Skystųjų antros kartos biodegalų gamybos pajėgumų sukūrimas
Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje
2023 m. rugsėjo 25 d. 17:00
Pasibaigęs
2023-10-02 16:41
03-012-K
8 700 000,00 €
Pasibaigęs
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-07-24 08:00
Iki - 2023-09-25 17:00 -
Aprašymas
SVARBU! Lietuvos Respublikos finansų ministro 2023-08-23 įsakymu Nr. 1K-301 patvirtintas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių keitimas, patikslinta projekto įgyvendinimo plano forma (pareiškėjo deklaracija), partnerio deklaracijos forma bei Projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo metodika. Prašome susipažinti, naudoti ir teikti aktualias formas.
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2021-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos Energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-03 „Įgyvendinti degalų iš AEI gamybos priemones ir plėtoti jų panaudojimo infrastruktūrą transporto sektoriuje“ veiklos „Skystųjų antros kartos biodegalų gamybos pajėgumų sukūrimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašu.
-
Bendrieji reikalavimai
Projektų įgyvendinimo trukmė
2025 m. birželio 30 d.
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas
1. Investicijų tęstinumas turi būti užtikrintas 5 metus po projekto finansavimo pabaigos. Visą investicijų tęstinumo laikotarpį, projekto vykdytojai:
1.1. negali pakeisti infrastruktūros objekto nuosavybės teisių, jei dėl to projekto vykdytojas įgytų nederamą pranašumą;
1.2. negali iš esmės pakeisti veiklos, kuriai buvo skirtos investicijos, pobūdžio, tikslų arba vykdymo sąlygų, jei tai pakenktų projekto tikslams.
2. Jeigu projekto vykdytojas nesilaiko investicijų tęstinumo reikalavimų, nustatytų Aprašo 11.1 papunktyje, jis turi grąžinti projektui finansuoti išmokėtų
lėšų sumą, proporcingą reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.
3. 5 metus po projekto finansavimo pabaigos projekto vykdytojas administruojančiajai institucijai turi teikti ataskaitas apie kiekvienais kalendoriniais metais projekto lėšomis įrengtuose gamybos įrenginiuose pagamintą skystųjų antros kartos biodegalų kiekį, kartu pateikiant pirminius pagrindžiančius dokumentus (biodegalų tvarumo sertifikatų kopijas).
Reikalavimai projektams
1. Pagal Aprašą remiama veikla – Skystųjų antros kartos biodegalų gamybos pajėgumų sukūrimas.
2. Projektų atrankos būdas – konkursas. Projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Taisyklių 2 priede, ir specialiuosius atrankos kriterijus. Jei projektas neatitinka bent vieno iš bendrųjų projektų atrankos kriterijų arba specialiųjų projektų atrankos kriterijų – projekto įgyvendinimo planas (toliau – PĮP) atmetamas.
3. Projektų atranka vykdoma vadovaujantis prioritetiniais projektų atrankos kriterijais, nurodytais Aprašo 9 punkte. Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai.
4. Maksimalus galimas balų skaičius pagal kiekvieną kriterijų nurodytas Aprašo 9 punkte.
5. Galimi pareiškėjai – labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės (juridiniai asmenys).
6. Pareiškėju gali būti įmonė, registruota ne trumpiau kaip vienerius metus, kurios vidutinės metinės pajamos per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laikotarpį nuo įmonės įregistravimo dienos (jeigu įmonė vykdė veikla mažiau nei 3 finansinius metus) yra ne mažesnės kaip 300 000 Eur.
7. Projekte partneriai negalimi.
8. Pagal Aprašą teikiamų projektų veiklų įgyvendinimas turi būti baigtas iki 2025 m. birželio 30 d.
9. Projektais turi būti siekiamas įgyvendinti priemonės produkto rodiklis – pagaminti 12,4 ktne skystųjų antros kartos biodegalų nuo 2025 metų liepos 1 d. iki 2026 m. birželio 30 d.
10. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti skiriama iki 8 700 000 Eur (aštuonių milijonų septynių šimtų tūkstančių eurų) EGADP lėšų.
11. Ne vėliau kaip per 2 mėn. nuo Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) pasirašymo dienos vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, pareiškėjas turi atlikti ir pateikti administruojančiajai institucijai poveikio aplinkai vertinimą ir atrankos procedūrą bei pateikti už šių dokumentų išdavimą atsakingos institucijos išduotus dokumentus, patvirtinančius nurodytų procedūrų atlikimą (jeigu taikoma) arba pagrindimą, kodėl nurodytos procedūros netaikomos;
12. Ne vėliau kaip per 2 mėn. nuo projekto sutarties pasirašymo dienos vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis atliktas ir pateiktas administruojančiajai institucijai „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas (jeigu taikoma) arba pagrindimas, kodėl nurodytos procedūros netaikomos;
13. Skystųjų biodegalų gamybai turi būti naudojamos žaliavos, nurodytos Metodikos 17 ir 18 punktuose. Pagaminti skystieji biodegalai turi atitikti Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo 38 straipsnyje nustatytus biodegalų ir skystųjų bioproduktų tvarumo ir išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio sumažėjimo kriterijus.
14. Ne vėliau kaip per 2 mėn. po projekto įgyvendinimo administruojančiajai institucijai privalo būti pateiktas sertifikatas, patvirtinantis, kad pareiškėjas yra sertifikuotas pagal vieną iš Europos Komisijos pagal Direktyvos 30 straipsnio 4 dalį pripažintų savanoriškų schemų. Administruojančiajai institucijai paprašius pareiškėjas turi būti pasiruošęs įrodyti gaminamų biodegalų atitiktį tvarumo ir išmetamųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų sumažėjimo kriterijams, įtvirtintiems Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme.
15. Viename projekte nuo 2025 m. liepos 1 d. iki 2026 m. birželio 30 d. turi būti pagaminama ne mažiau kaip 1,42 tne antros kartos biodegalų skaičiuojant kiekvienam tūkstančiui eurų gautos subsidijos.
16. Projekto vykdytojas turi įgyvendinti privalomus matomumo ir informavimo reikalavimus, numatytus Taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje. Papildomi matomumo ir informavimo reikalavimai, nenumatyti Taisyklėse, nėra taikomi.
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio horizontaliems principams. Reikšmingos žalos nedarymo principo vertinimas pateikiamas PFSA 1 priede.
Reikalavimai valstybės pagalbai
1. Pagal Aprašą projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio 10 dalį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–6 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos energetikos infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Projektų valstybės pagalbos atitikties Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka administruojanti institucija pagal Aprašo 2 priede nurodytus vertinimo kriterijus.
2. Valstybės pagalba neteikiama:
2.1. sunkumus patiriančioms įmonėms;
2.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame Lietuvos Respublikoje suteikta pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
2.3. Ūkio subjektams, patenkantiems į Bendrojo bendrosios išimties reglamento 1 straipsnio 3 dalies taikymo sritį;
2.4. Jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Bendrojo bendrosios išimties reglamento 6 straipsnyje.
3. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
3.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
3.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusi su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus, didžiausia pagalbos suma neviršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio s punkte nustatytos pagalbos ribos, o didžiausias pagalbos intensyvumas neviršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio 7 dalyje nustatyto pagalbos intensyvumo.
4. Valstybės pagalba, kuriai pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamentą taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 8 straipsnio 5 dalyje.
5. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamentą, o Ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, per 20 darbo dienų Ministerija registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.
6. Užtikrinti dokumentų saugojimą 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 12 straipsnyje. Už šio reikalavimo įgyvendinimą atsakinga administruojančioji institucija.
7. Tais atvejais, kai skiriama pagalbos suma viršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas, informacija apie skirtą pagalbą per šešis mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos turi būti pateikta į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainę. Už šio reikalavimo įgyvendinimą atsakinga Lietuvos Respublikos energetikos ministerija.
8. Užtikrinti, kad įgyvendinant valstybės pagalbos schemą, kuriai taikoma išimtis pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą, vadovaujantis šio reglamento 11 straipsnyje nustatyta tvarka, Europos Komisijai turi būti perduodama informacijos apie tokią pagalbą santrauka pagal šio reglamento II priede pateiktą standartinę formą. Užpildyta forma Europos Komisijai perduodama per Konkurencijos tarybą. Už šio reikalavimo įgyvendinimą atsakinga Lietuvos Respublikos energetikos ministerija.
9. Reglamento specialiosios III skyriaus sąlygos nustatytos 41 straipsnyje:
9.1. Pagalba teikiama, jei yra tenkinamos šiame straipsnyje ir I skyriuje nustatytos sąlygos.
9.2. Investicinė pagalba teikiama naujiems arba atnaujintiems įrenginiams. Pagalbos suma nepriklauso nuo pagaminamos energijos kiekio.
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
Pareiškėjas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal PAFT 1 priedą.
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu ir teikiamas el. paštu info@cpva.lt.Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija
☒ NeKartu su PĮP turi būti pateikta:
1. laisvos formos deklaraciją, patvirtinančią, kad biodegalų gamyba bus vykdoma iš žaliavų, nurodytų Metodikos 17-18 punktuose;
2. deklaraciją, kad bus laikomasi reikalavimų, nustatytų Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-637 „Dėl Statybinių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ ir Valstybiniame atliekų prevencijos ir tvarkymo 2021–2027 metų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 12 d. nutarimu Nr. 519 „Dėl valstybinio atliekų prevencijos ir tvarkymo 2021–2027 metų plano patvirtinimo“.
3. nekilnojamojo turto nuosavybę ar jo valdymą kitais teisėtais pagrindais įrodančius dokumentus arba valstybinės žemės sklypo nuomos ar panaudos sutartį, registruotą VĮ Registrų centre, kurioje įtvirtintas savininko arba valstybinės žemės patikėtojo sutikimas statyti statinius ir (ar) vykdyti projekte numatytas veiklas, arba atskirą savininko arba valstybinės žemės patikėtinio sprendimą statyti statinius ir (ar) vykdyti projekte numatytas veiklas, kuris turi galioti visą investicijų tęstinumo laikotarpį;
4. pareiškėjas, ne nuosavybės teise valdantis nekilnojamąjį turtą, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, turi pateikti su šio turto savininku sudarytą susitarimą dėl projekto įgyvendinimo, kuriame būtų nustatyti tarpusavio įsipareigojimai dėl pareiškėjo ar projekto vykdytojo teisių ir pareigų perleidimo–perėmimo, jeigu pateikus paraišką, projekto įgyvendinimo metu ar poprojektiniu laikotarpiu pasibaigtų arba nutrūktų teisiniai santykiai, kurių pagrindu pareiškėjas ar projekto vykdytojas valdo tiesiogiai su projektu susijusį turtą; susitarime taip pat turi būti nustatytos turto, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto lėšos, perleidimo–perėmimo sąlygos; susitarimas turi galioti visą investicijų tęstinumo laikotarpį. Ši nuostata taikoma tik tokiu atveju, jei turto valdymo teisė įregistruota trumpesniam laikotarpiui, nei numatytas investicijų tęstinumo laikotarpis;
5. dokumentus, įrodančius projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytas sutartis, komercinius pasiūlymus, nuorodas į rinkoje esančias kainas);
6. finansavimo šaltinius pagrindžiančius dokumentus. Pareiškėjo lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu. Aiškiai apibrėžtais, patikimais, tinkamais, pakankamais ir realiais finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:
6.1. kredito įstaigos paskola. Jei pareiškėjo planuojamas nuosavų lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, pateikiamas kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą;
6.2. pareiškėjo piniginės lėšos. Su paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą lėšų sumą, ir (ar) informacija apie lėšų šaltinį, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai ar kt.);
6.3. kiti finansavimo šaltiniai.
7. pareiškėjo įsipareigojimą padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, įrodančius dokumentus;
8. projekto metu planuojamos įdiegti įrangos projektinius sprendinius, kuriuose atsispindėtų dotacijos lėšomis įsigyjamos įrangos aprašymas, planuojamos diegti įrangos pagrindiniai techniniai parametrai ir metinis biodegalų gamybinis pajėgumas (tūkstančiais tonų), nuo 2025 m. liepos 1 d. iki 2026 m. birželio 30 d. planuojamas pagaminti antros kartos biodegalų kiekis (kilotonos naftos ekvivalentu);
9. preliminarų projekto darbų grafiką;
10. metines finansines ataskaitas – pareiškėjo paskutinių finansinių metų Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka patvirtintų metinės finansinės (konsoliduotosios, jeigu taikoma) atskaitomybės dokumentų kopijas (netaikoma pareiškėjui, kuris šias kopijas yra pateikęs Juridinių asmenų registrui);
11. investicijų projektą su investicijų skaičiuokle (jei taikoma pagal Strateginio valdymo metodikos 140.5 papunktį), parengtą pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri paskelbta interneto svetainės www.cpva.lt skiltyje Plėtros programų portfelio metodinės pagalbos centras / Dokumentai / Investicijų projektų rengimo metodika;
12. smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją (toliau – SVV deklaracija), kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2017 m. balandžio 21 d. įsakymo Nr. 4-250 redakcija), jei pareiškėjas labai maža, maža arba vidutinė įmonė arba deklaraciją, patvirtinančią, kad pareiškėjas yra didelė įmonė. SVV deklaracija teikiama Microsoft Excel formatu;
13. Informaciją apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus (pagal Taisyklių 1 priedo 3 priede nurodytą formą);
14. Informaciją apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) (pagal Taisyklių 1 priedo 4 priede nurodytą formą).
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos
03-001-06-03-03-03-01 Skystųjų antros kartos biodegalų gamybos pajėgumų sukūrimas
Išlaidų tinkamumo reikalavimai
• Netinkamos finansuoti išlaidos:
1. Pridėtinės vertės mokestis;
2. įgyvendinant projektą naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;
3. transporto priemonių pirkimo išlaidos, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos;
4. žemės pirkimo ir (ar) nuomos išlaidos;
5. projektą vykdančių ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos;
6. netiesioginės išlaidos;
7. biodegalų gamybai naudojamų žaliavų įsigijimo, tvarkymo, transportavimo išlaidos;
8. poveikio aplinkai vertinimo procedūrų atlikimo išlaidos;
9. projekto įgyvendinimui reikalingų leidimų išdavimo išlaidos;
10. privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas išlaidos;
11. projekto vykdytojo nepiniginis įnašas;
12. projektą vykdančių asmenų darbo užmokesčio išlaidos.
• Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.
• Jeigu projektas, kuriam prašoma finansavimo, pradedamas įgyvendinti iki PĮP pateikimo administruojančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas finansuoti ir jam finansavimas neskiriamas.
• Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis – nuo PĮP pateikimo CPVA iki galutinės veiklos ataskaitos pateikimo termino, per kurį turi būti patirtos ir apmokėtos visos su projekto įgyvendinimu susijusios tinkamos finansuoti išlaidos.
-
Kita informacija
Tikslinės grupės
Juridiniai asmenys, gaminantys arba ketinantys gaminti skystuosius antros kartos biodegalus.
Galimi pareiškėjai
Labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės (juridiniai asmenys).
Pareiškėjų tipas
☒ Privatusis
Projektų bendrieji atrankos kriterijai
Pareiškėjas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.
Projektų specialieji atrankos kriterijai
Nurodyti kvietimo apraše
Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
Nurodyti kvietimo apraše
-
Kontaktai
VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros Struktūrinių ir investicijų fondų programos Energetikos ir aplinkos apsaugos projektų skyriaus vyresnysis projektų vadovas Romuald Grabštunovič,
Tel. Nr.: 8 625 28224;
El. p.: r.grabstunovic@cpva.lt.
-
Veiklos sritis
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas
- Žalioji Lietuvos transformacija