Juridinių asmenų privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas darbovietėse Paskelbtas
Nr. 03-002-J-0001-J13
-
Finansuojama JP projektų veikla
Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas.
Daugiau Mažiau -
Galimi pareiškėjai
Viešasis arba privatus juridinis asmuo, siekiantis stotelę su prieiga (-omis) įrengti nuosavybės, patikėjimo, panaudos, nuomos teise valdomuose nekilnojamojo turto objektuose, išskyrus daugiabučio bendrojo naudojimo turto objektų valdytojus ir apšvietimo tinklą valdančius juridinius asmenis.
Daugiau Mažiau -
Siekiami rezultatai
Įrengtų ir pradėjusių veikti privačių įkrovimo prieigų skaičius, vnt.
Daugiau Mažiau -
Minimali siektina reikšmė
Netaikoma
Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektams
1. Partneriai negalimi;
2. Finansavimas neteikiamas JP projektams, vykdomiems ne Lietuvos Respublikos teritorijoje;
3. Finansuojama tik kintamosios srovės stotelė su prieiga;
4. Ant žemės statoma stotelė su prieiga (-omis) turi atitikti ne žemesnę kaip IK-08 atsparumo smūgiams klasę;
5. Lauke įrengiama stotelė su prieiga (-omis) turi atitikti ne žemesnę kaip IP-54 atsparumo dulkėms ir drėgmei klasę;
6. Įrengiama stotelė su prieiga turi turėti ne žemesnį kaip OCPP 1.6 komunikacijos protokolą ir apskaitos/atsiskaitymo funkcionalumą;
7. Įrengta stotelė su prieiga (-omis) ir įsigytais priedais ar papildoma įranga (įskaitant dinaminio galios (apkrovos) valdymo skaitiklį) turi užtikrinti dinaminio galios valdymo funkcijos veikimą;
8. Turi būti diegiama tik nauja ir anksčiau nenaudota įranga ir susiję komponentai, įranga turi būti įrengiama ir montuojama pagal gamintojo instrukciją ir vadovaujantis Elektros įrenginių įrengimo bendrosiomis taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 1-22 „Dėl Elektros įrenginių įrengimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“;
9. Įrengiamoje elektromobilio įkrovimo stotelėje įkrovimo prieigų suminė galia turi būti nedidesnė arba lygi 44 kW;
10. Didžiausia galima JP projekto finansuojamoji dalis – iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apskaičiuojamų pagal šiame kvietime teikti paraiškas (toliau – kvietimas) nurodytus fiksuotuosius įkainius ir nepažeidžiant De minimis reglamentų (jei finansavimas skiriamas kaip nereikšminga (de minimis) pagalba) arba Bendrojo bendrosios išimties reglamento reikalavimų (jei finansavimas skiriamas pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, išskyrus JP projektų pareiškėjams, turintiems vidutinės ar didelės įmonės statusą);
11. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Taisyklės) išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus;
12. Tinkamų išlaidų kategorijos:
12.1. stotelės su prieiga (-omis) įsigijimo išlaidos;
12.2. dinaminio galios valdymo įrengimo stotelėje su prieiga (-omis) papildomos išlaidos;
12.3. papildomų būtinųjų priedų (krovimo laidas, kabelis, nuotėkio relė ir kt.) išlaidos;
12.4. montavimo darbų išlaidos;
12.5. papildomos išlaidos, susijusios su komunikacijos protokolu ir apskaitos/atsiskaitymo funkcionalumu;
12.6. ženklinimo darbų išlaidos.
13. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ne anksčiau kaip 2024 m. liepos 1 d., tačiau ne vėliau kaip iki JP vykdytojo – viešosios įstaigos Lietuvos energetikos agentūros (toliau – LEA) rašte dėl sprendimo skirti finansavimą JP projektui (toliau – sprendimas dėl finansavimo) nurodytos JP projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 31 d. ir atitikti Tyrime nustatytas fiksuotuosius vieneto įkainius sudarančias išlaidų kategorijas (taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant De minimis reglamentus arba kai de minimis ar valstybės pagalba nėra teikiama);
14. Tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ne anksčiau paraiškos pateikimo dienos, tačiau ne vėliau kaip iki LEA sprendime dėl finansavimo nurodytos JP projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. sausio 31 d., ir atitikti Tyrime nustatytas fiksuotuosius vieneto įkainius sudarančias išlaidų kategorijas (taikoma paraiškoms, kurioms finansavimas skiriamas taikant Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą);
15. JP projektams avanso mokėjimai neatliekami;
16. PVM nėra tinkamas finansuoti, išskyrus JP projektų pareiškėjų, kurie yra valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių institucijos, įstaigos ir įmonės, valstybinės mokslo ir studijų institucijos bei viešosios įstaigos, kurių viena iš dalininkų yra valstybė ar savivaldybė, JP projektų PVM, kuris tenka JP projektui skiriamo finansavimo lėšų daliai ir kurio pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus negalima įtraukti į PVM atskaitą, yra tinkamas finansuoti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis;
17. JP projekto pareiškėjas paraiškoje pateikia JP projekto pareiškėjo nuosavo įnašo (didesnio negu 10 000 eurų) finansavimo šaltinius pagrindžiančius dokumentus, pvz., pažymą, kurioje nurodytas banko (kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų ar kitų) sprendimas suteikti lėšas JP projektui įgyvendinti, paskolos sutartis ar kita;
18. JP projekto pareiškėjas paraiškoje pateikia JP projekto pareiškėjo nuosavybės teise valdomo nekilnojamojo turto objekto unikalų numerį arba kitais teisėtais pagrindais valdomo (ne trumpiau, nei galima JP projekto trukmė su galimu pratęsimu ir šio kvietimo 2.14.1 papunktyje nurodytas JP projekto tęstinumo reikalavimų užtikrinimo terminas). Panaudos ar nuomos sutartis turi būti užregistruota Nekilnojamojo turto kadastre ir registre;
19. JP projekto pareiškėjas, teikdamas paraišką, patvirtina, kad JP projekto pareiškėjo (juridinio asmens) valdymo organas, turintis teisę priimti sprendimus, yra priėmęs sprendimą pritarti JP projekto pareiškėjo teikiamai paraiškai ir JP projekto įgyvendinimui;
20. JP projekto pareiškėjas teikdamas paraišką patvirtina, kad mokėjimo prašymą kompensuoti dalį tinkamų finansuoti JP projekto išlaidų (toliau – mokėjimo prašymas) teiks arba kartu su paraiška teikia tik gavęs teisės aktuose nustatytus (jei taikoma) sutikimus/leidimus įrengti ir prijungti prie elektros tinklo stotelę su prieiga (-omis) atitinkamame nekilnojamojo turto objekte.Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
1. Nėra numatyta reikalavimų JP projektams, kurie turėtų neigiamą poveikį horizontaliųjų principų aplinkosaugos srityje, socialinėje srityje, ekonomikos srityje, teritorijų vystymo srityje. Finansuojamos JP veiklos rezultatais bus tiesiogiai prisidedama prie darnaus vystymosi horizontaliųjų principų įgyvendinimo aplinkosaugos srityje;
2. Nenumatomi apribojimai JP projekto pareiškėjams/JP projektų vykdytojams ir finansuojamoms JP veikloms, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
1. JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti JP projekto investicijų tęstinumo reikalavimus penkerius kalendorinius metus po JP projekto finansavimo pabaigos, t. y. galutinio JP projekto išlaidų apmokėjimo JP projekto pareiškėjui/ vykdytojui datos;
2. JP projekto vykdytojas privalo užtikrinti Taisyklėse nustatytus dokumentų saugojimo ir prieinamumo reikalavimus 5 metus arba 10 metų (kai finansavimas teikiamas pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą);
3. LEA vykdo JP projektų investicijų tęstinumo reikalavimų stebėseną vadovaudamasi rizikos vertinimu ir vidaus procedūrų aprašu, įskaitant JP projektų patikrų vietoje atlikimą;
4. JP projekto vykdytojas privalo, LEA prašymu ir nustatytais terminais, pateikti LEA informaciją/dokumentus, reikalingus LEA vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną;
5. Jeigu JP projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų, nustatytų Taisyklėse ir šiame kvietime, ir dėl to atsirado netinkamų finansuoti JP projekto išlaidų, apmokėtų finansavimo lėšomis, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA.
6. JP projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad įrengta privati įkrovimo stotelė JP projekto įgyvendinimo metu ir šio kvietimo 2.14.1 papunktyje nustatytu tęstinumo laikotarpiu liktų privati, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatyme ir nebūtų įtraukta į Viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų informacinę sistemą.Daugiau Mažiau -
Projektų įgyvendinimo trukmė
Ne daugiau 12 mėn., tačiau ne ilgiau kaip iki 2026 m. sausio 31 d. su galimybe vieną kartą pratęsti ne daugiau kaip 6 mėn., tačiau ne ilgiau kaip iki 2026 m. sausio 31 d.
Daugiau Mažiau -
Reikalavimai valstybės pagalbai
1. Finansavimas, skiriamas JP projektų pareiškėjams – juridiniams asmenims, nevykdantiems ūkinės veiklos, nėra valstybės pagalba ar nereikšminga (de minimis) pagalba.
2. JP projekto pareiškėjas, vykdantis ūkinę veiklą, JP projekto paraiškos teikimo metu gali pasirinkti, ar valstybės pagalba JP projektui bus teikiama pagal kvietimo 2.13.3 ar kvietimo 2.13.5 papunktį.
3. Kai finansavimas skiriamas vadovaujantis De minimis reglamentų nuostatomis, bendra nereikšmingos (de minimis) pagalbos, suteiktos vienam ūkio subjektui per 3 finansinius metus (jeigu de minimis pagalba teikiama pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai – per bet kurį trejų metų laikotarpį), suma neturi viršyti De minimis reglamentuose nustatytų pagalbos ribų. De minimis pagalba gali būti teikiama pagal vieną iš De minimis reglamentų, kurį pasirenka JP projekto pareiškėjas paraiškos teikimo metu.
4. Jeigu JP vykdytojas nustato, kad JP projekto pareiškėjui suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba ir JP projekto pareiškėjui numatoma suteikti nereikšminga (de minimis) pagalba viršija De minimis reglamentuose nustatytą nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį, JP projekto pareiškėjui teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba, kurią sudaro De minimis reglamentuose nustatytas didžiausios nereikšmingos (de minimis) pagalbos ir jau suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumų skirtumas.
5. JP projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 36a straipsnį, atsižvelgiant į Bendrojo bendrosios išimties reglamento I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–6 dalyse nustatytus apribojimus. JP projektų valstybės pagalbos atitikties Bendrojo bendrosios išimties reglamento 36a straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka JP vykdytojas pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašo 5 priede nurodytus vertinimo kriterijus:
6.1. Valstybės pagalba neteikiama:
6.1.1. Jeigu JP projekto pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas, kuriam priklauso JP projekto pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančios įmonės, kaip ši sąvoka apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 dalyje, kategorijai. Ūkio subjektu laikomas JP projekto pareiškėjas ir visos jo pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento I priedo 3 straipsnį susijusios įmonės;
6.1.2. Ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
6.1.3. Ūkio subjektams, vykdantiems veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, patenkantiems į Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 3 dalies a punkto taikymo sritį;
6.1.4. Jei vienos įmonės vienam investiciniam projektui pagalbos dydis viršytų 30 mln. eurų (Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies sb punktas);
6.1.5. Jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Bendrojo bendrosios išimties reglamento 6 straipsnyje.
6.2. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
6.2.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
6.2.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus, didžiausia pagalbos suma neviršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 36a straipsnio 7 dalyje nustatytos pagalbos ribos, o didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 36a straipsnio 6 dalyje nustatyto pagalbos intensyvumo;
6.3. Valstybės pagalba, kuriai pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 8 straipsnio 5 dalyje;
6.4. Pagalba teikiama, jei yra tenkinamos Bendrojo bendrosios išimties reglamento 36a straipsnyje ir I skyriuje nustatytos sąlygos. Įkrovimo ir degalų papildymo infrastruktūros uostuose įrengimas pagal Projektų finansavimo sąlygų aprašą nėra tinkamas finansuoti.Daugiau Mažiau -
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
1. Projektas turi atitikti Taisyklių 2 priede nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus (įskaitant šiame kvietime nurodytus reikalavimus).
2. Gautas paraiškas LEA vertina ir atrenka eilės tvarka, pagal jų registracijos datą;
3. Paraiška vertinama 55 (penkiasdešimt penkias) darbo dienas nuo paraiškos registracijos dienos (neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto pareiškėjas tikslina paraišką ir, jei yra toks poreikis, duomenų/paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų/informacinių sistemų ir registrų laikotarpis);
4. Paraiškos vertinimo metu patikrinama, ar paraiška užpildyta tinkamai, ar pateikti visi reikalaujami dokumentai, ar JP projekto pareiškėjas ir prašoma finansuoti JP projekto veikla atitinka šiame kvietime nurodytus JP projektų atrankos kriterijus (užpildant Taisyklių 2 priede nustatytą formą);
5. Jeigu atliekant paraiškos vertinimą nustatoma, kad paraiška užpildyta netinkamai arba joje yra trūkumų, JP projekto pareiškėjui siunčiamas pranešimas per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą JP projekto paraiškos trūkumai neištaisomi, paraiška atmetama;
6. Paraiška atmetama, jei pateikta pasibaigus kvietime nustatytam terminui arba neatitinka bent vieno Taisyklių 2 priede nustatyto bendrojo projektų atrankos kriterijaus (įskaitant šiame kvietime nustatytus reikalavimus) ir (arba) kai su paraiška nepateikti visi reikalaujami pateikti dokumentai - tokie dokumentai nėra pateikiami paprašius LEA, per LEA nurodytą terminą. JP projekto pareiškėjas informuojamas raštu dėl paraiškos atmetimo;
7. Kai JP projekto pareiškėjas pateikia tik paraišką:
7.1. jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą, JP projekto pareiškėjas raštu informuojamas apie sprendimą dėl finansavimo;
7.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam skiriamas finansavimas, išsiųstame sprendime dėl finansavimo nurodoma finansavimo suma, JP projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis, JP projekto įgyvendinimo trukmė, kitos JP projekto finansavimo sąlygos (atitinkančios Taisyklėse ir kvietime nustatytus reikalavimus), JP projekto sutartis nėra sudaroma. Sprendimo dėl finansavimo skyrimo data laikoma JP projekto įgyvendinimo pradžia. JP projekto pareiškėjas nuo sprendimo dėl finansavimo datos laikomas JP projekto vykdytoju;
7.3. JP projekto pareiškėjas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo skyrimo gali paprašyti anuliuoti paraišką;
8. Kai JP projekto pareiškėjas kartu su paraiška pateikia ir mokėjimo prašymą (išskyrus, kai finansavimo prašoma pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą):
8.1. jeigu paraiška atitinka reikalavimus skirti finansavimą, ją įvertinus pradedamas mokėjimo prašymo vertinimas. Mokėjimo prašymas vertinamas taip, kaip nustatyta šio kvietimo 2.15 papunktyje;
8.2. jeigu paraiška ir mokėjimo prašymas atitinka reikalavimus skirti finansavimą, JP projekto pareiškėjas raštu informuojamas apie sprendimą skirti finansavimą, finansavimo sąlygas ir planuojamas JP projekto pareiškėjui/ vykdytojui išmokėti finansavimo lėšas.
8.3. JP projekto pareiškėjas/ vykdytojas bet kuriame vertinimo etape iki finansavimo lėšų jam išmokėjimo gali paprašyti anuliuoti paraišką ir (ar) mokėjimo prašymą:
8.3.1. jeigu JP projekto pareiškėjas paprašo anuliuoti paraišką, automatiškai kartu anuliuojamas ir mokėjimo prašymas;
8.3.2. jeigu JP projekto pareiškėjas/ vykdytojas paprašo anuliuoti tik mokėjimo prašymą, tokiu atveju vertinama tik paraiška, kaip tai nustatyta šio kvietimo 2.8.7 papunktyje.Daugiau Mažiau -
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vienetas Rezultato pasiekimo įrodymo dokumentai FĮ-03-05 01 Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už ant sienos įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (7–22 kW galios)*, be PVM 908,84 Eur 1) elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) ir papildomos įrangos (įskaitant dinaminio galios (apkrovos) valdymo skaitiklį) užtikrinančios dinaminio galios valdymo funkcijos veikimą įsigijimo PVM sąskaita faktūra / sąskaita faktūra išrašyta pareiškėjo ar įgaliotinio vardu (kai taikoma);
2) elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) ir papildomos įrangos (įskaitant dinaminio galios (apkrovos) valdymo skaitiklį) užtikrinančios dinaminio galios valdymo funkcijos veikimą montavimo / įrengimo perdavimo–priėmimo aktas, išrašytas pareiškėjo ar įgaliotinio vardu (kai taikoma),
kuriame nurodytas elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) įrengimo adresas (-ai), perduodama prieigos elektrinė galia bei prieigų skaičius, pagal LEA svetainėje www.ena.lt skelbiamus dokumentų rekomenduojamus pavyzdžius;
3) elektromobilių įkrovimo prieigos techninė specifikacija, kurioje turi būti nurodyta, kad ji atitinka minimalius techninius reikalavimus (IP-54 ir / arba IK-8 jei taikoma, OCPP 1.6, yra kintamosios srovės (AC)) ir joje yra dinaminio galios valdymo funkcija;
4) įrengtos stotelės su prieiga (-omis) nuotrauka (-os).FĮ-03-06 01 Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už ant sienos įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (7–22 kW galios)*, su PVM 1099,70 Eur FĮ-03-07 01 Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus, kai stotelė įrengiama ant sienos (7–22 kW galios)**, be PVM 1077,09 Eur FĮ-03-08 01 Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus, kai stotelė įrengiama ant sienos (7–22 kW galios)**, su PVM 1303,28 Eur FĮ-03-09 01 Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už ant žemės įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (7–22 kW galios)*, be PVM 1346,70 Eur FĮ-03-10 01 Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už ant žemės įrengtą elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (7–22 kW galios)*, su PVM 1629,50 Eur FĮ-03-11 01 Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus, kai stotelė įrengiama ant žemės (7–22 kW galios)**, be PVM 1977,12 Eur FĮ-03-12 01 Fiksuotasis vieneto įkainis juridiniams asmenims už elektromobilių įkrovimo stotelės papildomus būtinuosius priedus ir įrengimo darbus, kai stotelė įrengiama ant žemės (7–22 kW galios)**, su PVM 2392,31 Eur * Fiksuotųjų vieneto įkainių vienetų skaičius yra lygus įkrovimo prieigų skaičiui ir turi būti taikomas kartu su jį atitinkančiu elektromobilių įkrovimo stotelės papildomų būtinųjų priedų ir įrengimo darbų fiksuotuoju vieneto įkainiu.
** Fiksuotasis vieneto įkainis turi būti taikomas kartu su jį atitinkančiu elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga fiksuotuoju vieneto įkainiu.Daugiau Mažiau -
Kiti reikalavimai
Mokėjimo prašymų teikimo ir kompensavimo tvarka
1. JP projekto vykdytojui avanso mokėjimai neatliekami;
2. Mokėjimo prašymas gali būti teikiamas:
2.1. kartu su paraiška, užpildžius mokėjimo prašymo formą, patvirtintą Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, ir teikiant kartu su kvietimo 2.7 papunktyje nurodytais privalomais pateikti dokumentais;
2.2. jeigu mokėjimo prašymas nebuvo pateiktas kartu su paraiška arba jis buvo anuliuotas vadovaujantis šio kvietimo 2.8.8.3.2 papunkčiu – ne anksčiau, kaip gavus LEA sprendimą dėl finansavimo, kartu su kvietimo 2.7 papunktyje nurodytais dokumentais;
3. Jei mokėjimo prašymas neteikiamas kartu su paraiška, mokėjimo prašymas teikiamas raštu LEA adresu info@ena.lt, arba kitu LEA svetainėje www.ena.lt nurodytu būdu (pavyzdžiui, naudojantis Europos Sąjungos investicijų administravimo informacine sistema, kai joje bus atitinkami funkcionalumai);
4. Mokėjimo prašymas tikrinimas 55 (penkiasdešimt penkias) darbo dienas nuo paraiškos patvirtinimo dienos (kai mokėjimo prašymas pateiktas kartu su paraiška) arba nuo mokėjimo prašymo gavimo LEA registracijos dienos (kai mokėjimo prašymas pateiktas gavus LEA sprendimą dėl finansavimo) (neįskaičiuojamas laikas, kai JP projekto pareiškėjas tikslina mokėjimo prašymą ir, jei yra toks poreikis, duomenų/paaiškinimų gavimo iš kitų institucijų/informacinių sistemų ir registrų laikotarpis);
5. Jeigu su mokėjimo prašymu pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) mokėjimo prašymas užpildytas netinkamai, JP projekto vykdytojui LEA siunčia pranešimą per nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 (penkios) darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 15 (penkiolika) darbo dienų, pateikti trūkstamą informaciją. Jeigu per nurodytą terminą trūkumai neištaisomi, o JP vykdytojas nenurodo priežasčių arba nurodytos priežastys, dėl kurių nebuvo galima per nurodytą terminą pateikti prašomos informacijos, nepripažįstamos svarbiomis, mokėjimo prašymas atmetamas;
6. Jei JP projekto vykdytojas neįgyvendina JP projekto sprendime dėl finansavimo nustatytą terminą ir nepateikia mokėjimo prašymo, jam finansavimas neišmokamas, sprendimas dėl finansavimo automatiškai, be atskiro įspėjimo, netenka galios;
7. Jeigu teisės aktų nustatyta tvarka JP projektui išmokėtos finansavimo lėšos ar jų dalis pripažįstamos netinkamomis finansuoti, jas JP projekto vykdytojas privalo grąžinti LEA.Daugiau Mažiau
-
Bendra kvietimui teikti paraiškas skirta finansavimo lėšų suma7 453 228,86 €Daugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
iki 50 proc.
Daugiau Mažiau
-
Rengimo ir teikimo tvarka
1. Paraiškos teikiamos internetu užpildant Taisyklių 6 priede nustatytą paraiškos formą;
2. Vienoje paraiškoje nėra ribojamas nekilnojamojo turto objektų, kuriuose siekiama įrengti stotelę (-es) su prieiga (-omis), skaičius;
3. Nėra ribojamas vieno kvietimo metu vieno JP projekto pareiškėjo teikiamų paraiškų skaičius;
4. Internetu pildomos paraiškos formos laukų išdėstymo tvarka gali skirtis nuo Taisyklių 6 priede pateiktoje formoje nurodytos laukų išdėstymo tvarkos, dalis laukų iš anksto užpildyta informacija pagal šio kvietimo sąlygas;
5. Kartu su paraiška gali būti pateikiamas ir mokėjimo prašymas, kai išlaidų tinkamumo laikotarpis gali būti ankstesnis, nei paraiškos pateikimo diena (šio kvietimo 2.6.13 papunktis) ir jau yra įrengta (-os) šio kvietimo sąlygas atitinkanti (-čios) elektromobilių įkrovimo stotelė (-ės) su prieiga (-omis) ir JP projekto pareiškėjas turi ir gali pateikti visus kartu su mokėjimo prašymu privalomus pateikti dokumentus, nurodytus šio kvietimo 2.7 papunktyje.
6. Informaciją apie kvietimą galima rasti LEA interneto svetainėje www.ena.lt, www.esinvesticijos.lt.Daugiau Mažiau -
Privalomi priedai
1. „Viena įmonė“ deklaracija (jei JP projekto pareiškėjas vykdo ūkinę veiklą ir finansavimo prašoma pagal De minimis reglamentus), kurios forma patvirtinta Tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. Įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“;
2. Įgaliojimas (jei taikoma);
3. JP projekto pareiškėjo nuosavo įnašo (didesnio negu 10 000 eurų) finansavimo šaltinius pagrindžiantys dokumentai.
4. Forma dėl PVM, kurio pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus negalima įtraukti į PVM atskaitą, apmokėjimo valstybės biudžeto lėšomis (teikia kvietimo 2.6.16 papunktyje nurodyti pareiškėjai (valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių institucijos, įstaigos ir įmonės, valstybinių mokslo ir studijų institucijos bei viešosios įstaigos, kurių viena iš dalininkų yra valstybė ar savivaldybė)).
5. Smulkiojo ar vidutinio verslo (toliau – SVV) subjekto statuso deklaracija (kai finansavimas teikiamas pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą), parengta pagal patvirtintų paskutinių ataskaitinių finansinių metų duomenis, išskyrus Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnio 11 dalyje numatytą išimtį.
6. Jeigu kartu su paraiška teikiamas ir mokėjimo prašymas, kai pagal kvietime nustatytas sąlygas galima kartu jį pateikti:
6.1. užpildytas mokėjimo prašymas;
6.2. kvietimo 2.7 papunktyje kartu su mokėjimo prašymu privalomi pateikti dokumentai.Daugiau Mažiau -
Priedai
Paraiškos forma
Mokėjimo prašymo forma
Daugiau Mažiau
-
Kita informacija
1. Paskelbus kvietimą, gali būti keičiama neesminė kvietimo ir (ar) jo priedų informacija (t. y. nekeičiamos JP projektų finansavimo ir (arba) paraiškų teikimo sąlygos, ši informacija neturi įtakos paraiškų vertinimo rezultatams);
2. Paaiškinimai, atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus dėl kvietimo, paraiškų pildymo, vertinimo ir atrankos, JP projektų įgyvendinimo, išlaidų tinkamumo, atsiskaitymo, finansavimo išmokėjimo, dokumentų pavyzdžiai teikiami LEA svetainėje www.ena.lt;
3. Kvietimas baigiamas anksčiau, nei nustatytas terminas kvietime, jeigu pagal priimtus sprendimus dėl JP projektų finansavimo ir pateiktas paraiškas galima paskirstyti visą kvietimui skirtą finansavimo lėšų sumą arba jeigu LEA gauna iš ministerijos, vadovaujančiosios institucijos arba administruojančiosios institucijos informaciją, kad keičiamos JP projektų finansavimo sąlygos ir (arba) paraiškų teikimo sąlygos, turinčios įtakos paraiškų vertinimo rezultatams (išskyrus paraiškų pateikimo termino pratęsimą), keičiamos finansuojamos JP projektų veiklos, JP projektų atrankos kriterijai, reikalavimai, susiję su stebėsenos rodikliais, tinkamomis finansuoti išlaidomis, ir (ar) kiti esminiai JP projektų pareiškėjams ir (ar) JP projektams taikomi reikalavimai.Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai
1. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;
2. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įvertinimo patvirtinimo;
3. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais; 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje; 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje; 2019 m. vasario 21 d. Komisijos reglamentas (ES) 2019/316, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje ir 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentas (ES) 2020/972, kuriuo iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 pratęsiamas jo galiojimas ir iš dalies keičiant Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 pratęsiamas jo galiojimas ir įtraukiami patikslinimai nuostatos (toliau – De minimis reglamentai);
4. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas);
5. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1064 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos patvirtinimo“;
6. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos Energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-03 „Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje“ aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 1-192;
7. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos Energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-03 „Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje“ veiklos „Privačių elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 1-192 (toliau - Projektų finansavimo sąlygų aprašas);
8. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės);
9. Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymas;
10. Lietuvos Respublikos statybos įstatymas;
11. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
12. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos forma, kuri patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo”.
13. Elektros įrenginių įrengimo bendrosios taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 1-22 „Dėl elektros įrenginių įrengimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“;
14. Elektromobilių įkrovimo prieigų įrengimo išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimas (toliau – Tyrimas), skelbiamas Europos socialinio fondo agentūros interneto svetainėje.Daugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Viešoji įstaiga Lietuvos energetikos agentūra (LEA)
Informacija teikiama:
El. paštu: ikrovimo.stoteles@ena.lt
Tel. 8 5 230 3312 (darbo dienomis 8:00–12:00 val.)
Detalesnė informacija dėl konsultavimo teikiama LEA svetainėje www.ena.lt.Daugiau Mažiau