2024 m. rugpjūčio 01 d.
canva.com nuotr.
canva.com nuotr.

Raimondą ir Kristiną sieja labai panašios patirtys. Abi jos persikėlė gyventi į mažesnius miestelius, o norėdamos ir toliau dirbti švietimo sektoriuje, nutarė įgyti naujų kompetencijų. Noras tobulėti ir augti profesinėje srityje neliko nepastebėtas – Kristina greitai sulaukė pasiūlymo užimti vadovaujančias pareigas.

Kristina Stulpinaitė su jauduliu prisimena savo laukimą ir nežinią, ar gaus kvietimą Vilniaus kolegijoje (VIKO) studijuoti Vaikystės pedagogiką. Iki tol privačiame darželyje ikimokyklinio ugdymo mokytoja dirbusi moteris nusprendė persikelti į Širvintas, o norėdama toliau dirbti su vaikais valstybiniame darželyje, turėjo įgyti naujų kompetencijų.

„Turėjau pedagoginį išsilavinimą – buvau baigusi biologiją. Anksčiau su tokiu išsilavinimu dirbti valstybiniame darželyje nebuvo galima, todėl man reikėjo baigti atitinkamus mokslus. Savo ateitį siejau su valstybiniu darželiu Širvintose: man labai patinka dirbti su 3-6 metų vaikais, nes tokio amžiaus jie būna patys smalsiausi. Atėjus į pokalbį kolegijoje mane iškart įspėjo neliūdėti, jei nepakvies studijuoti, nes norinčių buvo labai daug ir pirmenybė buvo tiems, kurie dirbo valstybiniame darželyje, tačiau aš sugebėjau įrodyti, kad turiu labai daug noro ir ryžto“, – studijų pradžią prisimena K. Stulpinaitė.

Darželyje praverčia abu išsilavinimai

Pabaigusi specialiąją pedagogiką, 12 metų Raimonda Bajariūnė dirbo logopede vienoje Joniškio rajono gimnazijoje. Persikėlusi gyventi į Naująją Akmenę, logopedės darbą darželyje ji gavo laikinai, kol pavaduojama specialistė grįš iš motinystės atostogų.

„Man reikėjo galvoti, ką darysiu po to, nes mažame miestelyje įsidarbinti pagal savo specialybę neturėjau jokių šansų. Kolegės atkreipė dėmesį, kad čia labai trūksta ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų. Pradėjau domėtis, atradau „Tęsk“ projektą, parašiau motyvacinį laišką ir gavau kvietimą į nemokamas studijas tuometiniame Šiaulių universitete“, – prisimena šiuo metu Naujosios Akmenės darželyje „Žvaigždutės“ priešmokyklinio ugdymo mokytoja dirbanti Raimonda.

Ji pastebi, kad dirbant su 6-7 metų vaikais, labai praverčia abu jos įgyti išsilavinimai, nes daugiau kaip trečdalis vaikų jos grupėje yra su specialiaisiais poreikiais.

„Mano pirmosios specialiosios pedagogikos studijos leidžia kur kas geriau suprasti, kaip dirbti su tokiais vaikais. Deja, bet prastėja ir vaikų kalba, todėl kaip logopedė, jei pastebiu kažkokią problemą, stengiuosi padėti tam vaikui, atkreipiu tėvų dėmesį, ties kuo reikia padirbėti ir namie“, – sako R. Bajariūnė.

Pasiūlė vadovo pareigas

Šiuo metu privačiame Vilniaus lopšelyje – darželyje „Mažieji stebuklai“ padalinio vadove dirbanti K. Stulpinaitė sako, kad 1,5 metų trukusios „Tęsk“ projekto studijos jai leido paaugti ir patobulėti ne tik kaip specialistei, bet ir kaip asmenybei. Pastebėjusi jaunos moters užsidegimą semtis naujų žinių, privataus darželio savininkė jai pasiūlė vadovaujančias pareigas.

„Jie žinojo, kad aš intensyviai mokausi ir noriu augti. Augantis darželis ieškojo motyvuoto žmogaus, kuris ne tik turi tinkamą išsilavinimą, bet ir savo pavyzdžiu galėtų įkvėpti kitus augti bei dalintis gerąja pedagogine patirtimi“, – netikėtą karjeros posūkį prisimena moteris.

Du išsilavinimus turinti K. Stulpinaitė kasdien iš Širvintų važiuoja į darbą Vilniuje. Ji neslepia, jog kasdien turi įveikti po 100 kilometrų ir tas atstumas pradeda varginti.

„Mano planas buvo po studijų dirbti valstybiniame Širvintų darželyje, bet tuo metu čia nebuvo jokių darbo pasiūlymų. Aš neatmetu galimybės, kad vieną dieną apsispręsiu gyventi sėsliau ir eisiu dirbti ten, kur planavau. Man tikrai labai gera dalintis atradimo džiaugsmais su darželinukais ir mokyti juos naujų dalykų. Šios patirties jau turiu“, – šypsosi pašnekovė.

Daug išmoko ir iš kurso draugų

Tiek Raimondos, tiek Kristinos studijos truko 1,5 metų. Abi pedagogės pastebi, kad į studijas buvo pakviesti labai motyvuoti žmonės, norintys sužinoti naujų dalykų ir galintys pasidalinti savo sukaupta patirtimi.

„Didžiausią įspūdį man paliko grupiniai užsiėmimai. Mes ne tik daug gavome iš dėstytojų, bet ir vienas iš kito. Pavyzdžiui, darėme vieną užsiėmimą apie aplinkos pokytį, diskutavome, kas mokiniams patinka klasėse, kaip jas padaryti patrauklesnėmis, kad vaikai norėtų mokytis. Po diskusijos kiekvienas darėme pokyčius savo klasėse. Atsimenu, pas mane grupėje atsirado labai daug žalumos ir tai nieko nekainavo – tereikėjo internete susirasti grupes, kuriose žmonės dovanoja augalus ir aplinka tapo daug smagesne vaikams“, – savo studijas VIKO prisimena K. Stulpinaitė.

Įgyvendindama projektą „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ Nacionalinė švietimo agentūra 2024-aisiais į mokomojo dalyko ar pedagoginės specializacijos modulio studijas pakvies daugiau nei 1000 Lietuvos pedagogų ir pagalbos mokiniui specialistų. Jų studijos bus finansuojamos Europos socialinio fondo + ir Europos Sąjungos bendrojo finansavimo lėšomis, tad papildomai nekainuos. Projektas „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę „Pirmiausia – mokytojas“.


Nacionalinės švietimo agentūros informacija