Nr. 08-015-J-0001-J01

Teikiama nuo
2024-10-30 08:00
Teikiama iki
2026-02-27 17:00 Liko 446 d. 15 val.
Kvietimo finansavimo suma
9 290 777,40 €
Pareiškėjo tipas
Privatus sektorius
Projektų atrankos būdas
Tęstinė atranka
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
5 000 000,00 €
Regionas
Netaikoma
Jungtinio projekto vykdytojas
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Programa
Naujos kartos Lietuva
Komponentas
Žalioji Lietuvos transformacija
  • Finansuojama JP projektų veikla

    Pagal Aprašą finansuojama veikla – viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros sunkiajam elektriniam transportui (M2, N2, M3, N3 klasės) įrengimas ir plėtra (t. y. įkrovimo stotelių su viena ar daugiau labai didelės galios įkrovimo prieigų (toliau – įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) įsigijimas, montavimas / įrengimas įkrovimo parke sunkiasvorėms elektrinėms transporto priemonėms):
    2.2.1. įkrovimo parkai nustatytuose ruožuose šalia TEN-T (pagrindiniam ir visuotiniam) tinklui priklausančių Lietuvos Respublikos valstybinės reikšmės kelių, t. y. ne didesniu kaip 3 km atstumu nuo artimiausio išvažiavimo iš nurodyto kelio ruožo iki įkrovimo parkų; atstumas nuo konkretaus ruožo iki įkrovimo parko matuojamas važiuojant keliu nustatytais ruožais šalia TEN-T tinklui priklausančių magistralinių ir krašto kelių, nurodytų Aprašo 3.4.5 papunktyje ir Viešai prieinamos sunkiųjų transporto priemonių įkrovimo infrastruktūros plėtros iki 2030 m. Lietuvoje žemėlapyje (https://bit.ly/3s8cGsC) sunkiasvorių transporto priemonių įkrovimo infrastruktūros sluoksnyje); pareiškėjo pageidavimu Aprašo 3.4.5 papunktyje ir žemėlapyje nurodyti ruožai pailginami į vieną arba kitą ruožo pusę ne didesniu nei 10 km atstumu; įkrovimo parkas suprantamas kaip viena arba daugiau įkrovimo stotelių su prieiga (-omis), įrengta (-omis) vieno pareiškėjo vienoje konkrečioje vietoje; 

    2.2.2. įkrovimo parkai saugiose ir apsaugotose stovėjimo aikštelėse; saugi ir apsaugota stovėjimo aikštelė suprantama kaip stovėjimo aikštelė, kuria gali naudotis vairuotojai, vežantys prekes ar keleivius, ir kuri yra sertifikuota pagal 2022 m. balandžio 7 d.  Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) 2022/1012, kuriuo dėl standartų, kuriuose išsamiai aprašoma saugiose ir apsaugotose stovėjimo aikštelėse teikiamų paslaugų kokybė ir tų aikštelių saugumo lygis, nustatymo ir tų aikštelių sertifikavimo procedūrų papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006;

    2.2.3. įkrovimo parkai  Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio miestų transporto mazguose (miestų transporto mazgas suprantamas taip, kaip apibrėžta 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1315/2013 dėl Sąjungos transeuropinio transporto tinklo plėtros gairių, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 661/2010/ES su visais pakeitimais, 3 straipsnio 6 punkte).

    Daugiau Mažiau
  • Galimi pareiškėjai

    JP projektų pareiškėjai – juridiniai asmenys, turintys teisę vykdyti ekonominę veiklą, mažos ,vidutinės, didelės įmonės (kaip tai yra apibrėžta LR įmonių atskaitomybės įstatymo 4 straipsnyje) (išskyrus tas, kurios veikia Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalyje nurodytame sektoriuje ir (arba) atitinka šio straipsnio 4 dalyje Reglamento (ES) Nr. 651/2014 netaikymo nuostatas), įsigyjantys ir įrengiantys viešai prieinamą įkrovimo infrastruktūrą sunkiajam elektriniam transportui (M2, N2, M3, N3 klasės).

    Daugiau Mažiau
  • Siekiami rezultatai
    Rodiklio pavadinimas  Matavimo vienetai 
    Pradėjusios veikti viešosios ir pusiau viešosios įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams (RRFCI03) skaičius  Vnt. 

     

    Daugiau Mažiau
  • Minimali siektina reikšmė
    Rodiklio pavadinimas  Siektina reikšmė
    Pradėjusios veikti viešosios ir pusiau viešosios įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams (RRFCI03) skaičius  300
    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai projektams

    Tinkamos finansuoti išlaidos
    1.    Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų taisyklės) VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus rasite čia  ir CPVA parengtose Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus, rasite čia
    2.    Avanso mokėjimai neatliekami
    3.    Siekiant užtikrinti atitiktį Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio nuostatoms (Reglamento nuoroda), JP projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po JP projekto paraiškos pateikimo Aplinkos projektų valdymo agentūrai dienos. Projektui, kurio veiklos pradėtos įgyvendinti iki JP projekto paraiškos registravimo dienos, finansavimas neskiriamas. 
    4.    Tinkamos kompensuoti JP projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos pareiškėjo ne vėliau kaip iki kvietimo termino pabaigos ir atitikti Elektromobilių įkrovimo stotelių įsigijimo ir montavimo darbų išlaidų fiksuotuosius vieneto įkainius, nustatytus supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, rasite čia.
    5.    Pridėtinės vertės mokestis nefinansuojamas. 
    6.    Kryžminis finansavimas netaikomas.

    Projekto finansavimo, mokėjimų prašymų teikimo, atsiskaitymo detalūs reikalavimai:

    Išlaidų kompensavimo prašymai teikiami įvykdžius projekto veiklas (ne vėliau kaip iki 2026 m. vasario 27 d.). Jeigu projekto metu įrengiama ne viena elektromobilių įkrovimo stotelė, gali būti teikiami keli kompensavimo prašymai įrengus elektromobilių įkrovimo stotelę.
    Finansavimo lėšos išmokamos ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo tinkamai įforminto Išlaidų kompensavimo prašymo ir visų privalomų pateikti dokumentų registravimo dienos, taip pat jei Aplinkos projektų valdymo agentūra atlikusi patikrą projekto įgyvendinimo vietoje neranda trūkumų.

    Kompensacijos dydis vienam pareiškėjui yra:

    -Iki 25 proc. didelei įmonei, 45 proc. vidutinei įmonei ir 55 proc. mažai įmonei Aprašo 14.1 papunktyje nurodyto FĮ-35-13, FĮ-35-15 supaprastinto įkainio už kiekvieną įsigytą ir Sostinės regione įkrovimo parke įrengtą įkrovimo stotelę su prieiga (-omis);
    - Iki 35 proc. didelei įmonei, 55 proc. vidutinei įmonei ir iki 60 proc. mažai įmonei Aprašo 14.1 papunktyje nurodyto FĮ-35-13, FĮ35-15 supaprastinto įkainio už kiekvieną įsigytą ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione įkrovimo parke įrengtą įkrovimo stotelę su prieiga (-omis).

    Sąlygos gauti kompensaciją:

    1.    Turi būti diegiama tik nauja ir anksčiau nenaudota įranga ir susiję komponentai.
    2.    Pagal Aprašą finansuojamų įkrovimo stotelių prieiga turi būti labai didelės galios įkrovimo prieiga, kurios atiduodamoji galia perduodant elektrą elektrinei transporto priemonei yra ne mažesnė kaip 150 kW. 
    3.    Elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) turi atitikti Elektromobilių įkrovimo prieigų prieinamumo specifikaciją PAS 1899:2022. 
    4.    Vienos įkrovimo stotelės atiduodamoji galia apima visų joje esančių įkrovimo prieigų atiduodamąją galią, o įkrovimo parko atiduodamoji galia – visų jame esančių įkrovimo stotelių atiduodamąją galią. Atiduodamoji galia suprantama kaip didžiausia galia, išreikšta kW, kurią įkrovimo prieiga, stotelė ar įkrovimo parkas gali perduoti prie jos (jo) prijungtoms transporto priemonėms.
    5.    Pagal Aprašo 2.2.1 papunktį šalia TEN-T kelių viename JP projekte nustatytų kelio ruožų abiejose kelio pusėse arba vienoje kelio pusėje turi būti įrengiama ne mažiau kaip nustatyta įkrovimo parkų su ne mažesne kaip nustatyta juose įrengiamų įkrovimo stotelių sumine galia ir ne mažiau kaip nustatyta ne mažesnės kaip nustatyta galios įkrovimo prieigų: 
    5.1 kelio Nr. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (priklausančio TEN-T pagrindiniam kelių tinklui) 40–60 km ruože abiejose kelio pusėse turi būti įrengta ne mažiau kaip po vieną įkrovimo parką, kiekviename iš šių įkrovimo parkų įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800 kW ir kiekviename turi būti įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; arba vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 5 600 kW ir įrengta ne mažiau kaip keturios ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; įkrovimo parkas turi būti lengvai pasiekiamas (privažiuojamas) iš abiejų važiavimo krypčių ir abiem kryptimis turi būti įrengtas atitinkamas ženklinimas;
    5.2. kelio Nr. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 100–120 km ruože abiejose kelio pusėse turi būti įrengta ne mažiau kaip po vieną įkrovimo parką, kiekviename iš šių įkrovimo parkų įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800  kW ir kiekviename turi būti įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; arba vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 5 600 kW ir įrengta ne mažiau kaip keturios ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; įkrovimo parkas turi būti lengvai pasiekiamas (privažiuojamas) iš abiejų važiavimo krypčių ir abiem kryptimis turi būti įrengtas atitinkamas ženklinimas;
    5.3. kelio Nr. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 160–180 km ruože abiejose kelio pusėse turi būti įrengta ne mažiau kaip po vieną įkrovimo parką, kiekviename iš šių įkrovimo parkų įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800 kW ir kiekviename turi būti įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; arba vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 5 600 kW ir įrengta ne mažiau kaip keturios ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; įkrovimo parkas turi būti lengvai pasiekiamas (privažiuojamas) iš abiejų važiavimo krypčių ir abiem kryptimis turi būti įrengtas atitinkamas ženklinimas;
    5.4. kelio Nr. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 220–240 km ruože abiejose kelio pusėse turi būti įrengta ne mažiau kaip po vieną įkrovimo parką, kiekviename iš šių įkrovimo parkų įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800 kW ir kiekviename turi būti įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; arba vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 5 600 kW ir įrengta ne mažiau kaip keturios ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; įkrovimo parkas turi būti lengvai pasiekiamas (privažiuojamas) iš abiejų važiavimo krypčių ir abiem kryptimis turi būti įrengtas atitinkamas ženklinimas;
    5.5. kelio Nr. A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda 280–300 km ruože abiejose kelio pusėse turi būti įrengta ne mažiau kaip po vieną įkrovimo parką, kiekviename iš šių įkrovimo parkų įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800 kW ir kiekviename turi būti įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; arba vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 5 600 kW ir įrengta ne mažiau kaip keturios ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; įkrovimo parkas turi būti lengvai pasiekiamas (privažiuojamas) iš abiejų važiavimo krypčių ir abiem kryptimis turi būti įrengtas atitinkamas ženklinimas;
    5.6. kelio Nr. A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga (priklausančio TEN-T pagrindiniam kelių tinklui) 0–10 km arba kelio Nr. A17 Panevėžio aplinkkelis 10–20 km ruože abiejose kelio pusėse turi būti įrengta ne mažiau kaip po vieną įkrovimo parką, kiekviename iš šių įkrovimo parkų įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800 kW ir kiekviename turi būti įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; arba vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 5 600 kW ir įrengta ne mažiau kaip keturios ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; įkrovimo parkas turi būti lengvai pasiekiamas (privažiuojamas) iš abiejų važiavimo krypčių ir abiem kryptimis turi būti įrengtas atitinkamas ženklinimas; 
    5.7. kelio Nr. A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (priklausančio TEN-T pagrindiniam kelių tinklui) 40–60 km ruože abiejose kelio pusėse turi būti įrengta ne mažiau kaip po vieną įkrovimo parką, kiekviename iš šių įkrovimo parkų įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800 kW ir kiekviename turi būti įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; arba vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 5 600 kW ir įrengta ne mažiau kaip keturios ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; įkrovimo parkas turi būti lengvai pasiekiamas (privažiuojamas) iš abiejų važiavimo krypčių ir abiem kryptimis turi būti įrengtas atitinkamas ženklinimas;
    5.8. kelio Nr. A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (priklausančio TEN-T pagrindiniam kelių tinklui) 30–50 km ruože abiejose kelio pusėse turi būti įrengta ne mažiau kaip po vieną įkrovimo parką, kiekviename iš šių įkrovimo parkų įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800 kW ir kiekviename turi būti įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; arba vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 5 600 kW ir įrengta ne mažiau kaip keturios ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; įkrovimo parkas turi būti lengvai pasiekiamas (privažiuojamas) iš abiejų važiavimo krypčių ir abiem kryptimis turi būti įrengtas atitinkamas ženklinimas;
    5.9. kelio Nr. A3 Vilnius–Minskas 0–10 km (priklausančio TEN-T pagrindiniam kelių tinklui) ruože vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800 kW ir įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos, arba kelio Nr. A19 Vilniaus pietinis aplinkkelis (priklausančio TEN-T pagrindiniam kelių tinklui) 0–9 km ruože abiejose kelio pusėse turi būti įrengta ne mažiau kaip po vieną įkrovimo parką, kiekviename iš šių įkrovimo parkų įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800 kW ir kiekviename turi būti įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos, arba Vilniaus vakarinio aplinkkelio (priklausančio TEN-T pagrindiniam kelių tinklui) 0–9 km ruože vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 2 800 kW ir įrengta ne mažiau kaip dvi ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieigos; įkrovimo parkas turi būti lengvai pasiekiamas (privažiuojamas) iš abiejų važiavimo krypčių ir abiem kryptimis turi būti įrengtas atitinkamas ženklinimas;
    5.10. kelio Nr. A2 Vilnius–Panevėžys (priklausančio TEN-T visuotiniam kelių tinklui) 70–90 km ruože vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 1 400 kW ir įrengta ne mažiau kaip viena ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieiga;
    5.11. kelio Nr. A14 Vilnius–Utena (priklausančio TEN-T visuotiniam kelių tinklui) 80–100 km ruože vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 1 400 kW ir įrengta ne mažiau kaip viena ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieiga;
    5.12. kelio Nr. A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė (priklausančio TEN-T visuotiniam kelių tinklui) 80–100 km ruože vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 1 400 kW ir įrengta ne mažiau kaip viena ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieiga;
    5.13. kelio Nr. A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (priklausančio TEN-T visuotiniam kelių tinklui) 80–100 km ruože vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 1 400 kW ir įrengta ne mažiau kaip viena ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieiga;
    5.14. kelio Nr. A11 Šiauliai–Palanga (priklausančio TEN-T visuotiniam kelių tinklui) 60–80 km ruože vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 1 400 kW ir įrengta ne mažiau kaip viena ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieiga;
    5.15. kelio Nr. A4 Vilnius–Varėna–Gardinas (priklausančio TEN-T visuotiniam kelių tinklui) 80–100 km ruože arba kelio Nr. 128 Naujieji Valkininkai–Daugai–Alytus (priklausančio TEN-T visuotiniam kelių tinklui) 20–40 km ruože vienoje (pasirinktoje) kelio pusėje turi būti įrengtas ne mažiau kaip vienas įkrovimo parkas, kuriame įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 1 400 kW ir įrengta ne mažiau kaip viena ne mažesnės kaip 350 kW atiduodamosios galios įkrovimo prieiga.
    6.     Sunkiųjų elektrinių transporto priemonių įkrovimo parkai su stotelėmis su prieiga (-omis) privalo būti įrengti palei Aprašo 3.4.5  papunktyje išvardytus kelio ruožus arba ne didesniu kaip 3 km atstumu nuo artimiausio išvažiavimo kelio iš nustatyto ruožo (atstumas matuojamas važiuojant keliu). Vienam Aprašo 3.4.5 papunktyje numatytam ruožui tas pats pareiškėjas gali pateikti tik vieną paraišką.
    7.    Jei pagal Aprašo 2.2.2 papunktį įkrovimo parkas įrengiamas saugioje ir apsaugotoje stovėjimo aikštelėje, joje turi būti įrengta ne mažiau kaip dvi įkrovimo stotelės su prieiga (-omis), o atskirų įkrovimo stotelių prieigų individuali atiduodamoji galia turi būti ne mažesnės kaip 150 kW.
    8.    Jeigu įkrovimo parkas bus įrengiamas Aprašo 2.2.3 papunktyje nurodytoje teritorijoje (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio miestų transporto mazguose), tokio įkrovimo parko įrengtų įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) bendra atiduodamoji galia turi būti ne mažesnė kaip 900 kW, o atskirų įkrovimo stotelių prieigų individuali atiduodamoji galia ne mažesnė kaip 150 kW; miestų transporto mazgas suprantamas taip, kaip apibrėžta  Reglamento (ES) Nr. 1315/2013  3 straipsnio 6 punkte. Laikoma, kad miestų transporto mazgo riba sutampa su miesto teritorijos riba. 
    9.    Įkrovimo prieigos, išskyrus belaidžius arba induktyviuosius įrenginius, turi atitikti Lietuvos ir Europos Sąjungos patvirtintuose standartuose numatytus reikalavimus dėl transporto priemonių jungčių įvadų ir matmenų suderinamumo ir sukeičiamumo. Jungtis – fizinė įkrovimo prieigos ir elektrinės transporto priemonės sąsaja, per kurią keičiamasi elektros energija.
    10.    Jei įkrovimo stotelė turi keletą skirtingų jungčių (pvz., „Combo 2“, „CHAdeMO“ ir kt. jungtis), bent viena jų privalo būti „Combo 2“ jungtis, atitinkanti Europos Sąjungos standartą EN 62196-3:2014.
    11.    Visose įkrovimo prieigose turi būti įrengtas stacionarus įkrovimo kabelis.
    12.    Privalo būti sudarytos sąlygos įrengtoje įkrovimo prieigoje įkrauti elektrinę transporto priemonę neturint tiesioginės sutarties su elektros energijos tiekėju ir (ar) įkrovimo prieigos operatoriumi, t. y. užtikrinta galimybė už įkrovimo paslaugą atsiskaityti vietoje (ad-hoc), neturint išankstinių specialių identifikacinių kortelių ar kitų priemonių. Įkrovimo stotelė su prieiga (-omis) turi turėti mokėjimo kortelių skaitytuvus arba bekontaktę funkciją turinčius prietaisus, galinčius nuskaityti mokėjimo korteles. Vienas prietaisas gali būti skirtas ir kelioms įkrovimo prieigoms.
    13.    Įkrovimo prieigoje turi būti aiškiai pateikiama informacija apie ad-hoc įkrovimo kainą, kad galutiniams naudotojams ši informacija būtų žinoma prieš pradedant įkrovimo seansą. Ši informacija apie ad-hoc įkrovimo kainą turi apimti visas kainos dedamąsias, kurias operatorius taiko įkrovimo seanso kainai apskaičiuoti. 
    14.    Įkrovimo stotelė su prieiga turi turėti interneto ryšio prieigą (LAN, BT, 4G ar kt.).
    15.    Įkrovimo prieigų operatorius privalo užtikrinti, kad visos jo eksploatuojamos viešai prieinamos įkrovimo prieigos yra skaitmeniniais ryšiais susietos įkrovimo prieigos.
    16.    Įrengiant įkrovimo stoteles su prieiga (-omis) turi būti įrengiamos ir išmaniosios elektros energijos apskaitos sistemos, skirtos į tinklą perduotos elektros energijos kiekiui arba iš tinklo suvartotos elektros energijos kiekiui matuoti.
    17.    Visos įrengtos įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) privalo turėti Viešųjų ir pusiau viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų informacinės sistemos (toliau – IS) tvarkytojo suteiktus unikalius identifikacinius kodus, būti įregistruotos IS ir neatlygintinai jai teikti statinius ir dinaminius duomenis:
    17.1. įkrovimo stotelė su prieiga (-omis) turi būti pritaikyta teikti statinius (įkrovimo prieigų geografinė padėtis, jungčių skaičius, neįgaliesiems skirtų automobilių stovėjimo vietų skaičius, įkrovimo stotelės, degalinės savininko, įkrovimo operatoriaus kontaktinė informacija, darbo valandos, identifikavimo (ID) kodai, jungties tipas, srovės rūšis (kintamoji / nuolatinė srovė), atiduodamoji galia (kW)) ir dinaminius duomenis (veikimo būsena (veikia / neveikia), prieinamumas (naudojama / nenaudojama), ad hoc kaina);
    17.2. IS operatoriai statinius ir dinaminius duomenis į IS modulį teikia automatizuotu būdu per atvirąjį įkrovimo prieigų protokolą (angl. Open Charge Point Protocol), ne senesnį kaip 1.5 versijos, arba per atvirąjį įkrovimo stotelių sąsajos protokolą (angl.  Open Charge Point Interface Protocol), ne senesnį kaip 2.2 versijos, arba kitu, su IS modulio valdytoju suderintu, protokolu.
    18.    Įkrovimo stotelė su prieiga (-omis) turi būti įrengta viešai prieinamoje vietoje.
    19.    Įkrovimo stotelė su prieiga (-omis) turi būti prieinama 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę arba kitu įkrovimo prieigos operatoriaus iš anksto nustatytu ir IS skelbiamu laiku. 
    20.    Įkrovimo prieiga pagal parametrus turi būti pritaikyta pastatyti ir įkrauti joje sunkiasvores transporto priemones atsižvelgiant į transporto priemonių gabaritus bei manevravimo trajektorijas, tinkamai pažymėta kelio ženklais ir kelio ženklinimu.
    21.    Projekto pareiškėjas turi užtikrinti, kad visa sukurta viešai prieinama įkrovimo infrastruktūra būtų įrengta taikant universalaus dizaino reikalavimus ir pritaikyta naudotis visų visuomenės grupių atstovams:
    21.1. įkrovimo prieigos turi būti apšviestos, saugumo sumetimais prie jų gali būti montuojamos vaizdo stebėjimo kameros;
    21.2. transporto priemonių statymo vietos turi atitikti minimalius sunkvežimių ir autobusų stovėjimo vietų parametrų reikalavimus, kurie nustatyti statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. D1-933 „Dėl statybos techninio reglamento STR 2.06.04:2014 „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ patvirtinimo“, 114 punkte;
    21.3. įkrovimo stotelė su prieiga (-omis) turi būti paprastai naudojama: lengvai pasiekiama, įjungiama / išjungiama (rekomenduojamas prietaiso įrengimo aukštis ne didesnis kaip 1,2 m), įkrovimui reikalinga įranga lengvai ištraukiama / įstatoma, pakeliama pagal svorį (rekomenduojama iki 2 kg), paprastas ir aiškus apmokėjimas;
    21.4. gali būti įrengiamos indukcinio statinio belaidžio įkrovimo prieigos ir prieigos, pritaikytos robotizuotoms įkrovimo paslaugoms;  
    21.5. gali būti įrengiamos nuo kritulių dengtos įkrovimo vietos, kurios būtų tinkamos palaukti, jose būtų sėdimųjų vietų, galimybė įsigyti maisto ir gėrimų, tualetai
    22.    Įkrovimo stotelė su prieiga (-omis) turi būti tinkamai įrengta, ir turi būti sudaryta jos priežiūros sutartis, užtikrinanti priežiūrą visą eksploatavimo laikotarpį, vadovaujantis elektros įrenginių įrengimo, eksploatavimo techninę saugą, elektromagnetinį suderinamumą, elektrotechnikos gaminių saugą reglamentuojančiais teisės aktais, įkrovimo stotelė negali kelti grėsmės  įkrovimo prieigų naudotojams ir (ar) jų transporto priemonėms. Įkrovimo stotelės (prieigos) gedimų šalinimas turi būti užtikrintas ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų. 
    23.    Įkrovimo prieigų operatoriai, siekiantys teikti įkrovimo paslaugas įkrovimo stotelėse Projektų taisyklių 248.2 papunktyje nurodytą  laikotarpį (5 metus), skirtą investicijų tęstinumui garantuoti, jei jie nėra pagal JP projektą laikomi JP projekto pareiškėjais, turi būti atrenkami konkurencingos procedūros būdu.
    24.    Elektromobilių įkrovimo prieigų operatoriai, kurie savo infrastruktūroje siūlo arba leidžia sutartimis pagrįstus mokėjimus, turi nediskriminuoti judumo paslaugų teikėjų, pavyzdžiui, taikydami lengvatines prieigos sąlygas arba be objektyvaus pagrindo diferencijuodami kainas (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnio 9 dalis).
    25.    Ant įkrovimo stotelės turi būti nurodytas kontaktas (specialus mygtukas arba telefono numeris) informacijai dėl įkrovimo stotelės (prieigos) gedimo pranešti arba pagalbai dėl įkrovimo paslaugos gauti. 
    26.    Įrengiant įkrovimo stotelę su prieiga (-omis) lauke arba atvirose vietose be sienų ar stogo, įrengiamos įkrovimo prieigos turi atitikti ne žemesnę kaip IP-54 atsparumo dulkėms ir drėgmei klasę. 
    27.    Įrengiant įkrovimo stotelę su prieiga (-omis), kuri (-ios) nėra montuojama (-os) ant sienos, o yra statoma (-os) ant žemės, prieigos turi atitikti ne žemesnę kaip IK-10 atsparumo smūgiams klasę.
    28.    Įkrovimo stotelė su prieiga (-omis) turi turėti ne trumpesnę kaip 24 mėnesių gamyklinę įrangos garantiją.
    29.    Įkrovimo stotelės montavimo darbus turi atlikti asmuo, turintis Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos išduotą elektros įrenginių įrengimo atestatą.
    30.     JP projekto pareiškėjas apie planuojamos elektromobilių įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) įrengimą turi iš anksto raštu informuoti JP vykdytoją, pateikti AB „Energijos skirstymo operatorius“ (toliau – ESO) išduotas technines prijungimo sąlygas, jei įrengiamas atskiras elektros įvadas, arba objekto, į kurio vidaus elektros tinklą būtų prijungiama elektromobilių įkrovimo stotelė, savininko rašytinį suderinimą. Elektros energija įkrovimo stotelei su prieiga (-omis) gali būti teikiama iš vieno ar kelių šaltinių. Jei elektros energija tiekiama iš kelių skirtingų šaltinių, JP pareiškėjas JP vykdytojui turi pateikti informaciją, kaip iš šių šaltinių gaunama elektros energija užtikrina nustatytos atiduodamosios galios poreikį.  
    31.    Jei įrengiamas atskiras elektros įvadas, JP projekto pareiškėjas turi per 12 mėnesių nuo ESO išduotų techninių prijungimo sąlygų pasirašyti su elektros operatoriumi elektros prijungimo sutartį ir sumokėti elektros prijungimo įmoką.
    32.    Visos įkrovimo stotelės su prieigomis turi būti įrengtos JP projekto pareiškėjo valdomame nekilnojamojo turto objekte.
    33.    Finansavimas neteikiamas projektams, vykdomiems ne Lietuvos Respublikos teritorijoje;
    34.    Vienam JP projekto pareiškėjui (vienam juridiniam asmeniui) suteikta dotacija neviršija  5 000 000 (penkių  milijonų) eurų;
    35.    Vienoje JP projekto paraiškoje nėra ribojamas elektromobilių įkrovimo stotelių su prieiga (-omis) skaičius viename nekilnojamojo turto objekte;
    36.    Siekiant užtikrinti atitiktį Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio nuostatoms, JP projekto veiklos gali būti pradėtos įgyvendinti ne anksčiau kaip po JP projekto paraiškos pateikimo JP vykdytojui dienos. JP projektui, kurio veiklos pradėtos įgyvendinti iki paraiškos registravimo dienos, finansavimas neskiriamas.
    37.    JP projektų paraiškų skaičius vienam pareiškėjui (juridiniam asmeniui) nėra ribojamas, tačiau dėl kiekvieno įkrovimo parko Aprašo 2.2.1 papunktyje (vieno TEN-T tinklo kelio ruožo), 2.2.2 papunktyje (vienos stovėjimo aikštelės)  arba 2.2.3 papunktyje (vieno miesto mazgo) nurodytose vietose turi būti teikiama atskira paraiška, užtikrinant bent minimalius atitinkamus Aprašo 3.4.5–3.4.8 papunkčiuose nurodytus reikalavimus.
    38.    Bet kokia koncesija arba kitas perdavimas trečiajai šaliai eksploatuoti finansuojamą elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą yra suteikiamas konkurencingomis, skaidriomis ir nediskriminacinėmis sąlygomis, deramai atsižvelgus į taikomas koncesijos suteikimo taisykles ar kitus taikytinus teisės aktus. 
    39.    JP projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus. 
    40.    Pareiškėjas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję viešieji pirkimai būtų vykdomi vadovaujantis Pirkimų taisyklėmis, nustatytomis Projektų taisyklių 7 priede; projekto sutartys turi būti įgyvendinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. Statybų darbų projektas turi būti įgyvendinamas vadovaujantis Statybos įstatymu, statybos techninių reglamentų reikalavimais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

    Daugiau Mažiau
  • Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai

    HP reikalavimai
    1.    Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimų, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. 
    2.    Įgyvendinant projektą įkrovimo infrastruktūra turi būti kuriama ir plėtojama laikantis universalaus dizaino principų ir turi būti užtikrintas prieinamumas ir veiksminga nediskriminacinė prieiga, be kita ko, kiek tai susiję su tarifais, autentiškumo patvirtinimo ir mokėjimo metodais bei kitomis naudojimo sąlygomis, visiems naudotojams. 
    3.    Projekto įgyvendinimo metu turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla neturi būti daroma reikšmingos žalos 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje.

    Chartijos reikalavimai
    Įgyvendinant JP projekto veiklas negali būti pažeista Chartijoje įtvirtinta teisė į nuosavybę (žemę, kilnojamąjį turtą, materialųjį ir nematerialųjį turtą).

    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

    1.    Po projekto finansavimo pabaigos 5 metus turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatyta tvarka.
    2.    Pareiškėjas turi užtikrinti, kad ilgalaikis materialusis turtas, kuris įsigytas ar sukurtas iš JP projektui skirtų lėšų, būtų naudojamas ir prižiūrimas vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis ir visą 5 metų laikotarpį jo techninė būklė atitiktų teisės aktų reikalavimus. 
    3.    Pareiškėjas įsipareigoja be JP vykdytojo sutikimo neparduoti ar kitaip neperleisti kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui įkrovimo stotelės (-ių) su prieiga (-omis), už kurią (-ias) skirta kompensacija, mažiausiai 5 metus nuo kompensacijos sumokėjimo datos;
    4.    Pareiškėjas įsipareigoja saugoti visus dokumentus, susijusius su Projekto vykdymu 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 punkte.

    Daugiau Mažiau
  • Projektų įgyvendinimo trukmė

    Ne ilgiau kaip iki 2026 m. vasario 27 d. 
    Įvykdytos veiklos bei pateiktas tinkamai užpildytas galutinis mokėjimo prašymas turi būti ne vėliau kaip iki 2026 m. vasario 27 d.

    Daugiau Mažiau
  • Reikalavimai valstybės pagalbai

    1.    Pagal Aprašą JP projektams gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba projektams, yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnį, atsižvelgiant į šio reglamento I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos viešajai įkrovimo infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis, kai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnį, Sostinės regione negali sudaryti daugiau kaip 25 proc. didelėms įmonėms, 45 proc. vidutinei įmonei ir 55 proc. mažai įmonei, o Vidurio ir vakarų Lietuvos regione – 35 proc. didelėms įmonėms, 55 proc. vidutinei įmonei ir 60 proc. mažai įmonei įkrovimo stotelės su prieiga (-omis) fiksuoto vieneto įkainio.
    2.     Valstybės pagalba neteikiama: 
    2.1.    sunkumus patiriančioms įmonėms;
    2.2.    . ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame Lietuvos Respublikoje suteikta valstybės pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka; nauja valstybės pagalba negali būti teikiama, kol nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
    2.3.    ūkio subjektams, vykdantiems veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, patenkantiems į Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalies a punkto taikymo sritį; 
    2.4.    jei vienos įmonės vienam investiciniam projektui pagalbos dydis viršytų 5 000 000 Eur (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnio 7 dalis ir 4 straipsnio 1 dalies sb punktas); 
    2.5.    jei pagalbos suteikimas būtų susietas su įpareigojimu pagalbos gavėjui turėti būstinę Lietuvoje arba būti iš esmės įsisteigusiu Lietuvoje, ar su įpareigojimu pagalbos gavėjui naudoti Lietuvoje pagamintas prekes arba teikiamas paslaugas, ar būtų ribojamos pagalbos gavėjų galimybės naudoti mokslinių tyrimų, technologinės plėtros ir inovacijų rezultatus kitose valstybėse narėse (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 5 dalis); 
    2.6.    . jei pagalba būtų teikiama branduolinės energijos gamybai (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 6 dalis); 
    2.7.    jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje. 
    3.    . Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su: 
    3.1.     bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti; 
    3.2.    . bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus didžiausia pagalbos suma neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36a straipsnio 6 dalyje nustatytos pagalbos ribos. 
    4.Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje. 
    5. JP vykdytojas JP projekto paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, o priėmus sprendimą finansuoti projektą, per 20 darbo dienų registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. 
    6. JP vykdytojas ir JP projekto vykdytojas turi užtikrinti dokumentų saugojimą 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 punkte.

    Daugiau Mažiau
  • Projektų bendrieji atrankos kriterijai

    JP projektas turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus. Specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai nėra nustatomi.

    Pagal Aprašą finansavimas nėra skiriamas pareiškėjams, įtrauktiems į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje skelbiamą fizinių ir (ar) juridinių asmenų, turinčių sąsajas su subjektais, kuriems taikomos tarptautinės sankcijos, sąrašą (rasite čia)

    Daugiau Mažiau
  • Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai
    Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vienetas Rezultato, už kurį mokamas supaprastintai apmokamų išlaidų dydis, pasiekimo įrodymo dokumentai 
    FĮ-35-13 01  Elektromobilių įkrovimo stotelių, kurių elektromobilių įkrovimo prieigos perduodama elektrinė galia yra didesnė kaip 149 kW, įsigijimo ir montavimo darbų išlaidų fiksuotasis vieneto įkainis, kai prieigų skaičius lygus 1, be PVM. 51615,43 Eur. Vnt. 1. Elektromobilių įkrovimo stotelės įrengimą pagrindžiančių bei perėmimo nuosavybėn įrodančių dokumentų kopijos (perdavimo-priėmimo aktas ar kiti lygiaverčiai dokumentai), kuriose nurodyta elektromobilių įkrovimo prieigos perduodama elektrinė galia bei prieigų skaičius.
    2. Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) išduotos Prijungimo sąlygos elektros įrenginių prijungimui.
    3. Elektromobilių įkrovimo prieigos techninė specifikacija, kurioje turi būti nurodyta, kad ji atitinka minimalius techninius reikalavimus.
    FĮ-35-15 01  Elektromobilių įkrovimo stotelių, kurių elektromobilių įkrovimo prieigos perduodama elektrinė galia yra didesnė kaip 149 kW, įsigijimo ir montavimo darbų išlaidų fiksuotasis vieneto įkainis, kai prieigų skaičius lygus 2 ir daugiau, be PVM. 68485,43 Eur. Vnt. 1. Elektromobilių įkrovimo stotelės įrengimą pagrindžiančių bei perėmimo nuosavybėn įrodančių dokumentų kopijos (perdavimo-priėmimo aktas ar kiti lygiaverčiai dokumentai), kuriose nurodyta elektromobilių įkrovimo prieigos perduodama elektrinė galia bei prieigų skaičius.
    2. Energijos skirstymo operatoriaus (ESO) išduotos Prijungimo sąlygos elektros įrenginių prijungimui.
    3. Elektromobilių įkrovimo prieigos techninė specifikacija, kurioje turi būti nurodyta, kad ji atitinka minimalius techninius reikalavimus.
    Daugiau Mažiau
  • Kiti reikalavimai

    Nustačius, kad pareiškėjas pateikė klaidingą ir (ar) melagingą informaciją ir (ar) nesilaikė Apraše nustatytų reikalavimų, išskyrus atvejus, kai elektromobilių įkrovimo infrastruktūra per eismo įvykį ar dėl nenumatytų aplinkybių ir (ar) nenugalimos jėgos buvo sugadinta nepataisomai, pareiškėjas JP vykdytojo nustatyta tvarka privalo grąžinti kompensaciją.

    Daugiau Mažiau
  • Bendra kvietimui teikti paraiškas skirta finansavimo lėšų suma
    9 290 777,40 €
    Daugiau Mažiau
  • Finansuojamoji dalis

    Didelėms įmonėms iki 25 proc., vidutinei įmonei iki 45 proc.,  mažai įmonei iki  55 proc. už kiekvieną įsigytą ir Sostinės regione įkrovimo parke įrengtą įkrovimo stotelę su prieiga (-omis).

    Didelėms įmonėms iki 35 proc. ,vidutinei įmonei iki 55 proc. , mažai įmonei iki 60 proc. už kiekvieną įsigytą ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regione įkrovimo parke įrengtą įkrovimo stotelę su prieiga (-omis).

    Daugiau Mažiau
  • Rengimo ir teikimo tvarka

    Paraiškos formos pateikimo būdas:  Internetu Aplinkos projektų valdymo agentūros informacinėje sistemoje užpildant projekto paraiškos formą, kuri integruota https://apvis.apva.lt 

    Interneto svetainės, kuriose galima rasti informaciją, adresas: www.apva.lt, www.apvis.apva.lt

    Daugiau Mažiau
  • Privalomi priedai


    Su paraiška privalomų pateikti dokumentų sąrašas:

    1.    pareiškėjo užpildytas ir pasirašytas projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas (Aprašo 1 priedas) bei jame nurodyti dokumentai;
    2.    įrodymai dėl stabilių ir pakankamų finansų išteklių ir galimybės užtikrinti veiklos tęstinumą per visą JP projekto įgyvendinimo laikotarpį, padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui būtinas įgyvendinti išlaidas ir tinkamas finansuoti išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, ir prisidėti prie projekto finansavimo nuosavomis lėšomis; nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai (pvz., banko paskola arba ketinimų protokolas su banku dėl paskolos, nuosavos lėšos, savininko / steigėjo piniginiai įnašai ir kt.) turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu; 
    3.    informacija apie projekto poveikio aplinkai vertinimą ir projekto poveikį Europos Sąjungos saugomų teritorijų tinklui „Natura 2000“ pagal projektų įgyvendinimo plano formos (Projektų taisyklių 1 priedas) 3 priede pateiktą formą, pridedant atitinkamus reikalaujamus dokumentus, kai elektromobilių įkrovimo prieigos įrengiamos „Natura 2000“ teritorijose; 
    4.     pareiškėjo paskutinių finansinių metų patvirtintų metinės finansinės (konsoliduotosios, jeigu taikoma) atskaitomybės dokumentų kopijos (netaikoma pareiškėjui, kuris šias kopijas yra pateikęs Juridinių asmenų registrui); 
    5.    pareiškėjo smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaracija, jei pareiškėjas maža arba vidutinė įmonė (deklaracija pasiekiama https://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/verslo-aplinka/smulkiojo-ir-vidutinio-verslo-politika/statuso-deklaravimas-aktualus-dokumentai; deklaracija, jei pareiškėjas yra didelė įmonė (laisvos formos deklaracija, kurioje patvirtinama, kad įmonė nėra smulkioji ir vidutinio verslo subjektas, ir nurodoma informacija apie susijusių įmonių sąrašą);
    Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu patvirtintu Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašu (aprašą rasite čia), nuo 2024 m. rugpjūčio 1 d. pradėjo veikti Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos pildymo įrankis skirtas verslo subjektams, siekiantiems gauti valstybės paramą ir dėl to turintiems pateikti deklaraciją. Įrankis pasiekiamas internete, prisijungiant prie VĮ “Registrų centras” savitarnos SVV deklaracijų pildymo programa (registrucentras.lt).
    6.    informacija apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą – pagal Projektų įgyvendinimo plano formos (Projektų taisyklių 1 priedas) 4 priede pateiktą formą; 
    7.     patvirtinimas, kad JP projekto pareiškėjo (juridinio asmens) valdymo organas, turintis teisę priimti sprendimus (pvz., juridinio asmens vadovas (veikiantis pagal įstatus) arba jo įgaliotas asmuo), yra priėmęs sprendimą pritarti JP projekto pareiškėjo teikiamai JP projekto paraiškai ir JP projekto įgyvendinimui;
    8.    pareiškėjo nekilnojamojo turto objekto (-ų) valdymo teisę įrodantys dokumentai – VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registro išrašas arba nekilnojamojo turto objekto (arba jo dalies, reikalingos JP projekto veikloms įgyvendinti) valdymo teisę kitais teisėtais būdais pagrindžiantys dokumentai, arba pasirašyta preliminari pirkimo arba nuomos sutartis, arba panaudos davėjo ar nuomotojo rašytinis sutikimas vykdyti JP projekto veiklas nekilnojamojo turto objekte, jei statinys ar žemės sklypas yra naudojamas pagal panaudos ar nuomos sutartį ir jei toks sutikimas nėra suteikiamas nuomos ar panaudos sutartyje;
    9.     patvirtinimas, kad mokėjimo prašymą kompensuoti tinkamas JP projekto išlaidas teiks tik gavęs teisės aktuose nustatytus (jei taikoma) sutikimus / leidimus įrengti ir prijungti prie elektros tinklo elektromobilių įkrovimo stotelę su prieiga (-omis) atitinkamame nekilnojamojo turto objekte;
    10.    "Vienos įmonės" deklaracija pagal komisijos reglamentą Nr.1407/2013
    11.    Pareiškėjo deklaracija.

    Daugiau Mažiau
  • Kita informacija

    Paraiškų vertinimas ir atranka

    Taikomas tęstinis paraiškų vertinimo ir atrankos būdas, kol pakaks šio kvietimo nurodytų lėšų.

    Paraiška patvirtinama ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo tinkamai įformintos paraiškos ir visų privalomų pateikti dokumentų registravimo dienos.
    Agentūra, nustačiusi, kad paraiškoje pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (ar) paraiška užpildyta netinkamai ar iš dalies, pateikta klaidinga informacija arba trūksta informacijos, leidžiančios įvertinti pareiškėjo atitiktį Aprašo reikalavimams, pareiškėją informuoja apie ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti. Jeigu per Agentūros nustatytą terminą trūkstamų dokumentų arba patikslintos paraiškos, arba informacijos pareiškėjas nepateikia, Agentūros sprendimu paraiška atmetama. Agentūra, priėmusi sprendimą atmesti paraišką, per 5 darbo dienas apie tai raštu informuoja pareiškėją nurodydama atmetimo priežastis. Jas pašalinęs pareiškėjas iki paraiškų teikimo laikotarpio pabaigos turi teisę paraišką teikti pakartotinai.

    Paraiška atmetama, jeigu:
    a)    paraiška pateikta pasibaigus kvietime teikti paraiškas nustatytam terminui;
    b)    paraiška neatitinka bent vieno Projektų taisyklių 2 priede nustatyto bendrojo projektų atrankos kriterijaus;
    c)    paraiška neatitinka Apraše nustatytų reikalavimų;
    d)    pareiškėjas veikia Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalyje nurodytame sektoriuje ir (arba) atitinka šio straipsnio 4 dalyje Reglamento (ES) Nr. 651/2014 netaikymo nuostatas;
    e)    pareiškėjas nepateikia visų Apraše reikalaujamų pateikti dokumentų per prašyme juos pateikti nurodytą terminą.

    Daugiau Mažiau
  • Taikomi teisės aktai

    1.    2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ veiklos „Viešai prieinamos elektromobilių įkrovimo infrastruktūros įrengimas ir plėtra“ poveiklės „Viešai prieinamos įkrovimo infrastruktūros sunkiajam elektriniam transportui įrengimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas, 11 priedas (rasite čia )
    2.    Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (rasite čia).
    3.    CPVA parengtos Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus, rasite čia
    4.    2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais (rasite čia )
    5.    Elektromobilių įkrovimo stotelių įsigijimo ir montavimo darbų išlaidų fiksuotuosius vieneto įkainius, nustatytus supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, rasite čia.

    Daugiau Mažiau