Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos rengimas Pasibaigęs
Teikiama nuo
2022-04-22 08:00
Teikiama iki
2022-05-31 17:00
Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
484 000,00 €
Projektų atrankos būdas
Planavimas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
0,00 €
Regionas
Netaikoma
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Programa
Naujos kartos Lietuva
Komponentas
Daugiau galimybių kiekvienam aktyviai kurti šalies gerovę
Pažangos priemonė
Konkretus uždavinys
Garantuota minimalių pajamų apsauga
Priemonė (reforma ar investicija)
Garantuota minimalių pajamų apsauga
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 09-002-02-01-04-01-01 Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos rengimas Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupėsSocialinės politikos formuotojai ir Lietuvos Respublikos gyventojai, gaunantys mažesnes pajamas nei absoliutaus skurdo riba arba esantys skurdo rizikoje ar socialinėje atskirtyje (kaip tai apibrėžia Lietuvos statistikos departamentas).Daugiau Mažiau
-
Galimi pareiškėjaiLietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijaDaugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 09-002-02-01-04-01-01 100 Daugiau Mažiau -
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektamsRemiama veikla – minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos rengimas (ši veikla taip pat apims studijos rezultatų viešinimo renginį) (Aprašo 2.1 punktas).
Atlikus Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studiją turi būti pateiktos rekomendacijos dėl minimalių pajamų sistemos pertvarkos, atliktas siūlomų reformų ex-ante poveikio vertinimas. Numatomi minimalių pajamų studijos objektai yra šie socialinės apsaugos politikos elementai: socialinės paramos išmokos, kompensacijos bei lengvatos (piniginė socialinė parama nepasiturintiems gyventojams, šalpos pensijos, išmokos vaikams ir kt.), kuriomis užtikrinamos minimalios pajamos, socialinės paramos išmokų atskaitos rodikliai (baziniai dydžiai), mažiausios socialinio draudimo išmokos ir kt. Remiantis šių objektų analizės rezultatais ir ex-ante poveikio vertinimais turi būti suformuluotos rekomendacijos dėl teisės aktų pakeitimų (Aprašo 2.2 punktas).
Projektui keliamas parengtumo reikalavimas – parengti ir kartu su projekto įgyvendinimo planu, parengtu pagal Laikinosios tvarkos 8 priede patvirtintą formą, pateikti su Europos Komisija suderintą Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos techninę specifikaciją (Aprašo 2.6 punktas).Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiAprašo 3.1 punkte nurodyta:
Projektas turi prisidėti prie lygių galimybių visiems principo, užtikrinant, kad parengta studija leis tobulinti teisės aktus taip, kad visiems gyventojams, nepaisant jų lyties, tautybės, odos spalvos, etninės priklausomybės, kilmės, pilietybės, kalbos, religijos, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, negalios, sveikatos būklės, socialinės padėties, amžiaus arba seksualinės orientacijos bei kitų tapatybių, bus užtikrintos adekvačios minimalios pajamos.
Aprašo 3.2 punkte nurodyta:
Įvertinus Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės 7 komponento planuojamos reformos „Garantuota minimalių pajamų apsauga (COFOG 10.8)“ poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/208 17 straipsnyje, nustatyta, kad reforma, pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį, neturi jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, atsižvelgiant į jos pobūdį, ir todėl laikoma, kad ji atitinka principą „Nedarome reikšmingos žalos“.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasPagal Aprašą įgyvendinamam projektui papildomi tęstinumo reikalavimai netaikomi.Daugiau Mažiau
-
Projektų įgyvendinimo trukmėProjekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau nei 2022 m. gruodžio 31 d.Daugiau Mažiau
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nurodytus Laikinosios tvarkos aprašo 9 priede.Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji atrankos kriterijaiSpecialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi.Daugiau Mažiau
-
ReikalavimaiIšlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai nustatyti Laikinosios tvarkos aprašo 2 priede.
Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšųDaugiau Mažiau -
ES fondasEkonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėDaugiau Mažiau
-
EGADP subsidijos lėšos400 000,00 €Daugiau Mažiau
-
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti84 000,00 €Daugiau Mažiau
-
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiMinimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos rengimas:
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060 Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama9 priedas: Pareiškėjas turi pateikti su Europos Komisija suderintą Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos techninę specifikaciją, kaip numatyta Aprašo 2.6 papunktyje.Daugiau Mažiau
-
ApskritisNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiMinimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos rengimas:
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Minimalių pajamų sistemos adekvatumo studijos baigimas P.S.1.1180 vnt. 1,00 Minimalių pajamų sistemos adekvatumo tyrimo specifikacija P.S.1.1180.1 vnt. 1,00 Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo laikinosios tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. 1K-240 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamų ar iš dalies finansuojamų projektų įgyvendinimo laikinosios tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Laikinoji tvarka);
2. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;
3. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu CM4171/21 dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo.Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktai1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. A1-238 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Pajamų nelygybės mažinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-002-02-01-04 „Tobulinti minimalių pajamų apsaugos sistemą“ aprašo patvirtinimo“ patvirtintas priemonės Nr. 09-002-02-01-04 „Tobulinti minimalių pajamų apsaugos sistemą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas.Daugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Giedrė Bartminienė Centrinė projektų valdymo agentūra Grupės vadovas 37069073433 g.bartminiene@cpva.lt Irma Gedvilaitė Centrinė projektų valdymo agentūra Vyresnysis projektų vadovas 37069909271 i.gedvilaite@cpva.lt Daugiau Mažiau