Partnerio pavadinimas | Partnerio kodas |
---|---|
Akcinė bendrovė "Via Lietuva" | 188710638 |
Vientiso dviračių takų tinklo kūrimas integruojant bevariklį transportą į bendrą transporto sistemą Tauragės mieste Įgyvendinama
Kvietimo numeris
27-101-P
Projekto numeris
27-101-P-0001
Sutarties įsigaliojimo data
2024-10-28 00:00
Projekto vykdytojas
Tauragės rajono savivaldybės administracija
Vykdytojo kodas
188737457
Veiklų vykdymo pabaigos data
2029-10-31 00:00
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma
6 806 523,16 €
Projektu sprendžiamos problemos
Projektu numatoma sukurti vientisą dviračių takų tinklą integruojant bevariklį transportą į bendrą transporto sistemą Tauragės mieste – įrengti/ modernizuoti dviračiams skirtą infrastruktūrą Tauragės miesto Gedimino g. atkarpoje nuo J. Tumo-Vaižganto g. iki Pramonės g. (dviračių tako įrengimas (ilgis-360m, plotis-2.5m), dviračių-pėsčiųjų tako įrengimas (ilgis-490m, plotis-4m), dviračių-pėsčiųjų tako rekonstrukcija (ilgis-580m, plotis-4m), apšvietimo įrengimas (1430m); Purienų g. (bendro dviračių-pėsčiųjų tako rekonstrukcija (ilgis-420m, plotis-2.5m), dviračių-pėsčiųjų tako rekonstrukcija (ilgis-360m, plotis- 4m), apšvietimo įrengimas (780m); Aerodromo g. (bendro dviračių-pėsčiųjų tako įrengimas (ilgis-25m, plotis-2.5m), dviračių-pėsčiųjų tako įrengimas (ilgis-865m, plotis-4m), apšvietimo įrengimas (890m); Gaurės g. atkarpoje nuo Gedimino g. iki pramoninio rajono (bendro dviračių-pėsčiųjų tako įrengimas (ilgis-1045m, plotis-2.5m), apšvietimo įrengimas (890m); J.Basanavičiaus g. (dviračių-pėsčiųjų tako įrengimas (ilgis-390m, plotis-4m), apšvietimo įrengimas (390m); Bažnyčių g. (dviračių gatvės rekonstrukcija (ilgis-410m); Laisvės g. atkarpoje nuo Saulės g. iki Vymerio g. (bendro dviračių-pėsčiųjų tako įrengimas (ilgis-2090m, plotis-2.5m), apšvietimo įrengimas (2090m); Vydūno g. (dviračių gatvės rekonstrukcija (ilgis-630m), apšvietimo įrengimas (630m); Ateities tako g. atkarpoje nuo Gedimino g. iki Moksleivių al. (dviračių tako įrengimas (ilgis-305m, plotis-2.5m), apšvietimo įrengimas (305 m); Vymerio g. (dviračių gatvės rekonstrukcija (ilgis-295m), apšvietimo įrengimas (295 m); Melioratorių g. (dviračių tako įrengimas (ilgis-610m, plotis-2.5m); T. Ivanausko g. atkarpoje nuo Jūros g. iki Vytauto g. ir nuo Šilalės g. iki Jaunimo g. (bendro dviračių-pėsčiųjų takas įrengimas (ilgis-257m., plotis-2.5m), dviračių gatvės rekonstrukcija (243m ilgis); Šlaito g. (dviračių tako įrengimas (ilgis-920m, plotis-2.5m); Stadiono tako g. (dviračių tako įrengimas (ilgis-393m, plotis-2.5m), dviračių gatvės rekonstrukcija (ilgis-333m), apšvietimo įrengimas (726m); Pramonės g. atkarpoje nuo Stoties g. iki Viada degalinės ir nuo geležinkelio iki Pramonės g. sankryžos (dviračių tako įrengimas (ilgis-555m, plotis-2.5m), bendrų dviračių-pėsčiųjų takų įrengimas (ilgis-600 m, plotis-2.5 m), apšvietimas (600m); J.Tumo-Vaižganto g. atkarpoje nuo Gedimino g. iki Naujosios g. (dviračių tako įrengimas (ilgis-563m, plotis-2.5m), dviračių-pėsčiųjų tako įrengimas (ilgis-567m, plotis-4 m), apšvietimo įrengimas (1130m); Vytauto g. atkarpoje nuo J.Tumo-Vaižganto g. iki Tremtinių kelio (dviračių tako įrengimas (ilgis-637m, plotis-2.5m), apšvietimo įrengimas (637m); Tremtinių kelio g. atkarpoje nuo Stoties g. iki Algirdo g. (dviračių tako įrengimas (ilgis-405 m, plotis-2.5m), apšvietimo įrengimas (405m); Šilalės g. atkarpoje nuo Žaliosios g. iki Dariaus ir Girėno g. (dviračių-pėsčiųjų tako įrengimas (ilgis-1665m, plotis-4 m), apšvietimo įrengimas (1665m); Bernotiškės g. atkarpoje nuo Dariaus ir Girėno g. iki J.Tumo-Vaižganto g. (dviračių-pėsčiųjų tako įrengimas (ilgis-485m, plotis-4 m), apšvietimo įrengimas (485m); TR0419 g. (dviračių tako įrengimas (ilgis-465m, plotis-2.5m), apšvietimo įrengimas (465 m). Iš viso bus rekonstruojama 3,271 km dviračiams skirtos infrastruktūros, įrengiama 13,722 km naujos dviračiams skirtos infrastruktūros, įrengiama 13,998 km apšvietimo tinklų, kur jų nebuvo.
Projektu bus gerinamas/ plečiamas paslaugos, kuri yra viešoji gėrybė (viešoji susisiekimo bevariklio transporto infrastruktūros (dviračių takų, dviračių-pėsčiųjų takų, dviračių gatvių, kt.)), prieinamumas. Projektu numatoma plėtoti dviračiams skirta infrastruktūra atitinka pagrindines funkcines bevariklio transporto infrastruktūros ašis, skirtas susisiekimui (ne rekreacijai).
Projektas gali būti finansuojamas, nes išpildo Regioninės pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-03(RE) „Skatinti darnų judumą miestuose“ finansavimo gairėse (toliau – Gairės) nurodytą išankstinę sąlygą – numatomi plėtoti/ modernizuoti dviračių takai/ dviračių gatvės įtraukti į Tauragės miesto darnaus judumo veiksmų planą iki 2030 metų, kuris parengtas vadovaujantis parengtu Tauragės miesto darnaus judumo planu, kurio rengimas finansuotas 2014-2020 m. ES fondų lėšomis (Planavimo dokumentai - Tauragės rajono savivaldybė (taurage.lt)).
Projektu prisidedama prie 2021–2027 m. ES fondų Investicijų programos 8 prioriteto 8.1 uždavinio „Tvarus judumas mieste“ įgyvendinimo, nes planuojama dviračių ir pėsčiųjų infrastruktūros plėtra ir pagerinimas Tauragės mieste.
Projektas atitinka 2022-2030 m. Tauragės regiono plėtros plano (toliau – Regiono PP) (aktualia redakcija) LT027-03-01-01 Darnaus judumo skatinimo Tauragės mieste pažangos priemonės 1 veiklos „Darnaus judumo skatinimas Tauragės mieste“ 1.2. projektą „Vientiso dviračių takų tinklo kūrimas integruojant bevariklį transportą į bendrą transporto sistemą Tauragės mieste“. Projektas tiesiogiai prisideda prie Regiono PP 3 tikslo „Gerinti regiono aplinkos patrauklumą“ 3.1 uždavinio „Paskatinti darnų judumą“ įgyvendinimo, ir netiesiogiai – prie 1 tikslo „Skatinti aukštesnę pridėtinę vertę kuriančių darbo vietų steigimą“ 1.1. Uždavinio „Padidinti regiono investicinį patrauklumą“ įgyvendinimo.
Projektu sprendžiama/ šalinama Regiono PP nustatyta 3 problema („Nepakankamai patraukli regiono aplinka, daranti neigiamą įtaką gyvenimo kokybei“) ir jos 3.1 priežastis („Mažesnės darnaus judumo galimybės regione“), nes nepakankamai užtikrinamas bevariklio transporto integravimas į bendrą transporto sistemą visame Tauragės mieste dėl kelių priežasčių. Dviračių takų infrastruktūra Tauragės mieste yra ganėtinai gerai išplėtota, ir kiekvienais metais plečiama, gerinama (2024 m. pradžioje Tauragės mieste siekė 19 km dviračių takų, ir per 5-rius metus padidėjo 14,5 km). Tačiau atskirose miesto dalyse ji yra nekokybiška, nesaugi, nusidėvėjusi (dažnai dviratininkai važiuoja važiuojamąja gatvės dalimi, o toks eismas kai kuriose miesto gatvėse nėra galimas; aktualiausiomis Tauragės miesto susisiekimo kryptimis (Senamiesčio, Papušynės ir Beržės), prie pagrindinių traukos objektų miesto centre esančių dviračių ir pėsčiųjų takų infrastruktūros būklė yra prasta), stokojama vientiso dviračių takų tinklo jungčių. Vientiso dviračiams skirtos infrastruktūros tinklo, atskirų gyvenamųjų rajonų bevariklio transporto infrastruktūros ryšių su pagrindine funkcine ašimi Tauragės mieste – A12 magistraliniu keliu (kuris sutampa su Dariaus ir Girėno g.), ir tuo pačiu šių gyvenamųjų rajonų ryšių su pramoniniais rajonais (kur koncentruojasi didžioji dalis darbo vietų) ir miesto centru (kur koncentruojasi didžioji dalis paslaugų teikimo vietų) stoka išnagrinėtas Investicijų projekto 3.1 poskyryje ir 3.1-3.6 pav. (smulkiai detalizuoti pagrindimą čia nėra įmanoma dėl simbolių skaičiaus apribojimo). Tai suponuoja situaciją, kad tik 11 proc. miesto gyventojų kelionėms renkasi bemotorę transporto priemonę – dviratį. Dažnu atveju keliavimui Tauragės miesto gyventojas pasirenka automobilį, kas didina ŠESD lygį netik Tauragės mieste, bet ir visoje savivaldybėje bei Tauragės regione. Visa tai nekuria patrauklaus Tauragės miesto įvaizdžio ir daro neigiamą įtaką gyvenimo kokybei. Pastaruoju metu demografinis potencialas yra gana teigiamas ir pagerėjęs Tauragės mieste (auga gyventojų skaičius, stabilizavosi demografinės senatvės koeficientas stabilizavosi, fiksuoti aukšti emigracijos srautai į teritoriją), o tai daro teigiamą įtaką verslo, paslaugų sektoriaus plėtros galimybių augimui. Didžioji dalis Tauragės miesto gyventojų teigiamai vertintų darnaus judumo priemonių diegimą mieste, nes nurodė, kad lengvųjų automobilių srautai yra per dideli. Taigi, susisiekimo dviračių takais paslaugos paklausa Tauragės mieste yra aktuali ir auganti, o pasiūla atskirose miesto vietose netenkina gyventojų poreikių.
Projektu taip pat prisidedama prie Regiono PP nustatytos 1 problemos „Nekokybiško užimtumo darbo vietos, nekuriančios aukštesnės pridėtinės vertės“ bei šios problemos 1.1 priežasties „Mažas regiono investicinis patrauklumas“ sprendimo/ šalinimo, nes Tauragės r. sav. fiksuotas mažesni užimtumo lygis (66 proc.), palyginti su šalies (73,2 proc.) ir apskrities (68,8 proc.). Trūkstant galimybių ir tinkamos infrastruktūros bevariklio transporto plėtrai ir kokybiškam/ saugiam/ vientisam jo tinklui, nėra tenkinami visų gyventojų poreikiai, t. y. tų, kurie pirmenybę keliauti teiktų bevarikliam transportui, o esant neišplėtotoms ir kitoms judumo rūšims (pvz., viešajam transportui), susiduriama su darbo ir paslaugų teikimo vietų pasiekiamumo problema, kas neprideda patrauklumo investiciniam klimatui Tauragės mieste, taigi, neprisideda ir prie užimtumo lygio didėjimo.
Įgyvendinamas projektas atitinka šiuos horizontaliuosius principus:
1) Darnaus vystymosi, nes įgyvendinant projektą, tiesiogiai konkrečiais veiksmais prisidedama prie 11 Darnaus vystymosi tikslo (toliau – DVT) „Darnūs miestai ir bendruomenės“ įgyvendinimo, bei netiesiogiai – prie 3 DVT „Gera sveikata ir gerovė“, 8 DVT „Deramas darbas ir ekonomikos augimas“ bei 13 DVT „Sušvelninti klimato kaitos poveikį“ įgyvendinimo bei tuo pačius prie Gairių 3.1. punkto įgyvendinimo. Detalesnė informacija pateikiama šio projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) 3.8.3 punkte.
2) Lygių galimybių, nes įgyvendinamu projektu nebus pažeistos lygios galimybės ir nebus diskriminuojama dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kitų aspektų, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą, tuo pačiu prisidedama prie Jungtinių tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatų bei Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų (įrengiama/ modernizuojama viešoji infrastruktūra bus pritaikyta pagal universalaus dizaino principus).
Daugiau
Mažiau
Projekto tikslas
Skatinti darnų judumą Tauragės mieste, siekiant padidinti gyventojų mobilumą ir prisidėti prie aplinkos taršos mažinimo.
Programos tipas
Investicijų programa
Prioritetas
Tvarus judumas miestuosePartneriai
Teritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
Regionas | Apskritis | Savivaldybė |
---|---|---|
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas | Tauragės apskritis | Tauragės r. sav. |
Regionų lėšos
Regionas | Regionui skirta lėšų suma |
---|---|
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas | 6806523,16 |
ES fondas
Veiklos pavadinimas | Fondas |
---|---|
Darnaus judumo skatinimas Tauragės mieste | Europos regioninės plėtros fondas |
Finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio kodas | Finansavimo šaltinio forma | Finansavimo šaltinio suma |
---|---|---|
1. | Projektams skiriamos finansavimo lėšos | 5 785 484,00 € |
1.1. | ES fondų lėšos | 5 785 484,00 € |
2. | Nuosavas įnašas | 1 021 039,16 € |
2.1. | Nacionalinės viešosios lėšos | 1 021 039,16 € |
2.1.2. | Savivaldybės biudžeto lėšos | 1 021 039,16 € |
Stebėsenos rodikliai
Pavadinimas | Stebėsenos rodiklio pradinė reikšmė | Stebėsenos rodiklio siektina reikšmė |
---|---|---|
Dviračiams skirtos infrastruktūros naudotojų skaičius per metus | 0,00 | 500,00 |
Projekto veiklos
Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas | Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas |
---|---|
10-001-06-01-03-(RE)-27-(LT027-03-01-01)-01 Darnaus judumo skatinimas Tauragės regiono miestuose | 10-001-06-01-03-(RE)-27-(LT027-03-01-01)-01-02 Vientiso dviračių takų tinklo kūrimas integruojant bevariklį transportą į bendrą transporto sistemą Tauragės mieste |
Sutarties intervencinių priemonių srities duomenys
- 083 - Dviračių infrastruktūra