Partnerio pavadinimas | Partnerio kodas |
---|---|
Zarasų Pauliaus Širvio progimnazija | 190203229 |
Zarasų r. Dusetų Kazimiero Būgos gimnazija | 190204669 |
Zarasų "Lakštingalos" mokykla | 190177179 |
Visos dienos mokyklos modelio diegimas Zarasų r. savivaldybės mokyklose Įgyvendinama
Kvietimo numeris
29-007-P
Projekto numeris
29-007-P-0002
Sutarties įsigaliojimo data
2025-01-06 00:00
Projekto vykdytojas
Zarasų rajono savivaldybės administracija
Vykdytojo kodas
188753461
Veiklų vykdymo pabaigos data
2027-09-30 00:00
Projektu sprendžiamos problemos
Projektu nagrinėjama paslauga – visos dienos mokyklos (toliau – VDM) modelio diegimas. Pagal regioninę pažangos priemonę Nr. 12-003-03-02-17 (RE) „Plėtoti įvairialypį švietimą vykdant visos dienos mokyklų veiklą“ siūlomas įgyvendinti projektas „Visos dienos mokyklos modelio diegimas Zarasų r. savivaldybės mokyklose“ prisidės prie 2022–2030 m. Utenos regiono plėtros plano 2 problemos „Nepakankama švietimo paslaugų kokybė ir prieinamumas“ giluminės priežasties „Formalaus ir neformalaus švietimo paslaugų kokybės bei pasiekiamumo netolygumas“ sprendimo.
Mokinių užimtumas po pamokų dažniausiai užtikrinamas organizuojant prailgintas grupes, tačiau prailgintos grupės skirtos I-IV klasių mokiniams, o vyresnio amžiaus mokiniai jau gali patys savarankiškai nuvykti į namus ar į įvairias neformaliojo švietimo veiklas vykdančias įstaigas, todėl prailgintos grupės nėra jiems pritaikomos. Vyresnio amžiaus vaikams trūksta popamokinio užimtumo, ypač vaikams iš nepalankios socialinės-ekonominės aplinkos konteksto, nesudaromos tinkamos ir saugios sąlygos atlikti namų darbus, užsiimti socialine, sporto, kultūrine ir kita popamokine veikla. Vertinant neformalųjį ugdymą svarbu paminėti, kad Zarasų rajono savivaldybėje nėra įkurtų mokslo centrų, atvirų techninių kūrybinių dirbtuvių ir kitų inovatyvių erdvių, kurios vykdytų neformalų ugdymą, todėl būtinos papildomos investicijos į mokyklų fizinę aplinką, pritaikant ją mokinių neformaliajam švietimui, individualiam ir grupiniam darbui, poilsiui. Neformalaus švietimo, popamokinio užimtumo organizavimui neišnaudojamas visos dienos mokyklos modelis. Zarasų rajono savivaldybės ugdymo įstaigos neturi tam tinkamų edukacinių ir poilsio erdvių bei VDM veikloms vykdyti reikalingų priemonių.
Neformalaus, formalųjį papildančio, švietimo, popamokinio užimtumo organizavimui neišnaudojamas visos dienos mokyklos (toliau – VDM) modelis. LR Švietimo ir mokslo ministro 2018 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. V-606 patvirtintos Rekomendacijos dėl visos dienos mokyklos kūrimo ir veiklos organizavimo, kuriose nubrėžtos VDM modelių ir jų taikymo gairės. Įsakymu buvo rekomenduota VDM kūrimo ir veiklos organizavimo modelį 2018–2019 mokslo metais išbandyti ir dvejose Utenos regiono mokyklose: Anykščių r. Troškūnų Kazio Inčiūros gimnazijoje ir Molėtų pradinėje mokykloje. Yra mokyklų, kaip pvz. Utenos Vyturių progimnazija, kurios išbandė VDM modelį savo iniciatyva, atlikus apklausą dėl mokinių ir jų tėvų poreikių. Bandomieji VDM modeliai pateisino lūkesčius, tačiau tiek mokyklos, kurios jau turi patirtį organizuojant VDM veiklas, tiek mokyklos organizuojančios prailgintas grupes ir ieškančios galimybių praplėsti paslaugų spektrą, neturi tam tinkamų edukacinių ir poilsio erdvių, veiklas vykdo tam nepritaikytose patalpose, neturi VDM veikloms vykdyti reikalingų priemonių, todėl būtinos papildomos investicijos į mokyklų fizinę aplinką, pritaikant ją mokinių neformaliajam švietimui, individualiam ir grupiniam darbui, poilsiui. Vertinant neformalųjį ugdymą svarbu paminėti ir tai, kad nustatytas inovatyvių laboratorijų, kurios galėtų papildyti formalųjį ugdymą, trūkumas. Anykščių, Ignalinos ir Zarasų rajono savivaldybėse nėra įkurtų mokslo centrų, atvirų techninių kūrybinių dirbtuvių ir kitų inovatyvių erdvių, kurios vykdytų neformalų ugdymą, Molėtų rajono ir Visagino savivaldybėse tokių įstaigų 2020 m. duomenimis buvo tik po vieną (pvz. Visagine esanti Kūrybos ir menų akademija turinti robototechnikos studiją), Utenos rajono savivaldybėje 2014–2020 m. duomenimis tokių įstaigų netgi sumažėjo nuo 4 iki 3.
Zarasų rajono savivaldybės administracijos projekto problematiką apibendrintai galima išreikšti taip: formalaus ir neformalaus švietimo paslaugų kokybės bei pasiekiamumo netolygumas.
Problemai išspręsti yra numatomas visos dienos mokyklų (toliau – VDM) steigimas, taip prisidedant prie geresnių mokymosi rezultatų, individualios mokymosi pažangos, socialinės įtraukties ir lygių galimybių, sudarant sąlygas formaliojo ir neformaliojo ugdymo integracijai, mokyklos atsivėrimu bendruomenei, individualaus pasirinkimo galimybėmis, mokyklos erdvių bei mokymosi formų praplėtimu ir atsivėrimu kasdieniam gyvenimui.
Zarasų Pauliaus Širvio progimnazijos ugdymo erdvių pritaikymas VDM veiklai būtų naudingas ugdant vaikų požiūrį į estetinį ir socialinės aplinkos požiūrį. Vaikai formuotų per matymą, kad galima gyventi estetiškai tvarkingoje aplinkoje, sieti buities ir mėgstamos veiklos darbus su būsimu gyvenimu šeimoje ir galbūt net lemtų profesinio pasirinkimo galimybes. Suremontavus technologijų ir dailės kabinetus aplinka pasikeistų ne tik dėl VDM, geros patalpos ir įranga motyvuoja vaikus labiau mokytis, domėtis. Mokykla nebūtų atskirta kaip techninis pastatas nuo kasdien besikeičiančios visuomenės ir jos poreikių. Progimnazijoje atsirastų daugiau norinčių dalyvauti NVŠ veikloje, sustiprėtų partnerystės ryšiai, bendradarbiavimas. Tikimasi, kad modernesnės klasės užtikrins formaliojo ir neformaliojo ugdymo poreikius, užtikrins saugų, visapusišką ir socialiai teisingą vaikų užimtumą pasibaigus pamokoms bei vykdant VDM veiklas (tekstilės darbai, maisto ruoša, socialinių įgūdžių įtvirtinimas, mėgstamų dailės kūrinių atlikimas, gamtos mokslo pažinimas, mokymasis tikslingai ir tvariai praleisti laisvalaikį, profesinis pasirinkimas). Šiandien visi, ir pedagogai, ir tėvai, pripažįsta, kaip svarbu mokiniams išeiti iš uždaros klasės erdvės, pamatyti tai, kas mus supa, atrasti galimybių ugdytis gamtoje ir iš gamtos, ieškoti inovatyvių sprendimų, kad mokymasis taptų išties įdomia, patrauklia veikla kiekvienam šiuolaikiniam vaikui. Svarbu, kad vaikai, kurie dabar pagrįstai vadinami technologijų karta, išmoktų būti gamtoje, gamtos reiškinius, pajaustų, kiek daug ir įdomios veiklos slypi gamtos pasaulyje. Lauko klasė progimnazijos vidaus kiemelyje – puiki priemonė įgyvendinti VDM planuojamas veiklas už klasės ribų. Tai galimybė išradingai ir kūrybiškai praleisti laiką naujoje erdvėje. Vidinis kiemelis būtų daugiafunkcinis, jame vaikai ne tik galėtų mokytis gamtos pažinimo, tačiau čia galėtų vykti teatro studijos, progimnazijos renginiai ir kt. Tikimasi, kad pirmaisiais metais VDM lankytų 15 mokinių, o toliau mokinių skaičius didėtų po 25 proc., nes būtų matomi socializacijos, vaikų saugumo, gerėjantys mokymosi rezultatai. Zarasų r. Kazimiero Būgos gimnazijoje pailgintos dienos grupės veiklai naudojamos priešmokyklinio ir pradinio ugdymo klasės. Prailgintos dienos grupę lanko 71 mokinys. Kokybiškam veiklos įgyvendinimui klasėms reikalingi remonto darbai ir įrangos papildymas, kuris užtikrintų kokybišką mokinių priežiūros, teikiamos švietimo pagalbos, neformaliojo švietimo veiklos ir/ar pažintinės veiklos vykdymą patalpose ir lauko erdvėse. Projekto pagalba bus suremontuotos ir įrengtos VDM grupės patalpos, įrengta keramikos klasė. Mokiniams vyks robotikos, keramikos užsiėmimai. Lauko erdvėse, prižiūrint specialistams, vyks sveikatinimo užsiėmimai, mankštos, aktyvus laisvalaikio praleidimas. Gimnazijoje yra gilios meninio ugdymo tradicijos. Anksčiau buvo vykdomas sustiprintas dailės ugdymas. Gimnazija turi reikiamus specialistus robotikos, dailės ir sporto užsiėmimų vykdymui. Zarasų „Lakštingalos“ mokyklos Magučių ugdymo skyriuje veikia 3 ikimokyklinio amžiaus grupės, 1 jungtinė specialioji lavinamoji klasė 1-10 kl., 1 socialinių įgūdžių grupė. Visos įstaigoje esančios vidaus patalpos yra užimtos, laisvų patalpų nėra. Lauko klasė – kupolas - puiki priemonė įgyvendinti VDM planuojamas veiklas už klasės ribų. Tai galimybė išradingai ir kūrybiškai praleisti laiką naujoje erdvėje.
Tikimasi, kad projekto įgyvendinimas padės užtikrinti kiekvieno mokinio pasiekimus ir pažangą sudarant sąlygas ugdytis ir gauti reikalingą pagalbą įvairių ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Kitas svarbus uždavinys – mažinti socialinę atskirtį užtikrinant lygias galimybes tenkinti visų mokinių poreikius.
Daugiau
Mažiau
Projekto tikslas
Prisidėti prie geresnių mokymosi rezultatų, individualios mokymosi pažangos, socialinės įtraukties ir lygių galimybių, sudarant sąlygas formaliojo ir neformaliojo ugdymo integracijai, mokyklos atsivėrimu bendruomenei, individualaus pasirinkimo galimybėmis, mokyklos erdvių bei mokymosi formų praplėtimu ir atsivėrimu kasdieniam gyvenimui.
Programos tipas
Investicijų programa
Prioritetas/Komponentas
Socialiai atsakingesnė Lietuva
Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma
519 712,78 €
Partneriai
Teritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
Regionas | Apskritis | Savivaldybė |
---|---|---|
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas | Utenos apskritis | Zarasų r. sav. |
Regionų lėšos
Regionas | Regionui skirta lėšų suma |
---|---|
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas | 519712,78 |
Finansavimo šaltiniai
Finansavimo šaltinio kodas | Finansavimo šaltinio forma | Finansavimo šaltinio suma |
---|---|---|
1. | Projektams skiriamos finansavimo lėšos | 441 755,86 € |
1.1. | ES fondų lėšos | 441 755,86 € |
1.4. | Bendrojo finansavimo lėšos | 0,00 € |
1.5. | Valstybės biudžeto lėšos | 0,00 € |
1.6. | Valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti | 0,00 € |
2. | Nuosavas įnašas | 77 956,92 € |
2.1. | Nacionalinės viešosios lėšos | 77 956,92 € |
2.1.1. | Valstybės biudžeto lėšos | 0,00 € |
2.1.2. | Savivaldybės biudžeto lėšos | 77 956,92 € |
2.1.3. | Kiti viešųjų lėšų šaltiniai | 0,00 € |
2.1.4. | Nacionalinės viešosios lėšos, skirtos ES fondų netinkamam finansuoti PVM apmokėti | 0,00 € |
2.2. | Privačios lėšos | 0,00 € |
2.2.1. | Projekto vykdytojo, partnerio (-ių) ir (ar) jungtinio projekto projekto vykdytojo lėšos | 0,00 € |
2.2.2. | Kiti lėšų šaltiniai | 0,00 € |
2.2.3. | Privačios lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti PVM apmokėti | 0,00 € |
Stebėsenos rodikliai
Pavadinimas | Stebėsenos rodiklio pradinė reikšmė | Stebėsenos rodiklio siektina reikšmė |
---|---|---|
Naujos arba modernizuotos švietimo infrastruktūros naudotojų skaičius per metus | 0,00 | 631,00 |
Mokinių, kurie naudojasi sukurta visos dienos mokyklos infrastruktūra, skaičius | 0,00 | 68,00 |
Naujos arba modernizuotos vaikų priežiūros infrastruktūros naudotojų skaičius per metus | 0,00 | 50,00 |
Projekto veiklos
Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas | Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas |
---|---|
12-003-03-02-17-(RE)-29-(LT029-01-03-02)-01 Visos dienos mokyklos erdvių sukūrimas ir pritaikymas ikimokyklinio priešmokyklinio, pradinio bei pagrindinio ugdymo programas vykdančiose švietimo įstaigose | 12-003-03-02-17-(RE)-29-(LT029-01-03-02)-01-06 Visos dienos mokyklos modelio diegimas Zarasų r. savivaldybės mokyklose |
Sutarties intervencinių priemonės srities duomenys
- 122 - Pradinio ir pagrindinio ugdymo infrastruktūra