Kvietimas teikti "Elektros energijos kaupimo įrenginių įrengimas namų ūkiuose" projektų įgyvendinimo planus Paskelbtas
Teikiama nuo
2024-11-27 08:00
Teikiama iki
2024-12-31 16:00
Liko 25 d. 17 val.
Kvietimo finansavimo suma
3 291 000,00 €
Pareiškėjo tipas
Viešasis sektorius
Projektų atrankos būdas
Planavimas, kai ketinama įgyvendinti jungtinį projektą
Didžiausia galima skirti finansavimo suma projektui
3 291 000,00 €
Regionas
Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas
Netaikoma
Atsakinga institucija
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Programa
Investicijų programa
Prioritetas
Žalesnė Lietuva
Konkretus uždavinys
Skatinti atsinaujinančiąją energiją pagal Direktyvą (ES) 2018/2001, įskaitant joje nustatytus tvarumo kriterijus
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 03-001-06-03-02-06-01 Individualių elektros energijos kaupimo sprendimų sukūrimas elektros energiją gaminantiems vartotojams visoje Lietuvoje 03-001-06-03-02-06-02 Individualių elektros energijos kaupimo sprendimų sukūrimas elektros energiją gaminantiems vartotojams Vidurio ir vakarų Lietuvoje Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupėsNamų ūkiai, gaminantys elektros energiją., Namų ūkiai, gaminantys elektros energijąDaugiau Mažiau
-
Galimi pareiškėjaiLietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūraDaugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 03-001-06-03-02-06-01 iki 50 proc. 03-001-06-03-02-06-02 iki 50 proc. Daugiau Mažiau -
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektams1. Jungtinio projekto (toliau – JP) atranka vykdoma planavimo būdu. Galimas pareiškėjas – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra).
2. Partneriai įgyvendinant JP negalimi.
3. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. liepos 31 d. nutarimo „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ Lietuvai skirtų lėšų paskirstymo“ 2.6 papunktyje numatytą virškontraktavimo galimybę, pagal Aprašą JP vykdytojui skiriama iki 3 291 000 (trijų milijonų dviejų šimtų devyniasdešimt vieno tūkstančio) eurų 2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijų programoje (toliau – IP) numatytų lėšų, iš kurių:
3.1. iki 1 537 850 (vieno milijono penkių šimtų trisdešimt septynių tūkstančių aštuonių šimtų penkiasdešimties) eurų IP numatytų Sanglaudos fondo lėšų Pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 apraše numatytai 6.1 poveiklei (toliau – 6.1 poveiklė) įgyvendinti;
3.2. iki 1 537 850 (vieno milijono penkių šimtų trisdešimt septynių tūkstančių aštuonių šimtų penkiasdešimties) eurų IP numatytų Europos regioninės plėtros fondo lėšų – Pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 apraše numatytai 6.2 poveiklei (toliau – 6.2 poveiklė) įgyvendinti;
3.3. vadovaujantis Aprašo 14.5 papunktyje nurodyta fiksuotąja norma, iki 215 300 (du šimtai penkiolika tūkstančių trys šimtai) eurų, bet ne daugiau kaip 7 procentai nuo Aprašo 2.3.1 ir 2.3.2 papunktyje numatytų tinkamų Apraše numatytoms veikloms įgyvendinti skirtų išlaidų sumos – netiesioginėms JP vykdytojo išlaidoms, susijusioms su Apraše numatytų veiklų administravimu.
3.4. JP matomumo ir informavimo apie projektą išlaidos nefinansuojamos.
4. JP veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 d.
5. Apraše nustatytų visų stebėsenos rodiklių reikšmių siekiama JP įgyvendinimo metu. Kvietimai teikti paraiškas finansuoti Jungtinio projekto projektus (toliau – JP projektai) turi būti išdėstyti taip, kad užtikrintų visų Apraše nurodytų rodiklių pasiekimą.
6. JP vykdytojas, teikdamas projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) administruojančiai institucijai, kartu su PĮP turi pateikti JP biudžetą pagrindžiančius dokumentus.
7. PĮP nederinamas su Lietuvos Respublikos energetikos ministerija.
8. Kvietimų planas teikti paraiškas finansuoti JP projektus derinamas su Lietuvos Respublikos energetikos ministerija.
9. Aprašo 2.3.1 ir 2.3.2 papunkčiuose nurodyta JP finansuojamoji dalis (IP numatytos lėšos) sudaro ne daugiau kaip 45 proc. sumos Aprašo 2.3.1 ir 2.3.2 papunkčiuose numatytoms JP projektų veikloms įgyvendinti. JP projektų vykdytojai prisideda ne mažesniu kaip 55 proc. nuosavu įnašu. JP projektų vykdytojai neprisideda nuosavu įnašu prie Aprašo 2.3.3 papunktyje nurodytų netiesioginių JP vykdytojo išlaidų.
10. JP turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai1. JP ir JP projektai negali daryti neigiamo poveikio horizontaliesiems principams. JP projektų atitikties Reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas Aprašo priede Nr. 1. JP ir JP projektai neturės neigiamo poveikio horizontaliesiems principams, nes bus diegiamos atsinaujinančių išteklių energiją kaupiančios technologijos, kurioms nustatomi minimalūs techniniai reikalavimai (žr. Aprašo 3.18.1–3.18.3 p.). Veiklos prisidės mažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas, didinant atsinaujinančių išteklių naudojimą.
2. JP ir JP projektai neturi pažeisti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos pagrindinių teisių: orumo, asmenų privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės, asmens duomenų, prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų, teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu, lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių, vaiko teisių, gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo, solidarumo ir darbuotojų teisių, aplinkos apsaugos.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas1. JP projekto veiklos pabaiga yra teisės aktų nustatyta tvarka AB „Energijos skirstymo operatorius“ išduoto nuosavybės ribų akto, kuriame nurodyta, kad gaminantis vartotojas yra įsirengęs elektros energijos kaupimo įrenginį, data.
2. Fizinis asmuo, gaunantis dotaciją pagal Aprašą, užtikrina JP projekto investicijų tęstinumą, kaip jis apibrėžtas PAFT IV skyriaus dešimtajame skirsnyje, 5 metus po JP finansavimo pabaigos, o šio tęstinumo neužtikrinus – grąžina JP vykdytojui finansavimo lėšų dalį propocingai reikalavimo nesilaikymo laikotarpiui.
3. JP projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu, taip pat poprojektiniu laikotarpiu be administruojančiosios institucijos sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriama dotacija. Priimdama sprendimą dėl sutikimo įkeisti ar kitokiu būdu suvaržyti turtą, administruojančioji institucija vadovaujasi Inovacijų agentūros direktoriaus tvirtinamomis Rekomendacijomis dėl sutikimo įkeisti ar kitaip suvaržyti turtą, įsigytą ar sukurtą iš Europos Sąjungos fondų lėšų, kurios skelbiamos svetainėje esinvesticijos.lt.
4. 5 metus po JP finansavimo pabaigos perleidžiant nuosavybės teises į nekilnojamuosius objektus, įvardintus Aprašo 3.8 papunktyje, būtina gauti išankstinį JP vykdytojo sutikimą. JP vykdytojas duoda tokį sutikimą įsitikinęs, kad bus užtikrintas JP investicijų tęstinumas, kaip jis apibrėžtas PAFT IV skyriaus dešimtajame skirsnyje.
5. JP vykdytojas vykdo JP projektų investicijų tęstinumo reikalavimų stebėseną.
6. JP vykdytojas per 5 metus po JP finansavimo pabaigos turi teisę bet kada paprašyti JP projekto vykdytojo pateikti duomenis iš elektros energijos apskaitos įrenginio ir (ar) kitus dokumentus, reikalingus JP vykdytojui vykdyti JP projekto investicijų tęstinumo užtikrinimo stebėseną.Daugiau Mažiau -
Projektų įgyvendinimo trukmėJP veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 d.Daugiau Mažiau
-
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiKiekvienas jungtinio projekto projektas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijusDaugiau Mažiau
-
Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijaiJP specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijai nėra nustatomi.
Specialusis projektų atrankos kriterijus (taikomas tik JP projektams, atitinkantiems 6.1 poveiklę) Pareiškėjo elektros vartojimo objektai turi būti Sostinės regione. JP projektas atitiks specialųjį projektų atrankos kriterijų, jeigu bus tenkinama sąlyga, kad elektros vartojimo objektas, kuriame arba prie kurio bus įrengtas su dotacija įsigytas elektros energijos kaupimo įrenginys, yra Sostinės regione, kaip jis yra apibrėžtas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimą Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir Vakarų Lietuvos regiono sudarymo“.Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai1. Tinkamos finansuoti išlaidos yra:
1.1. Aprašo 3.17.1 – 3.17.3 papunkčių reikalavimus atitinkančio elektros energijos kaupimo įrenginio įsigijimo išlaidos;
1.2. įrenginio montavimo darbų išlaidos.
2. JP ir JP projekto išlaidos turi atitikti PAFT VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus.
3. Elektros energijos kaupimo įrenginys, atitinkantis Aprašo 3.17.1 – 3.17.3 papunkčių reikalavimus, ir montavimo darbai gali būti įsigyjami iš tiekėjo:
3.1. juridinio asmens;
3.2. fizinio asmens, kuris turi teisę verstis įrangos pardavimo veikla pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą.
4. Įgyvendinant JP projektą, kuriam prašoma finansavimo, PVM sąskaita–faktūra arba sąskaita-faktūra (jeigu tiekėjas nėra PVM mokėtojas), patvirtinanti Apraše nurodytos įrangos įsigijimą, gali būti išrašyta ir pagal Aprašą remiamos įrangos montavimo darbai turi būti užbaigti bei įrangos priėmimo – perdavimo aktas, teisės aktų nustatyta tvarka atestuoto eksploatuoti ir (ar) įrengti elektros įrenginius rangovo deklaracija apie energijos kaupimo įrenginio įrengimą ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ išduotas nuosavybės ribų aktas, pagal kurį galima identifikuoti, kad jis arba kitas fizinis asmuo - elektros vartojimo objekto bendraturtis (jeigu elektros vartojimo objektą valdo keli bendraturčiai) yra laikomas gaminančiu vartotoju su elektros energijos kaupimo įrenginiu gali būti įforminti ne anksčiau kaip nuo kvietimo teikti PMP paskelbimo dienos. Jeigu šiame papunktyje nustatytų sąlygų nesilaikoma, visas JP projektas tampa netinkamas finansuoti ir paraiška atmetama.
5. Pridėtinės vertės mokestis yra tinkamos finansuoti JP projekto išlaidos, išskyrus kai JP projekto vykdytojas gali projekto PVM įtraukti į PVM atskaitą.
6. JP projektų vykdytojams projekto administravimo bei projekto matomumo, viešinimo ir informavimo apie projektą išlaidos yra netinkamos finansuoti išlaidos.
7. Kryžminis finansavimas netaikomas.
8. JP projekto finansavimo, mokėjimų prašymų teikimo, atsiskaitymo detalius reikalavimus, kurie nedetalizuoti Apraše ir PAFT, nustato JP vykdytojas kvietime teikti paraiškas.Daugiau Mažiau -
ES fondų lėšos3 291 000,00 €Daugiau Mažiau
-
ES fondasEuropos regioninės plėtros fondasSanglaudos fondasEkonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėDaugiau Mažiau
-
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiIndividualių elektros energijos kaupimo sprendimų sukūrimas elektros energiją gaminantiems vartotojams visoje Lietuvoje:
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060 FĮ-045-05 01 Fiksuotasis vieneto įkainis už įsigyto ir įrengto ličio geležies fosfato elektros energijos kaupimo įrenginio (be būtinųjų priedų) kilovatvalandę, be PVM 698,0400 EUR https://esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-45-01-fi-45-04-elektros-energijos-kaupimo-irenginiu-isigijimo-ir-irengimo-islaidu-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-045-06 01 Fiksuotasis vieneto įkainis už įsigyto ir įrengto ličio geležies fosfato elektros energijos kaupimo įrenginio (be būtinųjų priedų) kilovatvalandę, su PVM 844,6300 EUR https://esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-45-01-fi-45-04-elektros-energijos-kaupimo-irenginiu-isigijimo-ir-irengimo-islaidu-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-045-07 01 Fiksuotasis vieneto įkainis už įsigyto ir įrengto ličio jonų elektros energijos kaupimo įrenginio (be būtinųjų priedų) kilovatvalandę, be PVM 576,8600 EUR https://esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-45-01-fi-45-04-elektros-energijos-kaupimo-irenginiu-isigijimo-ir-irengimo-islaidu-fi-nustatymo-tyrimas FĮ-045-08 01 Fiksuotasis vieneto įkainis už įsigyto ir įrengto ličio jonų elektros energijos kaupimo įrenginio (be būtinųjų priedų) kilovatvalandę, su PVM 698,0000 EUR https://esinvesticijos.lt/dokumentai/fi-45-01-fi-45-04-elektros-energijos-kaupimo-irenginiu-isigijimo-ir-irengimo-islaidu-fi-nustatymo-tyrimas Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija Daugiau Mažiau -
Nuosavo įnašo dydis3 759 188,00 €Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.Daugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiIndividualių elektros energijos kaupimo sprendimų sukūrimas elektros energiją gaminantiems vartotojams visoje Lietuvoje:
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Elektros energijos kaupimo sprendimai P.S.2.1011 MWh 4,00 Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Elektros energijos kaupimo sprendimai P.S.2.1011 MWh 4,00 Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai2021-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ veiklos „Individualių elektros energijos kaupimo sprendimų sukūrimas elektros energiją gaminantiems vartotojams“ poveiklių „Individualių elektros energijos kaupimo sprendimų sukūrimas elektros energiją gaminantiems vartotojams visoje Lietuvoje“ ir „Individualių elektros energijos kaupimo sprendimų sukūrimas elektros energiją gaminantiems vartotojams Vidurio ir vakarų Lietuvoje“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) parengtas atsižvelgiant į:
1. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą Nr. 1408 /2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 5 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2391;
2. 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 5 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2391;
3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo;
4. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės“ su visais pakeitimais;
5. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai;
6. Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymą;
7. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymą;
8. Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymą;
9. Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą;
10. Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymą;
11. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymą;
12. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimą Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“;
13. Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programą, kuriai pritarta 2020 m. gruodžio 11 d. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“;
14. Strateginio valdymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
15. Lietuvos Respublikos teritorijos bendrąjį planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 789 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano patvirtinimo“;
16. 2021–2030 metų Nacionalinę energetikos plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1064 „Dėl Nacionalinės energetikos plėtros programos patvirtinimo“;
17. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
18. Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu
Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – PAFT).Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktai1. Apraše naudojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1.1 papunktyje nurodytuose teisės aktuose.
2. Aprašas - https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/826f5d56a7f411ef90b5ee8931e5ce5eDaugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Violeta Pilvelienė Centrinė projektų valdymo agentūra Grupės vadovas 37064912641 v.pilveliene@cpva.lt Daugiau Mažiau