Nuasmeninimo tekstyno sukūrimas Pasibaigęs
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 05-002-01-07-08-02-01 Kalbinių išteklių dirbtinio intelekto technologijų sprendimų poreikiams plėtra Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupėsMokslo ir studijų įstaigos.Daugiau Mažiau
-
Galimi pareiškėjaiViešieji ir privatūs juridiniai asmenysDaugiau Mažiau
-
Galimi partneriaiMokslo ir studijų įstaigos.Daugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 05-002-01-07-08-02-01 100 Daugiau Mažiau -
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektamsPagal Aprašą remiama veikla – kalbinių išteklių dirbtinio intelekto technologijų sprendimų poreikiams plėtra (Projektas „nuasmeninimo tekstyno sukūrimas“).
Galimi pareiškėjai: mokslo ir studijų įstaigos.
Projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2026 m. balandžio 30 d.
Šiuo Aprašu finansuojamas 1 projektas, kuriam įgyvendinti skiriama iki 2 220 000 Eur (dviejų milijonų dviejų šimtų dvidešimt trijų tūkstančių eurų) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšų ir iki 466 200 Eur (keturių šimtų šešiasdešimt šešių tūkstančių dviejų šimtų eurų) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų netinkamam pridėtinės vertės mokesčiui (toliau – PVM) apmokėti. PVM gali būti finansuojamas tik Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus 4 skirsnyje nustatyta tvarka.
Vienas pareiškėjas gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede pateiktą formą.
Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede.
Projekto komunikacijos ir informavimo veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus „Kiti projektų reikalavimai“ pirmojo skirsnio „Informavimas apie projektą ir komunikaciją“ nuostatomis.
Projektų atranka atliekama konkurso būdu.
Privalomi techniniai reikalavimai nuasmeninimo tekstyno sukūrimui:
1. Tekstyno apimtis – ne mažiau nei 10 mln. žodžių. Įvardintų esybių anotacijos turi atspindėti bendrą asmeninę informaciją apie realaus pasaulio asmenis, lietuviškas kontekstas tekstyne privalo sudaryti ne mažiau kaip 75 proc. visų tekstų. Išteklius turi būti laisvai platinamas, pvz., sukauptas iš viešų šaltinių.
Tekstyną turi sudaryti 80% įvairių sričių administracinių dokumentų, 10% žiniasklaidos straipsnių,10% mokslinių straipsnių.
2. Tekstyne privalo būti sužymėtos šių tipų esybės (atsižvelgiant į BDAR): 1) asmenų vardai ir pavardės, įskaitant slapyvardžius ir pravardes, vartotojų vardus ir inicialus; 2) numeriai, identifikavimo kodai, pvz., socialinio draudimo, telefono, paso numeriai, automobilių valstybiniai numeriai; 3) vietovės, pvz., miestai, šalys, adresai, pavadinta infrastruktūra ir pan.; 4) organizacijų pavadinimai; 5) demografiniai asmens požymiai, pvz., gimtoji kalba, pareigos, išsilavinimas, amžius; 6) data, laikas arba trukmė, pvz., 10 metų; 7) kiekis, pvz., procentais arba pinigine verte; 8) kita asmeninė informacija, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusi su asmeniu, nepriklausanti išvardytoms kategorijoms. Šie įvardintų esybių tipai turi sudaryti iki 98 % visų anotuotų duomenų.
3. Tekstyne taip pat privalo būti sužymėti specialiųjų kategorijų duomenys: 1) religiniai ar filosofiniai įsitikinimai; 2) politinės pažiūros, narystė profesinėse sąjungose; 3) lytinė orientacija, gyvenimas; 4) rasinė, etninė priklausomybė; 5) sveikatos, genetiniai ir biometriniai duomenys, apimant ir jautrius su sveikata susijusius įpročius, pvz., piktnaudžiavimą narkotinėmis medžiagomis. Žymėti specialiųjų kategorijų duomenys turi sudaryti 2–5 % visų anotacijų. Duomenys privalo būti anotuoti naudojant BIO standartą ir pateikti XML (vadovaujantis TEI P5 standartu), JSON ir CoNLL formatais.
Įvardintųjų esybių anotacijų tikslumas ir išsamumas turi būti ne mažesnis nei 98%. Tikslumo rankinis įvertinimas turi būti atliktas 1000-iui sužymėtų esybių.
4. Tam, kad nuasmeninimo tekstynas galėtų būti viešai prieinamas, turi būti sukurta metodika kuri paslėptų anotuotą asmeninę informaciją, bet tuo pačiu užtikrintų teksto vientisumą ir rišlumą. Turėtų būti taikoma asmeninės informacijos maskavimo metodika, pakeičiant tos pačios rūšies informaciją atsitiktine informacija (angl. data masking by substitution, https://www.techtarget.com/searchsecurity/definition/data-masking).
5. Rengiant tekstyną būtų naudojami lokalūs, debesų ir hibridiniai kompiuterijos sprendimai. Atskiruose etapuose gali būti naudojami rankinis, dirbtinio intelekto (DI), mašininio mokymo, statistiniai, taisykliniai ir hibridiniai metodai, pvz. dirbtiniai neuroniniai tinklai (transformatoriai (angl. transformers), rekurentiniai neuroniniai tinklai (angl. recurrent neural networks), ilgos trumpalaikės atminties (angl. long short-term memory), Markovo modeliai (angl. hidden Markov models), atraminių vektorių metodas (angl. support vector machine), sąlyginiai atsitiktiniai laukai (angl. conditional random fields), morfosintaksinės, semantinės, statistinės, loginės ir kt. taisyklės, hibridiniai metodai, DI ir taisyklinių metodų, DI ir įvairių žodynų, žodžių sąrašų kombinacijos, ir kt.
6. Tekstynas privalo būti pateikiamas mažiausiai dviejose atviros prieigos platformose (pvz., „Hugging Face“, CLARIN ar kt.) ir Lietuvos atvirų duomenų portale (data.gov.lt) ir prieinamas nemoamai.
Tekstyno validavimui keliami šie reikalavimai:
1. Reikia sukurti sprendimus ir priemones, leidžiančias su nuasmeninimo tekstynu apmokyti mašininio arba giliojo mokymo technologijų sprendimus (pvz., apmokyti kalbos technologijų platforminį sprendimą Spacy) ir pademonstruoti jų veikimą tam tikru tikslumu.
2. Validavimas bus laikomas tinkamu, jei validavimui skirtas sprendimas nuasmenins 2.9.2 punkte pateiktas (atsižvelgiant į BDAR) esybes, kurias nuasmenins pagal 2.9.4 punkto reikalavimus. Nuasmeninimo klaidų skaičius neturi viršyti 15 proc.
3. Validavimo imtis – ne mažiau nei 1 000 sakinių. Validavimui turi būti naudojami nauji, į nuasmeninimo tekstyną neįeinantys tekstai.
Dokumentavimo reikalavimai: a) turi detaliai apibūdinti Tekstyno struktūra, jo sudarymo ir anotavimo metodikos; b) aprašytos anotacijos ir jų reikšmė; c) pateikta detali statistika įvairiais pjūviais; e) sukurtam produktui turi būti taikomas detaliai dokumentuotas tarptautinis metaduomenų standartas. (pvz., Data Catalog Vocabulary (DCAT) https://www.w3.org/TR/vocab-dcat-3/, Dublin Core Metadata Element Set (DCMES) https://www.dublincore.org/specifications/dublin-core/dces/, The Component Metadata Initiative (CMDI) https://media.dwds.de/clarin/userguide/text/metadata_CMDI.xhtml arba analogiški).
Teisiniai reikalavimai projektui:
1. Kuriant visus produktus (rezultatus) privalu laikytis: a) autorių ir gretutines teises reguliuojančių Lietuvos ir ES teisės aktų; b) duomenų apsaugą reguliuojančių Lietuvos ir ES teisės aktų; c) dirbtinio intelekto sistemoms rengiamų mokymo duomenų kokybę reguliuojančių Lietuvos ir Europos teisės aktų; d) Lietuvos ir Europos Sąjungos teisės aktų, reguliuojančių atvirų duomenų formavimo ir skelbimo principus. (ES direktyva dėl atvirųjų duomenų ir viešojo sektoriaus informacijos pakartotinio naudojimo BDAR (EUR-Lex - 32016R0679 - EN - EUR-Lex (europa.eu))
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1561563110433&uri=CELEX:32019L1024).
2. Kuriant visus produktus (rezultatus) rekomenduojama atsižvelgti į naujai ruošiamą dirbtinio intelekto aktą (EUR-Lex - 52021PC0206 - EN - EUR-Lex (europa.eu)).
3. Turi būti parengta ištekliaus naudojimo licencija, kuri užtikrina atvirą ir nemokamą prieigą prie ištekliaus. Visi surinkti tekstyno įrašai turi turėti atitinkamas licencijas.
Pagal Aprašą galimi partneriai – mokslo ir studijų įstaigos.
Jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu, partnerystė projekte turi būti pagrįsta, teikti naudą ir prisidėti prie projekto tikslo įgyvendinimo ir iki PĮP pateikimo turi būti sudaryta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir projekto partneris. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, aptarta, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, numatyti projekto rezultatai ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių gerosios partnerystės praktikos taisyklių:
1. Partneris turi būti perskaitęs projekto įgyvendinimo planą ir susipažinęs su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projekto įgyvendinimo planą.
2. Įgyvendindamas projektą projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriu ir nuolat jį informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą.
3. Visi projekto įgyvendinimo plano pakeitimai, turintys įtakos partnerio įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į įgyvendinančiąją instituciją pirmiausia turi būti suderinti su partneriu.
Projekto vykdytojas kiekvieną ketvirtį (iki mėnesio 8 d.) nuo projekto sutarties pasirašymo turi informuoti Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – Ministerija) paskirtą atsakingą asmenį apie projekto veiklų įgyvendinimo pažangą. Informacija apie projekto veiklų įgyvendinimo pažangą skelbiama viešai https://eimin.lrv.lt/.Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiNeutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio horizontaliesiems principams.
Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo). Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Projektų atitikties Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas Aprašo 1 priede.
Veikla, vadovaujantis Europos Komisijos 2021 m. vasario 12 d. patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos atsparumo ir didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.
Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas3 metai po projekto įgyvendinimo pabaigos privaloma viešinti projekto įgyvendinimo rezultatus, siekiant užtikrinti sukurtų išteklių populiarinimą.Daugiau Mažiau
-
Projektų įgyvendinimo trukmėProjekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2026 m. balandžio 30 d.Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai valstybės pagalbai
Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai nuostatas, neteikiama.
Daugiau Mažiau -
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai-Daugiau Mažiau
-
Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 1 1. Pareiškėjas turi ekspertinių žinių projektui įgyvendinti 60,00 6 10,00 2 2. Pareiškėjas ir (ar) partneriai iki PĮP pateikimo dienos yra įgyvendinę lietuvių kalbos tekstyno projektus, kurių rezultatai buvo kalbos ištekliai ir (arba) kalbos technologijų sprendimai, kuriems naudojami tekstynai. 40,00 4 10,00 Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai1. Projekto išlaidoms taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstyti projekto išlaidų reikalavimai. Nustatant projekto išlaidų tinkamumą vadovaujamasi ir Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams?version=1#prevVersions.
2. Projekto išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, jei tai neprieštarauja Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 294.2.2 papunkčio nuostatoms.
3. Projekto vykdytojui gali būti mokamas avansas, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 153 punktu.
4. Pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM) nėra tinkamas finansuoti EGADP lėšomis. PVM gali būti finansuojamas Lietuvos biudžeto lėšomis, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka.
5. Netinkamos finansuoti projekto lėšos:
5.1. transporto priemonių pirkimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos;
5.2. žemės pirkimo išlaidos;
5.3. įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;
5.4. nepiniginis projekto vykdytojo ir (arba) projekto partnerio įnašas.
6. Kryžminis finansavimas netaikomas.
7. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamos finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo lėšų.
8. Pareiškėjas ir partneris savo iniciatyva bei savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.Daugiau Mažiau -
ES fondasEuropos regioninės plėtros fondasEkonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėDaugiau Mažiau
-
EGADP subsidijos lėšos2 220 000,00 €Daugiau Mažiau
-
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti466 200,00 €Daugiau Mažiau
-
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiKalbinių išteklių dirbtinio intelekto technologijų sprendimų poreikiams plėtra:
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FS-001-04 01 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkino FS su PVM 1357,0900 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs FS-001-03 01 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkino FS be PVM 1121,5600 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs FS-001-02 01 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkino FS su PVM 18,6900 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs FN-005-01 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos. 8,6300 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-02 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 10,4400 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-04 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 14,9900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-03 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 12,3500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060 FN-005-05 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 17,2500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-07 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 20,0200 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas FN-005-06 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 18,8900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn-nustatymo-tyrimas Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama5 priedas: Investicijų projektas kartu su investicijų skaičiuokle 9 priedas: dokumentai ir informacija, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (pvz., sudarytų sutarčių kopijos, komerciniai pasiūlymai), taip pat pateikiamos nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje); 10 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą (veiklų sąrašą, kuriame būtų nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo pagal projektą valandos, įkainis (valandinis arba mėnesinis), jo pagrindimas). 11 priedas: Informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (Aprašo 2 priedas), ir tai įrodantys dokumentai; 12 priedas: Vykdytų lietuvių kalbos tekstyno projektų finansavimo sutarčių kopijos, nuorodos į projektų finansavimo sutartis ir (arba) vadovo raštas dėl anksčiau vykdytų lietuvių kalbos tekstyno projektų (jeigu nebuvo sudaryta projekto finansavimo sutartis) ir jų sąrašas su nuorodomis, kur buvo naudojamas ar vi 13 priedas: Darbo užmokesčio pažyma (Aprašo 3 priedas).Daugiau Mažiau
-
Priedai
1. Projekto įgyvendinimo plano forma: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr (žr. „17. PAFT 1 priedas“)
2. Projekto sutarties forma: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr (žr. „22. PAFT 3 priedas“)
Daugiau Mažiau
-
ApskritisNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiKalbinių išteklių dirbtinio intelekto technologijų sprendimų poreikiams plėtra:
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Pateikti lietuvių kalbos ištekliai, skirti dirbtiniam intelektui ir inovatyvioms technologijoms plėtoti P.S.1.1074 vnt. 1,00 Daugiau Mažiau -
Kita informacija
Pareiškėjas, dalyvaudamas priemonėje ir vykdydamas projektą, turi užtikrinti, kad:
- projektas būtų įgyvendinamas pagal kvietime, ES ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatytas sąlygas bei tvarką;
- PĮP vertinimo metu neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios LR ir (arba) ES finansiniams interesams;
- pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, privatūs interesai yra suderinti su visuomenės viešaisiais interesais;
- projekte atlikti ir (ar) numatomi atlikti pirkimai bus vykdomi, vadovaujantis LR viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;
- bus imtasi tinkamų priemonių, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui, korupcijai, interesų konfliktams ir dvigubam finansavimui, kurie kenkia ES finansiniams interesams
- pareiškėjo planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nebus finansuojamos pagal kitus pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus;
- VšĮ „Centrinė projektų valdymo agentūra“ (toliau – CPVA) pateiks šiuos duomenis: galutinio lėšų gavėjo pavadinimą; paslaugų teikėjo, rangovo arba subteikėjo, subrangovo pavadinimą (kai galutinis lėšų gavėjas yra perkančioji organizacija); lėšų gavėjo tikrojo (-ųjų) savininko (-ų) arba paslaugų teikėjo, rangovo vardą, pavardę ir gimimo datą. Duomenų kaupimą ir saugojimą vykdys CPVA;
- bus duotas sutikimas svetainėje esinvesticijos.lt ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse visuomenės informavimo tikslais bus paskelbti šie duomenys: projekto vykdytojo pavadinimas, partnerio pavadinimas, JP projekto vykdytojo pavadinimas (fizinio asmens vardo ir pavardės viešinimo trukmė yra 2 metai), rangovo ir subrangovo, prekių tiekėjo ir subtiekėjo, paslaugų teikėjo ar subteikėjo pavadinimas (kai vykdomi viešieji pirkimai ar ne perkančiosios organizacijos pirkimai, projekto pavadinimas, projekto tikslas ir rezultatai, projekto pradžios ir pabaigos laikas, bendra projekto vertė, ES lėšų šaltinio (fondo) pavadinimas ir jo finansavimo dydis, su projektu susijusi intervencinės priemonės sritis, projekto įgyvendinimo vietos šalies nuoroda arba geografinė padėtis;
- projekto vykdytojo pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo projekto sutarties pasirašymo dienos bus paskelbtas trumpas projekto aprašymas, kuriame pristatomos visos įgyvendinant projektą suplanuotos veiklos, poveiklės, nurodomi projekto tikslai bei rezultatai ir informuojama apie gautą ES finansavimą.
- bus sudarytos sąlygos ES ir (ar) nacionalinių institucijų atstovams atlikti ex-ante pirkimų patikrinimus, taip pat tikrinti, ar suteiktas finansavimas yra naudojamas laikantis ES ir nacionalinių taisyklių reikalavimų, pirmiausia: sukčiavimo, korupcijos, interesų konfliktų prevencijos ir dvigubo finansavimo srityse.
Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;
2. Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planas „Naujos kartos Lietuva“, patvirtintas 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo (toliau – NKL planas);
3. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;
4. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės).Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktai1. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymas;
2. Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymas;
3. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;
4. Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. spalio 13 d. nutarimas Nr. XIII-3324 „Dėl Lietuvių kalbos plėtros skaitmeninėje terpėje ir kalbos technologijų pažangos 2021–2027 metų gairių patvirtinimo“;
5. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;
6. 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 971 „Dėl 2021–2030 metų Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos valstybės skaitmeninimo plėtros programos patvirtinimo“ (toliau – Programa).Daugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Irina Kaminskienė Centrinė projektų valdymo agentūra Vyresnysis projektų vadovas 37065468590 Ir.Kaminskiene@cpva.lt Daugiau Mažiau