas netaikomas;
- Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;
- Pareiškėjas savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo;
- Pagal Aprašą tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra nurodytos kvietimo apraše.
-
Kita informacija
Tikslinės grupės
Startuoliai ir atžalinės įmonės.
Galimi pareiškėjai
Startuoliai ir atžalinės įmonės, kuriančios arba ketinančios kurti dirbtinio intelekto, blokų grandinės technologijų, robotikos procesų automatizavimo produktus ir (ar) sprendimus, kurių statusas yra labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės (MVĮ).
Galimi partneriai
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
Kiekvienas projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.
Projektų specialieji atrankos kriterijai
Nurodyti kvietimo apraše
Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
Nurodyti kvietimo apraše
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Julija Jemeljanovič Centrinė projektų valdymo agentūra Vyresnysis projektų vadovas 37069071241 j.jemeljanovic@cpva.lt -
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas
- Skaitmeninė transformacija ekonomikos augimui