MVĮ skaitmeninimas Pasibaigęs
Teikiama nuo
2023-06-28 13:00
Teikiama iki
2023-11-08 17:00
Pasibaigęs
Kvietimo finansavimo suma
12 000 000,00 €
Pareiškėjo tipas
Privatus sektorius
Projektų atrankos būdas
Konkursas
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
Regionas
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
Sostinės regionas
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Administruojanti institucija
Inovacijų agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Pažangesnė Lietuva
Pažangos priemonė
Konkretus uždavinys
Pasinaudoti skaitmeninimo teikiama nauda piliečiams, įmonėms, mokslinių tyrimų organizacijoms ir valdžios institucijoms
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 05-001-01-05-05-02-01 Skatinti MVĮ skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją (Sostinės regionas) 05-001-01-05-05-02-02 Skatinti MVĮ skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas) Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupėsLabai mažos, mažos ir vidutinės įmonėsDaugiau Mažiau
-
Galimi pareiškėjaiLabai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ).Daugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 05-001-01-05-05-02-01 Didžiausią galimą projekto finansuojamąją dalį sudaro iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto 05-001-01-05-05-02-02 Didžiausią galimą projekto finansuojamąją dalį sudaro iki 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto Daugiau Mažiau -
Nuosavo įnašo dalis
Kodas Nuosavo įnašo dalis 05-001-01-05-05-02-01 Ne mažiau 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 05-001-01-05-05-02-02 Ne mažiau 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Daugiau Mažiau -
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
Reikalavimai projektams
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
Projektų įgyvendinimo trukmė
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai
Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
-
Reikalavimai projektamsPFSA 2 punkte numatyti Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams:
„2.1. Remiama veikla: e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimas ir (ar) vaizdinė konfigūracija (paslaugų ir produktų konfigūravimas ir vizualizacija). Veikla skirta MVĮ persiorientuoti į produktų (jos gaminamų gaminių ir (ar) teikiamų paslaugų) skaitmeninimą, produktų elektroninę prekybą ir pristatymą.
2.2. Pareiškėjams keliami reikalavimai:
2.2.1. Galimi pareiškėjai – MVĮ.
2.2.2. Projekto partneriai – negalimi.
2.2.3. Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.
2.2.4. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjams visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) 2021/1058 7 straipsnio 1–6 dalyse nustatytus atvejus ir Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas.
2.2.5. Finansavimas nėra skiriamas, jeigu:
2.2.5.1. pareiškėjas nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka;
2.2.5.2. pareiškėjui pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo ir (arba) su juo susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/u%C5%BEsienie%C4%8Di%C5%B3-kuriems-draud%C5%BEiama-atvykti-s%C4%85ra%C5%A1as.
2.2.5.3. jeigu pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančios įmonės, kaip ši sąvoka apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka, taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais 2 straipsnio 18 punkte, kategorijai. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos su juo (-ais) pagal Reglamento (ES) 651/2014 I priedo 3 straipsnį susijusios įmonės;
2.2.5.4. pareiškėjai, gavę finansavimą pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 13 prioriteto „Veiksmų, skirtų COVID-19 pandemijos sukeltai krizei įveikti, skatinimas ir pasirengimas aplinką tausojančiam, skaitmeniniam ir tvariam ekonomikos atgaivinimui“ priemonę Nr. 13.1.1-LVPA-K-860 „E. komercijos modelis COVID-19“, nėra tinkami finansuoti.
2.3. Projektams keliami reikalavimai:
2.3.1. Projektų veiklos gali būti įgyvendinamos Sostinės ir (arba) Vidurio ir vakarų Lietuvos regionuose. Projektų išlaidos priskiriamos vienam arba abiem Investicijų programos įgyvendinimo regionams vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 296 punktu ir 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijomis, kurios skelbiamos Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/2021-2027-metu-europos-sajungos-fondu-investiciju-programos-projektu-islaidu-paskirstymo-regionams-rekomendacijos.
2.3.2. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 12 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.8 papunktyje nurodyto termino.
2.3.3. Projektams taikomi visi pirmiau PFSA išvardyti rodikliai, kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.3.4. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 12 000 000,00 (dvylikos milijonų) eurų Investicijų programos lėšų, iš kurių iki 5 000 000,00 (penkių milijonų) eurų skiriama projektams įgyvendinti Sostinės regione ir iki 7 000 000,00 (septynių milijonų) eurų – Vidurio ir vakarų Lietuvos regione. Projektų atranka atliekama formuojant dvi atskiras konkursines eiles (Sostinės regionui ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui), lėšos tarp regionų perskirstomos nebus. Jeigu paskelbus kvietimą teikti PĮP pagal teigiamai įvertintus ir vertinamus PĮP prašoma skirti finansavimo lėšų suma yra didesnė negu kvietimui teikti PĮP skirta lėšų suma, administruojančioji institucija gali teikti pasiūlymą Ministerijai dėl kvietime teikti PĮP numatytos finansavimo sumos padidinimo. Ministerijos pritarimu pagal kvietimą teikti PĮP numatyta skirti lėšų suma gali būti padidinta, neviršijant 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės
Nr. 05-001-01-05-05 „Skatinti įmones skaitmenizuotis“ aprašo III skyriaus 2 punkte nurodytoms veikloms skirtos lėšų sumos.
2.3.5. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra:
2.3.5.1. 25 000,00 (dvidešimt penki tūkstančiai) eurų e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimui;
2.3.5.2. 25 000,00 (dvidešimt penki tūkstančiai) eurų vaizdinei konfigūracijai (paslaugų ir produktų konfigūravimui ir vizualizacijai).
2.3.5.3. 50 000,00 (penkiasdešimt tūkstančių) eurų vykdant abi veiklas: e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą ir vaizdinę konfigūraciją (paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją).
2.3.6. Mažiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma – 10 000,00 (dešimt tūkstančių) eurų.
2.3.7. Projektų atranka atliekama konkurso būdu.
2.3.8. Projektų veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2029 m. rugsėjo 1 d.
2.3.9. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, ir atitikti PFSA 9 punkte nustatytus specialiuosius kriterijus, patvirtintus 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komiteto 2023 m. gegužės 15 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 46P-4 (10). Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai, kaip nustatyta PFSA 9 punkte.
2.3.10. Jei Pareiškėjas teikia PĮP įgyvendinti projektą Sostinės regione, kartu su PĮP pateiktame PFSA 3 priede nurodo, kuriai iš Koncepcijoje nustatytų MTEPI (sumaniosios specializacijos) prioritetų (toliau – MTEPI prioritetai) priskirtina MVĮ vykdoma veikla, taip pat nurodo, kurią MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką atitinka MVĮ vykdoma veikla. Galutinį atitikimą konkrečiam MTEPI prioritetui ir įgyvendinimo tematikai nustato administruojančioji institucija vertinimo metu.
2.3.11. Projektų veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES fondų investicijų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.3.12. Projektas laikomas pradėtu, jei yra pasirašyta paslaugos pirkimo–pardavimo sutartis (tarp pareiškėjo (projekto vykdytojo) ir paslaugos teikėjo) ar kiti lygiaverčiai dokumentai.
2.3.13. Jeigu projekto sutarties galiojimo metu paaiškėja, jog projekto vykdytojas PĮP ir (ar) kartu su PĮP pateiktuose dokumentuose ir (ar) kituose su PĮP vertinimu susijusiuose dokumentuose pateikė tikrovės neatitinkančią informaciją ir (arba) nuslėpė vertinimo rezultatams galėjusią turėti įtakos faktinę informaciją, administruojančioji institucija vienašališku sprendimu nutraukia projekto sutartį bei susigrąžina visas projekto vykdytojui išmokėtas projekto finansavimo lėšas.
2.3.14. Projekto vykdytojas privalo informuoti administruojančiąją instituciją apie planuojamą projekto vykdytojo dalyvių (savininkų, akcininkų, narių, dalininkų ir pan.) (toliau – projekto vykdytojo dalyviai) pasikeitimą. Jei administruojančioji institucija, gavusi šiame papunktyje nurodytą informaciją, nustato jog projekto vykdytojo dalyvių pasikeitimu siekiama sudaryti sąlygas didelei įmonei, kuri pagal PFSA nebūtų laikoma tinkamu pareiškėju, gauti finansavimą, administruojančioji institucija vienašališkai nutraukia projekto sutartį bei susigrąžina visas projekto vykdytojui išmokėtas projekto finansavimo lėšas, jei jos buvo išmokėtos.
2.3.15. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojui keičiant ar praradus projekto finansavimo šaltinius, numatytus PĮP vertinimo metu ir (arba) iki projekto sutarties pasirašymo, projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo šių aplinkybių paaiškėjimo apie tai privalo informuoti administruojančiąją instituciją ir pateikti kitus PFSA reikalavimus atitinkančius projekto finansavimo šaltinių užtikrinimą pagrindžiančius dokumentus. Jei projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas nepateikia kitų PFSA reikalavimus atitinkančių projekto finansavimo šaltinių užtikrinimą pagrindžiančių dokumentų, administruojančioji institucija vienašališkai nutraukia projekto sutartį bei susigrąžina visas projekto vykdytojui išmokėtas projekto finansavimo lėšas.
2.4. Pareiškėjas turi parengti PĮP ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietime teikti PĮP nustatyta tvarka:
2.4.1. laisvos formos pareiškėjo deklaraciją, kurioje pareiškėjas patvirtina, kad projektas atitinka PFSA 1 priede nustatytus reikšmingos žalos nedarymo principo reikalavimus ir papildomus pagrindžiančius dokumentus, jeigu šis reikalavimas taikomas konkrečiai projekto veiklai, taip, kaip nustatyta PFSA 1 priede.
2.4.2. užpildytą PFSA 3 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti;
2.4.3. užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją, pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija).
2.4.4. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.
2.4.5. administruojančiajai institucijai paprašius (tais atvejais, kai trūksta informacijos dėl pareiškėjo nuosavo indėlio), finansavimo šaltinius (pareiškėjo įnašą) pagrindžiančius dokumentus.
2.4.6. dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (bent vienas komercinis pasiūlymas, nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kita).
2.5. Projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
2.6. Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti anksčiau negu iki PĮP registravimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
2.7. Papildomi matomumo reikalavimai, nenurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.8. Informavimas apie projektą atliekamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.9. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje nustatyto termino. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai saugomi Ministerijoje 10 metų nuo paskutinės de minimis pagalbos suteikimo dienos.“Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiPFSA 5 punkte numatyti horizontaliųjų principų reikalavimai:
„Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami PFSA 1 priede.
Poveiklės „Skatinti MVĮ skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją“ (Sostinės regionas) ir „Skatinti MVĮ skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją“ (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas), vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Europos Komisijos pranešimu – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (2021/C 58/01), atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje straipsnio1 dalies a–f punktuose, arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.
Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (bus diegiami e. pardavimo sandorių sprendimai, kurie leistų MVĮ persiorientuoti į produktų (jos gaminamų gaminių ir (ar) teikiamų paslaugų) skaitmeninimą, produktų elektroninę prekybą ir pristatymą, tokiu būdu ieškant inovatyvių ir veiksmingiausių MVĮ veikimo būdų ir juos taikyti, siekiant produktų ar procesų inovacijų bei kelti MVĮ skaitmeninio intensyvumo lygį). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.“
Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Projektų įgyvendinimo trukmėProjekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 12 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.3.8 papunktyje nurodyto termino.Daugiau Mažiau
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai1. Specialusis. MVĮ vykdoma veikla atitinka Koncepcija ir bent vieno šios Koncepcijos prioriteto įgyvendinimo tematiką. Vertinama, ar MVĮ vykdoma veikla prisideda prie Koncepcijos ir atitinka bent vieno Koncepcijos prioriteto įgyvendinimo tematiką. Taikoma tik MVĮ, kurios įgyvendins projektus Sostinės regione. Kriterijus taikomas tik PĮP vertinimo metu. Kriterijaus atitiktis vertinama pagal kartu su PĮP pateikiamą užpildytą PFSA 3 priedą.
2. Specialusis. Pareiškėjas iki projekto PĮP) pateikimo yra ne trumpiau kaip 1 metus Juridinių asmenų registre įregistruota ir veikianti MVĮ, kurios metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos kiekvienais metais per pastaruosius dvejus finansinius metus sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendroje pardavimo struktūroje ir vidutinės metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius dvejus finansinius metus arba per laikotarpį nuo įmonės įregistravimo dienos (jeigu MVĮ įregistruota mažiau kaip prieš 2 pastaruosius finansinius metus) yra ne mažesnės kaip 100 000 (šimtas tūkstančių) eurų. Vertinama, ar pareiškėjas yra MVĮ, kuri turi pakankamai patirties, t. y. Juridinių asmenų registre įregistruota ir veikianti ne trumpiau kaip vienerius metus iki PĮP pateikimo, ir kuri yra finansiškai pajėgi, t. y. kurios metinės pardavimo pajamos iš savo pačios pagamintos produkcijos kiekvienais metais per pastaruosius dvejus finansinius metus sudaro ne mažiau kaip 51 proc. bendroje pardavimo struktūroje ir vidutinės metinės pardavimo pajamos iš savo pagamintos produkcijos per pastaruosius dvejus finansinius metus arba per laikotarpį nuo įmonės įregistravimo dienos (jeigu MVĮ įregistruota mažiau kaip prieš 2 pastaruosius finansinius metus) yra ne mažesnės kaip 100 000 (šimtas tūkstančių) eurų, įgyvendinti projekte numatytas veiklas. Vertinimo laikotarpis ir suma nustatyta atsižvelgiant į 2014–2020 finansavimo laikotarpio patirtį.
Įmonės pajamos, gautos už pačios pagamintą produkciją, tikrinamos pagal patvirtintus metinių finansinių ataskaitų rinkinių duomenis ir (ar) kitus pajamas, gautas už pačios įmonės pagamintą produkciją, pagrindžiančius buhalterinės apskaitos dokumentus.
Pačios įmonės pagaminta produkcija suprantama kaip ji apibrėžta PFSA 1.2.6 papunktyje.
Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik projekto vertinimo metu.
3. Specialusis Įgyvendinus projektą, MVĮ bus priskirtina prie aukštą skaitmeninio intensyvumo lygį turinčių įmonių (vadovaujantis skaitmeninės ekonomikos ir visuomenės indeksu (DESI).
Vertinama, kiek ir kokias skaitmenines technologijas MVĮ naudos praėjus 1 metams po projekto įgyvendinimo. Pateikiama MVĮ analizė, kurioje pagrindžiamas kiekvienos technologijos poreikis ir pritaikymas MVĮ veikloje. Turi būti pasirenkamos bet kurios ne mažiau kaip 7 skaitmeninės technologijos iš 12:
1) internetą MVĮ naudoja ne mažiau kaip 50 proc. dirbančių darbuotojų;
2) informacinių ir ryšių technologijų (IRT) specialistų ištekliai;
3) naudojamas spartusis internetas (ne mažiau kaip 30 Mbps);
4) mobilieji interneto prietaisai naudojami ne mažiau kaip 20 proc. MVĮ darbuotojų;
5) interneto svetainė;
6) interneto svetainė su sudėtingomis funkcijomis;
7) socialiniai tinklai;
8) mokama reklama internete;
9) MVĮ, perkančios debesų kompiuterijos paslaugas;
10) automatizuotam apdorojimui tinkamų e. sąskaitų siuntimas;
11) e. komercijos internetinė prekyba sudaro ne mažiau kaip 1 proc. visos apyvartos;
12) „verslo vartotojui“ (B2C) internetinė prekyba sudaro daugiau kaip 10 proc. visos internetinės prekybos.
Kriterijaus atitiktis vertinama pagal kartu su PĮP pateikiamą užpildytą PFSA 3 priedą.Daugiau Mažiau -
Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 1 Projekto efektyvumas 50,00 5 10,00 2 Projektą įgyvendins MVĮ, kuri savo veikloje neturi įdiegtų e. pardavimo sandorių sudarymo, produktų konfigūravimo ir vizualizacijos sprendimų 25,00 5 5,00 3 Projektą vykdys labai maža ir maža įmonė. 25,00 5 5,00 Daugiau Mažiau
-
ReikalavimaiPFSA 8 p. ir 13 p. nurodyti išlaidų tinkamumo reikalavimai:
„8.4. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos:
8.4.1. su projekto remiama veikla susijusių paslaugų, darbų pirkimo išlaidos;
8.4.2. netiesioginės išlaidos. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.
13.1. Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 8.4 ir 8.5 papunkčiuose nustatytus tinkamumo reikalavimus ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
13.2. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne lėšų suma, nei reikalaujama.
13.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.
13.4. Kryžminis finansavimas netaikomas.“,PFSA 8 p. ir 13 p. nurodyti išlaidų tinkamumo reikalavimai:
„8.4. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos:
8.4.1. su projekto remiama veikla susijusių paslaugų, darbų pirkimo išlaidos;
8.4.2. netiesioginės išlaidos. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.
13.1. Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 8.4 ir 8.5 papunkčiuose nustatytus tinkamumo reikalavimus ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
13.2. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo didesne lėšų suma, nei reikalaujama.
13.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.Daugiau Mažiau -
ES fondų lėšos12 000 000,00 €Daugiau Mažiau
-
ES fondasEuropos regioninės plėtros fondasEkonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėDaugiau Mažiau
-
Nuosavo įnašo dalis
Kodas Nuosavo įnašo dalis 05-001-01-05-05-02-01 Ne mažiau 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. 05-001-01-05-05-02-02 Ne mažiau 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Daugiau Mažiau -
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiSkatinti MVĮ skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją (Sostinės regionas):
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060 Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060 Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Esant DMS funkcinių galimybių neužtikrinimui – užpildyta ir kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašyta Projekto įgyvendinimo plano forma (word formatu) su reikiamais priedais teikiama el. paštu.Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama4 priedas: Informacija apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) 9 priedas: Laisvos formos pareiškėjo deklaracija, kurioje pareiškėjas patvirtina, kad projektas atitinka PFSA 1 priede nustatytus reikšmingos žalos nedarymo principo reikalavimus ir papildomus pagrindžiančius dokumentus, jeigu šis reikalavimas taikomas konkrečiai projekto veiklai, taip, kaip nustatyta PFSA 1 10 priedas: Užpildytas PFSA 3 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti 11 priedas: Vienos įmonės“ deklaracija, pagal ES investicijų interneto svetainėje paskelbtą pavyzdinę formą 12 priedas: Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos 13 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžeto pagrįstumą (bent vienas komercinis pasiūlymas, nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kita).Daugiau Mažiau
-
ApskritisNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiSkatinti MVĮ skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją (Sostinės regionas):
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 175,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00 Įmonių sukurtų naujų ir patobulintų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai R.B.2.2012 metinis vartotojų skaičius 16022,00 Produktų ar procesų inovacijas diegiančios labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės R.B.2.2003 įmonės 104,00 Įmonėms sukurtų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų vertė P.B.2.0013 eurai 16064033,00 Aukštą skaitmeninio intensyvumo lygį pasiekusios įmonės R.B.2.2013 įmonės 356,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 175,00 Investicijas gavusios įmonės pajamų padidėjimas R.N.2.5645 proc. 10,00 Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Investicijas gavusios įmonės pajamų padidėjimas R.N.2.5645 proc. 10,00 Aukštą skaitmeninio intensyvumo lygį pasiekusios įmonės R.B.2.2013 įmonės 712,00 Įmonių sukurtų naujų ir patobulintų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų naudotojai R.B.2.2012 metinis vartotojų skaičius 37386,00 Produktų ar procesų inovacijas diegiančios labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės R.B.2.2003 įmonės 207,00 Įmonėms sukurtų skaitmeninių paslaugų, produktų ir procesų vertė P.B.2.0013 eurai 37482744,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 349,00 Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 349,00 Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-05 „Skatinti įmones skaitmenizuotis“ veiklos „Skatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją“ poveiklės „Skatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją“ (Sostinės regionas) ir poveiklės „Skatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių skaitmeninimą, finansuojant e. pardavimo sandorių sudarymo sprendimų diegimą, paslaugų ir produktų konfigūravimą ir vizualizaciją“ (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas) projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):
1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo;
1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais;
1.3. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais;
1.4. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su visais pakeitimais;
1.5. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
1.6. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
1.7. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“;
1.8. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Koncepcija);
1.9. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
1.10. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“;
1.11. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“;
1.12. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;
1.13. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
1.14. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);
1.15. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
1.16. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktaiProjektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – PFSA).Daugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Brigita Masiulienė Inovacijų agentūra Srities vadovė 37068702485 B.Masiuliene@inovacijuagentura.lt Daugiau Mažiau