Jūsų asmens duomenų valdymas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų politika.

Privatumo politika
Spausdinti RSS

Naujienos

Projektų ABC: kaip suorganizuoti viešuosius aptarimus, į kuriuos žmonės norėtų ateiti?

2017 m. birželio 8 d. / Finansų ministerija

Gegužės pabaigoje ir birželio pradžioje Tauragėje, Anykščiuose, Telšiuose ir Marijampolėje vyko Europos Sąjungos (ES) investicijomis vykdomų projektų gerosios praktikos mainų renginiai. Jų metu apie viešų susitikimų su bendruomenėmis būtinybę bei naudą pasakojo jau įvykusių projektų vadovai bei komunikacijos specialistai. Jie dalinosi praktiniais patarimais, kaip suorganizuoti bei pakviesti į susitikimą ar renginį bendruomenę taip, kad ji tikrai susirinktų.  

Rodoma:

Svarbiausia – nusistatyti auditoriją

Komunikacijos specialistas Paulius Tamulionis susirinkusiems projektų vadovams sakė, jog siekiant užtikrinti sėkmingą projekto sklaidą pirmiausia būtina apsibrėžti, kas yra tikslinė auditorija, nes nuo to priklausys visa tolesnė sėkmingos komunikacijos strategija.

Anot jo, dažniausiai išskiriamos trys kategorijos: jaunimas, šeimos ir senjorai. Pagal tai, kam projektas skirtas, modeliuojamos ir tinkamiausios tikslinę auditoriją patraukiančios priemonės.

„Jaunimui patinka tai, kas modernu, madinga ir šiuolaikiška. Šeimos prioritetą teikia patogiems, darniems renginiams, pavyzdžiui, iškyloms. Senjorai domisi laiko patikrintais dalykais, pernelyg nenutolstančiais nuo standartų“, – aiškina P. Tamulionis. Į šias skirtis būtina atsižvelgti norint rasti grupes, tarp kurių vystomas projektas galėtų sukelti daugiausiai susidomėjimo.

Nuo tikslinės auditorijos amžiaus priklauso ir būdai, kaip galimus potencialius renginio dalyvius pasiekti. Vieninteliai būdai, tinkami komunikuoti su bet kokio amžiaus žmonėmis, – televizorius ir tiesioginė komunikacija, pvz. dalinamos skrajutės. Siekiant jaunesnio visuomenės sluoksnio dėmesio visiškai neefektyvu projekto lėšas skirti reklamai radijuje ar spaudoje. Pastarąją naudoti komunikacijai reikėtų tik siekiantiems vyresnių nei 50 metų amžiaus žmonių dėmesio.

Socialinius tinklus pasitelkti verta norint pritraukiant jaunimą ir šeimas – „Facebook“ ir kiti tinklai daug dėmesio sulaukia iš žmonių iki 40 m. amžiaus. Populiariausi naujienų portalai – universalesni, jais nepasiekiami tik vyriausio amžiaus žmonės.

Žmonės nori prisiliesti prie realių pokyčių

Specialistas pastebi ir savotišką paradoksą: dažnai komunikacijos su bendruomene pakanka, tačiau ji nepasiekia tikslo, nes tiesiog nėra kokybiška.

„Neretai pasitaiko taip, jog projektų vadovai žmones pritraukti nori, bet susiduria su jų abejingumu. Deja, dažniausiai tokiais atvejais paaiškėja, jog susitikimai tiesiog nėra bendruomenei patrauklūs. Iššūkis nėra tiesiog suorganizuoti renginį. Tai nesudėtinga. Tačiau tai padaryti būdu, kuris sukeltų gyventojams norą į jį ateiti – jau kur kas rimtesnė užduoti. Tačiau tokios pastangos visada atsiperka“, - pasakojo P. Tamulionis.

Anot jo, nėra tokio visuomeninės paskirties projekto, kurio negalima būtų pateikti įdomiai. Jei pristatomi jau veikiantys, atnaujinti infrastruktūros projektai, tai proga gyvai susipažinti su paprastai nematomais procesais, jei planuojamas viešųjų erdvių kūrimas, galima jį paversti kūrybinėmis dirbtuvėmis, kur visi galėtų išreikšti savo poreikius. Jei projektas aktualus šeimoms, galima organizuoti ekskursijas, žaidimus, skanumynus, dėl kurių vaikai ateiti norėtų dar labiau nei jų tėvai.

„Svarbiausia suteikti vietinei bendruomenei galimybę realiai prisidėti prie pokyčių. Ar tai sprendimai dėl viešųjų erdvių išplanavimo, ar konkrečių ornamentų tiesiamam šaligatviui parinkimas, nėra taip svarbu – labiausiai gyventojai vertina patį faktą, kad jų balsas girdimas, o sprendimai jiems ne nuleidžiami iš viršaus, bet koreguojami pagal realius jų poreikius“, – aiškina P. Tamulionis.

Pavadinimas privalo sukaustyti dėmesį

Pasirūpinus paties susitikimo su bendruomene organizavimu būtina atkreipti dėmesį į jo pavadinimą. Komunikacijos specialistas pasakoja, kad ne taip retai pasitaikantys per penkias eilutes nusidriekiantys itin techniški renginių pavadinimai galbūt ir yra tikslesni, bet žmogų tik atbaido. Viena svarbiausių užduočių, norint gauti visuomenės dėmesio, yra gebėjimas vos keliais žodžiais pritraukti ir išlaikyti skaitytoją. Ir tam labai pasitarnauja patraukus ir aiškus pavadinimas.

Komunikacijos su bendruomene pamokas svarbu išmokti visiems projektų vadovams, nes be jų net sėkminga veikla gali susidurti su nepagrįstais lūkesčiais. Įvykdyti projektą ir sėkmingai jį pristatyti visuomenei ne visuomet pavyksta kartu. Žmonės nori prisidėti prie pokyčių – jie visuomet teigiamai įvertins tas iniciatyvas, kurios su jais bendrauja.

Finansų ministerija kviečia pareiškėjus ir projektų vykdytojus dalyvauti iniciatyvoje #investuojuatsakingai ir skleisti žinią apie vykdomus projektus. Apie organizuojamus viešus aptarimus raginame paskalbti adresu http://www.esinvesticijos.lt/lt/investuojuatsakingai, o norintieji dalyvauti visas naujienas gali rasti apsilankę http://www.esinvesticijos.lt/.

Renginių ciklo pranešimai ir metodinė medžiaga: http://www.esinvesticijos.lt/lt/geros-praktikos-mainai.

Artimiausi renginiai

Sekite naujienas

RSS