Nr. 03-024-T

Teikiama nuo
2024-07-31 08:00
Teikiama iki
2026-12-31 17:00 Liko 753 d. 14 val.
Kvietimo finansavimo suma
24 000 000,00 €
Pareiškėjo tipas
Privatus sektorius
Projektų atrankos būdas
Tęstinė atranka
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
20 000,00 €
Regionas
Netaikoma
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Žalesnė Lietuva
Konkretus uždavinys
Plėtoti pažangiąsias elektros energijos sistemas, tinklus ir energijos kaupimo ne transeuropiniame energetikos tinkle (TEN-E) sprendimus
  • Finansuojamos projektų veiklos
    Veiklos Nr.Veiklos pavadinimas
    03-001-06-03-02-09-01 Pažangiųjų energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemų diegimas, pritaikant elektros energijos skirstomuosius tinklus AEI plėtrai visoje Lietuvoje
    Daugiau Mažiau
  • Tikslinės grupės
    Elektros skirstomųjų tinklų operatoriai, elektros energijos vartotojai
    Daugiau Mažiau
  • Galimi pareiškėjai
    Juridiniai asmenys, nuosavybės ar kita teise valdantys elektros energijos skirstymo tinklus bei turintys Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos išduotą licenciją vykdyti elektros energijos skirstymą
    Daugiau Mažiau
  • Finansuojamoji dalis
    Kodas Finansuojamoji dalis
    03-001-06-03-02-09-01 Iki 85 proc.
    Daugiau Mažiau
  • Finansavimo forma
    Dotacija
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams
    1. Pagal PFSA įgyvendinamos poveiklės: 1.1 Pažangiųjų energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemų diegimas, pritaikant elektros energijos skirstomuosius tinklus AEI plėtrai visoje Lietuvoje (9.1 pov.); 1.2. Pažangiųjų energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemų diegimas, pritaikant elektros energijos skirstomuosius tinklus AEI plėtrai Vidurio ir Vakarų Lietuvoje (9.2 pov.).
    2. Tinkami pareiškėjai - juridiniai asmenys, nuosavybės ar kita teise valdantys elektros energijos skirstymo tinklus bei turintys VERT išduotą licenciją vykdyti elektros energijos skirstymą.
    3. Pagal PFSA finansuojami projektai turi atitikti šiuos reikalavimus:3.1. Projektas turi prisidėti prie PFSA nurodytų rezultato ir produkto rodiklių. 3.2. Projektas turi siekti sukurti sąlygas kuo didesniam gaminančių vartotojų skaičiui kuo mažesniais kaštais prijungti elektrines, gaminančias elektros energiją iš atsinaujinančių išteklių energijos, prie elektros skirstomųjų tinklų. Projektas turi užtikrinti, kad tuo projektu modernizuotose transformatorių pastotėse ir transformatorinėse bus sukurta ne mažiau kaip 50 proc. papildomų pralaidumų elektrinių, generuojančių elektros energiją iš atsinaujinančių energijos išteklių, prijungimui prie elektros energijos skirstymo tinklų operatoriaus valdomo skirstomojo tinklo, lyginant su pralaidumais, kurie buvo tose transformatorių pastotėse ir transformatorinėse iki projekto įgyvendinimo pradžios. 3.3. Projektas turi atitikti PFSA 8 p. nustatytus reikalavimus valstybės pagalbai (jeigu pareiškėjui teikiama valstybės pagalba) ir PFSA 13 p. nustatytus išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus. 3.4. Projektas turi užtikrinti, kad kiekvienoje modernizuojamoje transformatorių pastotėje ar transformatorinėje bus įdiegta (arba iki projekto pradžios buvo įdiegta) pažangioji energetikos sistema, pasižyminti mažiausiai viena technine-funkcine savybe iš trijų įvardintų: 3.4.1. yra įdiegta kontrolinė tiekiamos elektros energijos apskaita;3.4.2. nuotolinis valdymas 3.4.3. trumpojo jungimo indikatorius. 3.5. Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų LR valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti skyrus ES struktūrinių fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą.3.6. Vadovaujantis LRV 2016 m. sausio 6 d. nutarimu Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir Vakarų Lietuvos regiono sudarymo“, 9.1 pov. projektų veiklos gali būti įgyvendinamos ir pagal PFSA finansuojama infrastruktūra bei įranga gali būti įrengta visoje Lietuvoje, o 9.2 pov. projektų veiklos gali būti įgyvendinamos ir pagal PFSA finansuojama infrastruktūra bei įranga turi būti įrengta Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione.3.7. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo finansuojamo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas PAFT nustatyta tvarka.3.8. Projektų veiklos turi būti baigtos iki 2029-06-30. Projekto vykdytojas deklaruoja patirtas išlaidas administruojančiajai institucijai iki projekto sutartyje nustatyto galutinės veiklos ataskaitos pateikimo termino, bet ne vėliau kaip iki 2029-10-01.
    4. Iš viso pagal PFSA finansuojamiems projektams įgyvendinti skiriama:4.1. Iki 24 mln. eurų 2021–2027 m. ES fondų investicijų programoje (toliau – IP) lėšų – 9.1 pov. projektams įgyvendinti. Projekto vykdytojai įneša ne mažiau kaip 15 proc. projekto tiesioginių tinkamų išlaidų sumos.4.2. Iki 58,5 mln. eurų IP lėšų – 9.2 pov. veikloms įgyvendinti. Projekto vykdytojai įneša ne mažiau kaip 15 proc. projekto tiesioginių tinkamų išlaidų sumos.
    5. Galima vienam PĮP įgyvendinti skiriama dotacijos suma turi būti ne mažesnė kaip 300 000 eurų ir ne didesnė kaip 20 mln; eurų. Dotacija kiekvienam PĮP įgyvendinti sudaro iki 85 proc. tiesioginių tinkamų finansuoti projekto išlaidų, bet ne daugiau kaip projektui įgyvendinti reikalingos grynosios papildomos išlaidos, kurios yra remiamo projekto ir priešingos padėties scenarijaus, kurį pareiškėjas patikimai vykdytų be dotacijos, ekonominių pajamų ir išlaidų (įskaitant investicijas ir veiklą) skirtumas, apskaičiuotas kaip faktinio scenarijaus ir priešingos padėties scenarijaus grynosios dabartinės vertės skirtumas per etaloninio projekto įgyvendinimo laikotarpį, kaip apibrėžta Reglamento (ES) 651/2014 2 straipsnio 118 p..
    6. Projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.
    7. Projektų atranka vykdoma tęstinės projektų atrankos būdu.
    8. Projekto vykdytojas turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą naudotas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu ir ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos.
    9. Daiktinės pareiškėjo teisės į NT, kuriame įgyvendinant projektą bus vykdomos projekto veiklos (vykdomi statybos darbai ir (ar) montuojama įranga), ar nekilnojamojo turto valdymo formos (nuoma ar panauda) turi būti įregistruotos įstatymų nustatyta tvarka ir galioti ne trumpiau kaip penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos.
    10. Pareiškėjai nuo PĮP pateikimo dienos turi turėti galiojančią Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos išduotą licenciją vykdyti elektros energijos skirstymą.
    11. Vienas pareiškėjas pagal kiekvieną kvietimą teikti PĮP gali pateikti daugiau nei vieną PĮP.
    12. Teikdamas PĮP, pareiškėjas turi taip pat pateikti:12.1. Investicijų projektą (.docx formatu) su Sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle (.xlsx formatu), projekto alternatyvą ir priešingos padėties scenarijų. Investicijų projekte turi būti nurodyti ir aprašyti visi diegiami pažangiųjų energetikos sistemų skaitmeninių valdymo sistemų elementai, kita numatoma įdiegti įranga bei PFSA nurodytų rodiklių reikšmės, kurios bus pasiektos įgyvendinus projektą, su sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle vienai siūlomai įgyvendinti investicijų projekto alternatyvai. Investicijų projektas su sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle, taip pat priešingos padėties scenarijus rengiami pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką. Rengiant investicijų projektą, jo alternatyvą ir priešingos padėties scenarijų taikoma diskonto norma turi būti lygi vidutinei svertinei kapitalo kainai. Priešingos padėties scenarijus turi būti realistiškas ir pagrįstas. Rengiant priešingos padėties scenarijų, turi būti atsižvelgta į pareiškėjo anksčiau vykdytas panašias investicijas, pareiškėjo strateginiuose planuose numatomas įgyvendinti panašias investicijas, pareiškėjo teisinius įsipareigojimus ir prievoles vykdyti panašias investicijas bei kitas aplinkybes, kurios pagrįstų teikiamą priešingos padėties scenarijų. Taip pat pateikiamas (užpildant PFSA 6 priedą) projektui įgyvendinti reikalingų grynųjų papildomų išlaidų, kurios yra remiamo projekto ir priešingos padėties scenarijaus, kurį pagalbos gavėjas patikimai vykdytų be dotacijos, ekonominių pajamų ir išlaidų (įskaitant investicijas ir veiklą) skirtumas, apskaičiuotas kaip faktinio scenarijaus ir priešingos padėties scenarijaus grynosios dabartinės vertės skirtumas per etaloninio projekto įgyvendinimo laikotarpį (kaip apibrėžta Reglamento (ES) 651/2014 2 straipsnio 118 p.) bei argumentai, pagrindžiantys priešingos padėties scenarijaus pasirinkimą. Pridedami dokumentai, pagrindžiantys rengiant investicijų projektą, projekto alternatyvą ir priešingos padėties scenarijų naudotas prielaidas ir skaičiavimus. 12.2. PAV ataskaitą ir atsakingos institucijos galiojantį teigiamą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių arba galiojančią išvadą, kad PAV neprivalomas. Jei pareiškėjo planuojamai ūkinei veiklai netaikomi reikalavimai dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo, pareiškėjas pateikia rašytinį paaiškinimą dėl jo planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai.12.3. Atsakingos institucijos Planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą. Jei planuojama ūkinė veikla nėra susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis ar artima tokių teritorijų aplinka, pareiškėjas pateikia rašytinį paaiškinimą.12.4. Susitarimą su turto savininku dėl projekto įgyvendinimo (jeigu pareiškėjas valdo NT, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, ne nuosavybės teise). Susitarime turi būti nustatyti tarpusavio įsipareigojimai dėl pareiškėjo ar projekto vykdytojo teisių ir pareigų perleidimo–perėmimo, jeigu pateikus paraišką, projekto įgyvendinimo metu ar poprojektiniu laikotarpiu pasibaigtų arba nutrūktų teisiniai santykiai, kurių pagrindu pareiškėjas ar projekto vykdytojas valdo tiesiogiai su projektu susijusį turtą. Susitarime taip pat turi būti nustatytos turto, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto lėšos, perleidimo–perėmimo sąlygos, atsižvelgiant į valstybės pagalbai taikomus reikalavimus.12.5. Informaciją apie PĮP numatytų darbų ir paslaugų įkainius, nustatytus vadovaujantis naujausios redakcijos statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijomis (toliau – Rekomendacijos) ir, jei įkainiai nėra nustatyti Rekomendacijose, rinkoje egzistuojančiomis darbų ar paslaugų kainomis.12.6. Įrodymus, kad pareiškėjas turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis. Pareiškėjo nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:12.6.1. banko paskola. Tokiu atveju su paraiška pateikiama pažyma, kurioje nurodytas banko sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas. Pasirašyta kredito sutartis turi būti pateikta iki projekto sutarties pasirašymo datos;12.6.2. pareiškėjo piniginės lėšos. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio(-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriais nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą juridinio asmens lėšų sumą;12.6.3. savininko ir (ar) dalyvių piniginiai įnašai. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas savininko ir (ar) dalyvių sprendimas (susirinkimo protokolo kopija) skirti konkrečią lėšų sumą projektui įgyvendinti bei dokumentai, patvirtinantys savininko ir (ar) dalyvių finansinius pajėgumus skirti lėšas (patvirtintos finansinės atskaitomybes dokumentų kopijos, aktuali pajamų deklaracija, patvirtinta VMI žyma ir (ar) kt.);12.7. VERT nutarimą (toliau – nutarimas) dėl investicijų sąrašo derinimo arba nutarimą dėl investicijų projekto derinimo, apimantį projekte numatytas investicijas (teikiamas su PĮP arba ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo PĮP pateikimo); 12.8. pareiškėjo paskutinių finansinių metų patvirtintą finansinių ataskaitų rinkinį ir įmonių grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, jei jį pareiškėjas privalo rengti pagal LR įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatymo nuostatas (netaikoma, jeigu pareiškėjas yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius Juridinių asmenų registrui); 12.9. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją (jeigu pareiškėjas yra didelė įmonė, teikiama laisvos formos deklaracija apie įmonės statusą);12.10. įsipareigojimą, kad įranga, įsigyta įgyvendinant 9.2 pov., bus sumontuota Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, kaip jis apibrėžtas LRV 2016 m. sausio 6 d. nutarimą Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“ bei kad elektros energija, skirstoma per transformatorių pastotes ir transformatorines, atnaujintas su dotacija, gauta įgyvendinant 9.2 pov., bus skirstoma Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono vartotojams;12.11. pralaidumų elektros energijos generacijai, kurie bus sukurti įgyvendinus projektą, pasiskirstymo žemėlapį;12.12. informaciją apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus pagal formą, atitinkančią PAFT 1 priedo 3 priedą;12.13. informaciją apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) pagal formą, atitinkančią PAFT 1 priedo 4 priedą; 12.14. sąrašus, kuriuose nurodomi sistemos vartotojų, kuriems įgyvendinus projektą pagerės tiekiamos elektros energijos kokybė, suteikti identifikaciniai numeriai;12.15. suvestinę informaciją apie statomų/rekonstruojamų objektų galią, esančią prieš projekto įgyvendinimo pradžią, PĮP numatytų statyti/rekonstruoti transformatorinių schemas bei išrašus iš turto duomenų valdymo sistemos (transformatorių pasai);12.16. valstybės pagalbos apskaičiavimo lentelę (PFSA 6 priedas);12.17. kitus dokumentus ar informaciją, kurią nustato administruojanti institucija.
    13. PĮP atmetamas jeigu:13.1. pareiškėjas nėra tinkamas pareiškėjas, kaip apibrėžta PFSA 2.2 p.;13.2. pareiškėjo pateiktas projektas neatitinka bent vieno iš PFSA 2.3 p. išvardintų reikalavimų;13.3. pareiškėjas kartu su PĮP arba per kitą PFSA nustatytą terminą nepateikia PFSA 2.12 p. išvardintų dokumentų ar informacijos;13.4. pareiškėjas arba jo pateiktas PĮP, arba investicijų projektas neatitinka kitų PFSA, Administravimo taisyklėse arba PAFT išvardintų reikalavimų, arba reikalavimų valstybės pagalbai.
    14. Projektą gali įgyvendinti pats pareiškėjas. Partneriai įgyvendinant projektą negalimi.
    15. Visų PFSA numatytų stebėsenos rodiklių reikšmių turi būti siekiama projekto veiklų įgyvendinimo metu.
    16. Kvietimai teikti PĮP skelbiami laikotarpiui iki 2026 m. gruodžio 31 dienos ir pasibaigia 2026 m. gruodžio 31 dieną. PĮP priėmimas baigiamas anksčiau, jeigu pagal priimtus sprendimus dėl projektų finansavimo ir pateiktus PĮP galima paskirstyti visą kvietimui skirtą finansavimo lėšų sumą.
    17. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi PAFT nustatyta tvarka ir terminais, taip pat – tais atvejais, kai suteiktas finansavimas yra valstybės pagalba - laikantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 p. nustatyto termino.
    18. Projekto vykdytojas privalo viešinti informaciją apie įgyvendinamą projektą PAFT nurodytais būdais bei atsižvelgdamas į administruojančiosios institucijos parengtas ES investicijų komunikacijos gaires.
    19. Visus kitus, PFSA nereglamentuotus projektų teikimo, vertinimo, atrankos, finansavimo ir įgyvendinimo reikalavimus nustato Administravimo taisyklės, PAFT ir administruojančios institucijos vidaus taisyklės.
    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai
    1. Projektai negali daryti neigiamo poveikio horizontaliesiems principams. Projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA priede Nr. 1.
    2. Projektai neturės neigiamo poveikio horizontaliesiems principams, nes bus rekonstruojama arba modernizuojama energetikos infrastruktūra, užtikrinanti atsinaujinančių išteklių energiją naudojančių technologijų ir įrangos diegimą.
    3. Projektai neturi pažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo; sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės; vienodo požiūrio ir lygių galimybių; nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo; veiksmingos teisinės gynybos; teisingumo, solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
    1. Įgyvendinus projektų veiklas, pagal PFSAą finansuotai infrastruktūrai ir dokumentų saugojimui taikomi Reglamente (ES) Nr. 651/2014 (tais atvejais, kai suteiktas finansavimas yra valstybės pagalba), Administravimo taisyklėse, PAFT nustatyti reikalavimai.
    2. Projekto vykdytojas užtikrina investicijų tęstinumą, kaip jis apibrėžtas PAFT IV skyriaus X skirsnyje, 5 metus po projekto finansavimo pabaigos, o šio tęstinumo neužtikrinus – grąžina administruojančiai institucijai dalį finansavimo lėšų proporcingai reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui administruojančios institucijos vidaus procedūrų apraše nustatyta tvarka.
    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė
    Projektų veiklos turi būti baigtos iki 2029 m. birželio 30 dienos. Projekto vykdytojas deklaruoja patirtas išlaidas administruojančiajai institucijai iki projekto sutartyje nustatyto galutinės veiklos ataskaitos pateikimo termino, bet ne vėliau kaip iki 2029 m. spalio 1 d.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai valstybės pagalbai

    1. Pagal PFSA projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas projektams, kuris laikomas valstybės pagalba, yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 straipsnį. Investicinė pagalba teikiama tik naujiems įrenginiams. Valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 2 priede nurodytus vertinimo kriterijus. 

    2. Valstybės pagalba teikiama, jeigu įvykdomos visos sąlygos:

    2.1. Valstybės pagalba energetikos infrastruktūrai neviršija 70 mln. eurų vienos įmonės vienam projektui. Projektas negali būti dirbtinai išskaidomas, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriaus 4 straipsnio 2 dalyje. 

    2.2. Valstybės pagalbos bendrąjį subsidijos ekvivalentą įmanoma tiksliai ex ante apskaičiuoti neatliekant rizikos vertinimo.

    2.3. Valstybės pagalba yra skaidri, kaip apibrėžta Reglamento (ES) 651/2014 5 straipsnio 2 dalyje.

    2.4. Valstybės pagalba turi skatinamąjį poveikį. Prieš pradėdamas vykdyti su projektu ar veikla susijusius darbus, gavėjas atitinkamai valstybei narei yra pateikęs rašytinę paraišką gauti pagalbą. Paraiškoje gauti pagalbą nurodytas bent įmonės pavadinimas ir dydis; projekto aprašymas, įskaitant jo pradžios ir pabaigos datas; projekto vieta; tinkamų finansuoti išlaidų sąrašas; pagalbos rūšis (dotacija, paskola, garantija, grąžintinas avansas, nuosavo kapitalo injekcija ar kt.) ir viešojo finansavimo suma, kurios reikia projektui. Jeigu valstybės pagalbos gavėjas yra didelė įmonė, valstybės pagalbos gavėjo parengtuose dokumentuose turi būti matyti, kad dėl valstybės pagalbos iš esmės padidėja projekto ir (arba) veiklos mastas arba dėl pagalbos iš esmės padidėja visa projektui ir (arba) veiklai pagalbos gavėjo išleista suma, arba iš esmės paspartėja atitinkamo projekto ir (arba) veiklos užbaigimas.

    2.5. Apskaičiuojant valstybės pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi naudojami skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą. Tačiau apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas neatsižvelgiama į pridėtinės vertės mokestį, kuriuo apmokestinamos tinkamos finansuoti išlaidos arba sąnaudos ir kuris grąžinamas pagal taikomus nacionalinius mokesčių įstatymus. Tinkamos finansuoti išlaidos patvirtinamos dokumentais, kurie yra aiškūs, tikslūs ir yra atnaujinti. 

    2.6. Skiriant valstybės pagalbą, buvo laikomasi valstybės pagalbos sumavimo principų, nurodytų Reglamento (ES) 651/2014 8 straipsnyje.

    2.7. Valstybės pagalba atitinka visas kitas šiai pagalbai taikytinas Reglamento (ES) 651/2014 I skyriaus bendrąsias nuostatas ir 48 straipsnio specialiąsias nuostatas.

    3. Valstybės pagalba neteikiama: 

    3.1. jeigu pareiškėjas nėra grąžinęs anksčiau gautą valstybės pagalbą, kuri Europos Komisijos sprendimu pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka ir/arba

    3.2. jeigu pareiškėjas ir (arba) ūkio subjektas, kuriam priklauso pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta Reglamento (ES) 651/2014 2 straipsnio 18 punkte (ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos su juo susijusios įmonės, kaip jos apibrėžtos Reglamento (ES) 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalyje) ir/arba  

    3.3. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka (nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka Lietuvoje gauta valstybės pagalba) ir/arba 

    3.4. jeigu valstybės pagalba neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje ir/arba

    3.5. jeigu energetikos projekte, kuriam prašoma finansavimo, numatyta statyti ar atnaujinti energetikos infrastruktūrą, kuriai iš dalies arba visiškai netaikomas trečiosios šalies prieigos arba tarifų reguliavimas ir/arba

    3.6. jeigu projektas susijęs su elektros energijos ir dujų saugojimu ir/arba

    3.7. valstybės pagalba neatitinka kitų šiai pagalbai taikytinų Reglamento (ES) 651/2014 I skyriaus bendrųjų nuostatų ir 48 straipsnio specialiųjų nuostatų.

    4. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su: 

    4.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti; 

    4.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, jeigu taip susumavus didžiausia pagalbos suma neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 straipsnyje nustatytos pagalbos ribos, o didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 straipsnyje nustatyto pagalbos intensyvumo. 

    5. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje. 

    6. Lietuvos Respublikos energetikos ministerija duomenis apie suteiktą valstybės pagalbą pateikia į Registrą suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.

    7. Energetikos ministerija, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje  https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos, vadovaudamasi administruojančiosios institucijos pateikta informacija.

    8. Neteisėta ir (arba) nesuderinama valstybės pagalba grąžinama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai
    Projektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3
    Daugiau Mažiau
  • Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai
    Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi.
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai
    1. Projekto veiklos, kurioms prašoma finansavimo, gali būti pradėtos įgyvendinti ne anksčiau kaip paraiškos pateikimo dieną. Jeigu projekto veiklos pradedamos įgyvendinti iki paraiškos pateikimo dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas. Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia laikoma rangos darbų sutarties sudarymo diena arba - jeigu užsakymai teikiami pagal metines (ilgalaikes) darbų (paslaugų teikimo) / medžiagų tiekimo sutartis - užsakymų rangovams (paslaugų teikėjams) / tiekėjams pateikimo diena.
    2. Įgyvendinant pagal PFSA finansuojamą projektą, gali būti finansuojamos šios investicinės išlaidos:
    2.1. 35/10 kV, 110/35 kV transformatorių pastočių, skirstyklų atnaujinimas (transformatorių, valdymo/komutavimo įrangos įsigijimas ir sumontavimas, informacinių sistemų diegimas, pažangių energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemų elementų įsigijimas ir diegimas: kontrolinės tiekiamos elektros energijos apskaitos įrangos, nuotolinio valdymo įrangos, trumpojo jungimo indikatorių, nuotolinės jutiklių įrangos, valdiklių, informacinių sistemų ir kt., kitos transformatorių pastotėms ar transformatorinėms modernizuoti reikalingos įrangos ir konstrukcijų įsigijimas ir sumontavimas);
    2.2. 10/0,4 kV transformatorinių atnaujinimas (transformatorių, valdymo/komutavimo įrangos įsigijimas ir sumontavimas, informacinių sistemų diegimas, pažangių energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemų elementų įsigijimas ir diegimas: kontrolinės tiekiamos elektros energijos apskaitos įrangos, nuotolinio valdymo įrangos, trumpojo jungimo indikatorių, nuotolinės jutiklių įrangos, valdiklių, informacinių sistemų ir kt., kitos transformatorių pastotėms ar transformatorinėms modernizuoti reikalingos įrangos ir konstrukcijų įsigijimas ir sumontavimas);
    2.3. projekto matomumo ir informavimo išlaidos apmokamos vadovaujantis PFSA 14.1 papunktyje numatytu fiksuotuoju įkainiu.
    3. Išlaidos yra netinkamos jeigu įranga, įsigyta įgyvendinant 9.1 ar 9.2 poveiklę, buvo sumontuota ne Lietuvos Respublikoje, taip pat jeigu įranga, įsigyta įgyvendinant 9.2 poveiklę, buvo sumontuota ne Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimą Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir Vakarų Lietuvos regiono sudarymo“.
    4. Pridėtinės vertės mokestis nėra tinkamos apmokėti išlaidos.
    5. Įgyvendinant projektą perkama įranga turi būti nauja (nenaudota). Administruojančiai institucijai pareikalavus, projekto vykdytojas privalo pateikti įrangos atitikties sertifikatus.
    6. Projektų vykdytojams administravimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti išlaidos.
    7. Kryžminis finansavimas netaikomas.
    Daugiau Mažiau
  • ES fondų lėšos
    24 000 000,00 €
    Daugiau Mažiau
  • ES fondas
    Europos regioninės plėtros fondas
    Sanglaudos fondas
    Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė
    Daugiau Mažiau
  • Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
    Pažangiųjų energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemų diegimas, pritaikant elektros energijos skirstomuosius tinklus AEI plėtrai visoje Lietuvoje:
    KodasVersijaPavadinimasDydisMatavimo vnt.Papildoma informacija
    FS-001-03 03 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkino FS be PVM 1464,9800 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs
    Daugiau Mažiau
  • Nuosavo įnašo dydis
    4 235 294,00 €
    Daugiau Mažiau
  • Teikimo tvarka
    PĮP turi būti parengtas pagal PAFT 1 priedą (https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr)

    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.
    Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį. SVARBU! Šiuo metu Duomenų mainų svetainėje (DMS) nėra galimybės kartu su PĮP pateikti 5 priedo „Investicijų projektas kartu su investicijų skaičiuokle“ skaičiuoklės. Kai skaičiuoklė turi būti teikiama kartu su PĮP, prašome skaičiuoklę pateikti el. paštu info@cpva.lt per 3 d. d. nuo PĮP pateikimo per DMS, pridedant kopiją (cc) v.pilveliene@cpva.lt. El. laiške privaloma nurodyti PĮP numerį.
    Daugiau Mažiau
  • Kartu su PĮP teikiama
    9 priedas: Informacija apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) 10 priedas: Poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ir atsakingos institucijos galiojantį teigiamą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių arba galiojančią išvadą, kad poveikio aplinkai vertinimas neprivalomas 11 priedas: Atsakingos institucijos Planų ar programų įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo išvadą. Jei planuojama ūkinė veikla nėra susijusi su įsteigtomis ar potencialiomis „Natura 2000“ teritorijomis pareiškėjas pateikia rašytinį paaiškinimą 12 priedas: Susitarimą su turto savininku dėl projekto įgyvendinimo (jeigu pareiškėjas valdo nekilnojamąjį turtą, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, ne nuosavybės teise) 13 priedas: Informaciją apie PĮP numatytų darbų ir paslaugų įkainius, nustatytus vadovaujantis naujausios redakcijos statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo rekomendacijomis 14 priedas: Įrodymus, kad pareiškėjas turi stabilius ir pakankamus finansų išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis:1.banko paskola, 2.pareiškėjo piniginės lėšos, 3.savininko ir (ar) dalyvių piniginiai įnašai 15 priedas: Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nutarimą dėl investicijų sąrašo derinimo arba nutarimą dėl investicijų projekto derinimo apimantį projekte numatytas investicijas 16 priedas: smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją 17 priedas: įsipareigojimą, kad įranga, įsigyta įgyvendinant 9.2 poveiklę, bus sumontuota Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, 18 priedas: pralaidumų elektros energijos generacijai, kurie bus sukurti įgyvendinus projektą, pasiskirstymo žemėlapį 19 priedas: sąrašus, kuriuose nurodomi sistemos vartotojų, kuriems įgyvendinus projektą pagerės tiekiamos elektros energijos kokybė, suteikti identifikaciniai numeriai 20 priedas: suvestinę informaciją apie statomų/rekonstruojamų objektų galią, esančią prieš projekto įgyvendinimo pradžią, PĮP numatytų statyti/rekonstruoti transformatorinių schemas bei išrašus iš turto duomenų valdymo sistemos 21 priedas: valstybės pagalbos apskaičiavimo lentelę (užpildomas PFSA 6 priedas); 3 priedas: Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus 5 priedas: Investicijų projektas kartu su investicijų skaičiuokle 8 priedas: Finansinės atskaitomybės dokumentai
    Daugiau Mažiau
  • Priedai

    1. Projekto įgyvendinimo plano forma: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad
     (žr. „PAFT 1 priedas“). 

    2. Projekto sutarties forma: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad
     (žr. „PAFT 3 priedas“).

    Daugiau Mažiau
  • Siekiami stebėsenos rodikliai
    Pažangiųjų energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemų diegimas, pritaikant elektros energijos skirstomuosius tinklus AEI plėtrai visoje Lietuvoje:
    PavadinimasKodasMatavimo vntMinimali siektina reikšmė projektai
    Vartotojai, kuriems pagerėjo tiekiamos elektros energijos kokybė R.S.2.3010 galutiniai vartotojai per metus 75174,00
    Papildomai sukurti pralaidumai elektrinių, generuojančių elektros energiją iš atsinaujinančių energijos išteklių, prijungimui prie elektros energijos skirstymo tinklų operatoriaus valdomo skirstomojo tinklo R.N.2.5080 proc. 50,00
    Pažangiųjų energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemos P.B.2.0023 sistemos sudedamosios dalys 1315,00
    Daugiau Mažiau
  • Kita informacija

    SVARBU! Šiuo metu Duomenų mainų svetainėje (DMS) nėra galimybės kartu su PĮP pateikti 5 priedo „Investicijų projektas kartu su investicijų skaičiuokle“ skaičiuoklės. 

    Kai skaičiuoklė turi būti teikiama kartu su PĮP, prašome skaičiuoklę pateikti el. paštu info@cpva.lt per 3 d. d. nuo PĮP pateikimo per DMS, pridedant kopiją (Cc) v.pilveliene@cpva.lt. El. laiške privaloma nurodyti kvietimo numerį

    Daugiau Mažiau
  • Taikomi teisės aktai
    PAFT: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr
    PFSA: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/71f65900482311efbdaea558de59136c
    Pažangos priemonė „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/637bf8e02f3311edb4cae1b158f98ea5/asr, PFSA rasite atsidarę nuorodą ir dešinėje pasirinkę rubriką „Susijusi informacija“, 11 priedas.
    Daugiau Mažiau
  • Specialieji teisės aktai
    1.1. 2021-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Pažangiųjų energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemų diegimas, pritaikant elektros energijos skirstomuosius tinklus AEI plėtrai“ poveiklių „Pažangiųjų energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemų diegimas, pritaikant elektros energijos skirstomuosius tinklus AEI plėtrai visoje Lietuvoje“ ir „Pažangiųjų energetikos sistemų skaitmeninio valdymo sistemų diegimas, pritaikant elektros energijos skirstomuosius tinklus AEI plėtrai Vidurio ir Vakarų Lietuvoje“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) parengtas atsižvelgiant į:
    1.1.1. Europos Parlamento ir Tarybos 2021 m. birželio 24 d. reglamentą (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės“ su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentu (ES) 2023/435;
    1.1.2. Europos Parlamento ir Tarybos 2021 m. birželio 24 d. reglamentą (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo;
    1.1.3. Komisijos 2014 m. birželio 17 d. reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315;
    1.1.4. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymą;
    1.1.5. Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymą;
    1.1.6. Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymą;
    1.1.7. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymą;
    1.1.8. Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą;
    1.1.9. 2021–2030 metų Nacionalinę energetikos plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1064 „Dėl Nacionalinės energetikos plėtros programos patvirtinimo“;
    1.1.10. Lietuvos Respublikos teritorijos bendrąjį planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 789 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“;
    1.1.11. Strateginio valdymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
    1.1.12. Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, kuriai pritarta 2020 m. gruodžio 11 d. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“;
    1.1.13. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimą Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir Vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;
    1.1.14. Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
    1.1.15. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą, patvirtintą 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C(2022) 5742;
    1.1.16. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
    1.1.17. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
    Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – PAFT);
    1.1.18. Pažangiųjų elektros tinklų technologijų ir plėtros kryptis, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. lapkričio 9 d. įsakymu Nr. 1-221 „Dėl Pažangiųjų elektros tinklų technologijų ir plėtros krypčių patvirtinimo“;
    1.1.19. Elektros įrenginių įrengimo bendrąsias taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 1-22 „Dėl elektros įrenginių įrengimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“.
    1.2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1.1 papunktyje nurodytuose teisės aktuose.
    Daugiau Mažiau
  • Kontaktiniai asmenys
    Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas
    Violeta Pilvelienė Centrinė projektų valdymo agentūra Grupės vadovas 37064912641 v.pilveliene@cpva.lt
    Daugiau Mažiau