Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės zonos) Akmenės raj. sav., Jonavos raj. sav. ir Mažeikių raj. sav.
2023 m. gruodžio 04 d. 17:00
Liko 3 d. 1 val.
2023-11-08 15:47
02-063-P
30 592 000,00 €
Paskelbtas
-
Projekto įgyvendinimo plano pateikimo terminas
Nuo - 2023-08-17 14:00
Iki - 2023-12-04 17:00 -
Aprašymas
SVARBU! Lietuvos Respublikos Ekonomikos ir inovacijų ministrės 2023-10-11 įsakymu Nr. 4K-574 patvirtintas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių keitimas. Prašome susipažinti su pakeitimais.
SVARBU! Lietuvos Respublikos finansų ministro 2023-08-23 įsakymu Nr. 1K-301 patvirtintas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių keitimas, patikslinta projekto įgyvendinimo plano forma (pareiškėjo deklaracija), partnerio deklaracijos forma bei Projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo metodika. Prašome susipažinti, naudoti ir teikti aktualias formas.
Kvietimas parengtas vadovaujantis 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ 1 veiklos „Laisvųjų ekonominių zonų, pramonės parkų ir kitose pramoninėse teritorijose esančių sklypų išvystymas“ poveiklių „1.3. Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Akmenės rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“, „1.4. Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Jonavos rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“, „1.5. Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Mažeikių rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“ projektų finansavimo sąlygų aprašu (toliau – PFSA), patvirtintu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2023 m. rugpjūčio 9 d. įsakymu Nr. 4-440 „Dėl ekonomikos ir inovacijų ministro 2022 m. liepos 25 d. įsakymo Nr. 4-886 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo, ir Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos pateiktu Kvietimų teikti projektų įgyvendinimo planus planu.
-
Bendrieji reikalavimai
PFSA 2 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
2.1. Pagal PFSA remiama veikla – sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos) investuojant į kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parko arba pramoninės teritorijos), į kurias būtų pritraukiamos aplinkos atžvilgiu tvarios investicijos, inžinerinius tinklus ir susisiekimo komunikacijas (taip pat į jų nutiesimą, kapitalinį remontą arba rekonstravimą iki pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parko arba pramoninės teritorijos) arba sklypo, esančio pramoninėje teritorijoje (LEZ, pramonės parke arba pramoninėje teritorijos):
2.1.1. Akmenės rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija);
2.1.2. Jonavos rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija);
2.1.3. Mažeikių rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija).
2.2. Pareiškėjams keliami reikalavimai:Galimi pareiškėjai:
2.2.1.1. Akmenės r. savivaldybės administracija;
2.2.1.2. Jonavos r. savivaldybės administracija;
2.2.1.3. Mažeikių r. savivaldybės administracija;
2.2.1.4. uždaroji akcinė bendrovė „Akmenės laisvoji ekonominė zona“.
2.2.2 Galimi projekto partneriai:
2.2.2.1. pramonės parkų operatoriai ar LEZ valdymo bendrovės;
2.2.2.2. iš Akmenės r., Jonavos r., Mažeikių r. savivaldybių biudžetų išlaikomos biudžetinės įstaigos;
2.2.2.3. Akmenės r. savivaldybės administracija;
2.2.2.4. kiti juridiniai asmenys, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką, pvz., uždaroji akcinė bendrovė „Akmenės vandenys“, uždaroji akcinė bendrovė „Jonavos vandenys“, uždaroji akcinė bendrovė „Mažeikių vandenys“ ir pan.;
2.2.2.5. AB „Energijos skirstymo operatorius“ (toliau – ESO) ir (arba) „Litgrid“, AB;
2.2.2.6. akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija.
2.2.3. Kai PĮP teikiamas kartu su partneriu (-iais), prie PĮP turi būti pridedama galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį pasirašo pareiškėjas ir visi projekto partneriai.
2.2.4. Finansavimas gali būti skiriamas pareiškėjui ir partneriui (-iams) visose srityse, išskyrus Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus sektorius ir veiklas, Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 2–5 dalyse, 13 straipsnyje ir 56 straipsnio 2 dalyje nustatytus apribojimus bei Reglamento (ES) 2021/1056 9 straipsnyje nustatytus atvejus.
2.2.5. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui ir (arba) partneriui (-iams):
2.2.5.1. kuriam (-iems) pritaikytos tarptautinės sankcijos ir (arba) jo (-ų) ir (arba) su juo (-ais) susijusių įmonių vykdomoje veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja subjektai, kuriems pritaikytos tarptautinės sankcijos, kai šių įmonių veiklos, veiksmų ir (ar) sandorių vykdymas draudžiamas ar prieštarauja Lietuvos Respublikoje įgyvendinamoms tarptautinėms sankcijoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 7 straipsniu (Juridinių asmenų ar kitų organizacijų, neturinčių juridinio asmens statuso, kurios nuosavybės teise priklauso arba yra kontroliuojamos subjekto, kuriam taikomos sankcijos sąrašas skelbiamas Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://fntt.lt/lt/tarptautines-finansines-sankcijos/4166), arba veikloje, veiksmuose, sandoriuose dalyvauja užsieniečiai, įtraukti į Užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, viešąjį sąrašą, skelbiamą Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje https://www.migracija.lt/u%C5%BEsienie%C4%8Di%C5%B3-kuriems-draud%C5%BEiama-atvykti-s%C4%85ra%C5%A1as;
2.2.5.2. jeigu pareiškėjas ir (arba) partneris, ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas ir (arba) partneris, yra priskiriami sunkumų patiriančiai įmonei, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas arba partneris ir visos su juo (jais) pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalį susijusios įmonės.
2.2.6. Finansavimas nėra skiriamas pareiškėjui ir (arba) partneriui, jeigu jis nėra sugrąžinęs Lietuvos Respublikoje anksčiau gautos valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka.
2.3. Reikalavimai keliami projektams:
2.3.1. Projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (ar) savivaldybės, Europos Sąjungos (toliau – ES) investicijų fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir už kurias sumokėti skyrus ES investicijų fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos daugiau nei vieną kartą, įskaitant de minimis pagalbą.
2.3.2. Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka. Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2026 m. rugpjūčio 31 d.
2.3.3. Projekto veiklos turi būti pradėtos įgyvendinti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Preliminariosios rangos darbų sutarties sudarymas su išlyga dėl pagrindinės sutarties sudarymo ir (arba) įsigaliojimo nelaikomas projekto veiklų įgyvendinimo pradžia. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų pradžios laikotarpis gali būti pratęstas.
2.3.4. Projektams taikomi visi pirmiau PFSA išvardinti rodikliai, kurių metodiniai skaičiavimo aprašai skelbiami kartu su kvietimu teikti PĮP. Projekto vykdytojui nepasiekus rodiklių reikšmių, nurodytų projekto sutartyje, taikomos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio 171–178 punktų nuostatos.
2.3.5. Pagal PFSA projektams įgyvendinti skiriama iki 30 592 000 (trisdešimt milijonų penkių šimtų devyniasdešimt dviejų tūkstančių) eurų ES fondų investicijų lėšų. Lėšos skiriamos projektams įgyvendinti iš TPF lėšų, teritorijose, nustatytose Teritoriniame teisingos pertvarkos plane. Numatoma paskelbti vieną kvietimą teikti PĮP finansavimui gauti. Didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma yra:
2.3.5.1. iki 11 742 000 (vienuolikos milijonų septynių šimtų keturiasdešimt dviejų tūkstančių) eurų poveiklei „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Akmenės rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“;
2.3.5.2. iki 8 600 000 (aštuonių milijonų šešių šimtų tūkstančių) eurų poveiklei „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Jonavos rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos sukūrimas ir plėtra (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“;
2.3.5.3. iki 10 250 000 (dešimties milijonų dviejų šimtų penkiasdešimt tūkstančių) eurų poveiklei „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Mažeikių rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“.
2.3.6. Projektų atranka atliekama projektų planavimo būdu, laikantis Strateginio valdymo metodikos 84 punkte nustatytų reikalavimų. Pagal PFSA nurodytą remiamą veiklą projektų, atrenkamų planavimo būdu, sąrašą (-us), kurį (-iuos) sudarius šis (-ie) skelbiamas (-i) 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-06-03 „Gerinti konkurencinę investicijų pritraukimo aplinką“ apraše, numatoma sudaryti 2023 metų III ketvirtį.
2.3.7. Pareiškėjai ir projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, kurių sąrašas ir vertinimo metodika nustatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede.
2.3.8. Pareiškėjas ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo projekto sutarties pasirašymo dienos, vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis turi atlikti ir administruojančiajai institucijai pateikti „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymą (jeigu taikoma) arba pagrindimą, kodėl nurodytos procedūros netaikomos.
2.3.9. Jeigu pareiškėjo įnašas arba įnašo dalis yra paskola, ne vėliau kaip iki projekto sutarties pasirašymo dienos pareiškėjas turi būti sudaręs sutartį gauti paskolą ir pateikęs jos kopiją administruojančiai institucijai. Jei pareiškėjas skolinasi ne iš kredito įstaigos (banko ar kredito unijos), kaip ji apibrėžta 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 575/2013 dėl riziką ribojančių reikalavimų kredito įstaigoms, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 648/2012 su visais pakeitimais 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte, iki projekto sutarties pasirašymo dienos pareiškėjas papildomai turi pateikti skolintojo finansinį pajėgumą skolinti atitinkamą lėšų sumą įrodančius dokumentus. Jei pareiškėjas per administruojančios institucijos nustatytą projekto sutarties pasirašymo terminą neįvykdo šio reikalavimo, pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.
2.3.10. Projekto vykdytojas arba partneris turi apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti vykdant projektą naudotas finansavimas, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų projekto įgyvendinimo laikotarpiu (nuo to momento, kai atsiranda draustinas turtas) ne mažiau kaip 5 metus nuo projekto įgyvendinimo pabaigos.
2.3.11. Projekto metu įsigytas turtas ir (ar) sukurti rezultatai turi priklausyti projekto vykdytojui arba partneriui ir naudojami su projektu susijusioje veikloje ne trumpiau kaip penkerius metus po projekto finansavimo pabaigos (išskyrus atvejus, kai yra trumpesnis jų nusidėvėjimo laikotarpis).
2.4. Projekto parengtumui taikomi šie reikalavimai, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus bent vieno pagrindžiančio dokumento PĮP atmetamas, neprašant papildomų dokumentų:
2.4.1. iki PĮP pateikimo administruojančiajai institucijai dienos nuosavybės arba kitos daiktinės teisės į nekilnojamąjį turtą, kuris bus tiesiogiai naudojamas įgyvendinant projektą, turi priklausyti pareiškėjui arba partneriui ir (arba) turi būti atsiradę Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.254 straipsnyje nurodyti juridiniai faktai, susiję su šiuo nekilnojamuoju turtu, o iki projekto sutarties pasirašymo šios teisės ir (arba) juridiniai faktai turi būti įregistruoti Nekilnojamojo turto registre. Daiktinės teisės į nekilnojamąjį turtą arba juridiniai faktai, susiję su šiuo nekilnojamuoju turtu, turi galioti ne trumpiau kaip 5 metus nuo projekto finansavimo pabaigos. Turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, naudojimo paskirtis turi atitikti pagal projektą įgyvendinamą veiklą;
2.4.2. turi būti parengtas ir patvirtintas teritorijos, kurioje plėtojama pramoninė teritorija, pramonės parkas arba LEZ, detalusis arba specialusis planas;
2.4.3. pareiškėjas arba partneris turi būti įgijęs teisę ir pareigą valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje, susidedančioje iš keleto tokių žemės sklypų, išplėtoti ir valdyti pramoninę teritoriją, pramonės parką ar LEZ (netaikoma iš savivaldybės biudžeto išlaikomoms biudžetinėms įstaigoms ir juridiniams asmenims, kurie pramoninę teritoriją, pramonės parką ar LEZ kuria, plėtoja ir valdo ne valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje) ir (arba) turi būti atsiradę Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.254 straipsnyje nurodyti juridiniai faktai, susiję su šiuo nekilnojamuoju turtu. Jei projekto veiklas numatoma vykdyti pramoninės teritorijos, pramonės parko ar LEZ prieigose, turi būti gautas Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos sutikimas dėl investicijų tose teritorijose;
2.4.4. turi būti pasirašyta jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis arba analogiškas susitarimas dėl partnerystės, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), kurioje:
2.4.4.1. turi būti pagrįstas partnerio įtraukimo į projektą būtinumas ir prie PĮP turi būti pridedama galiojančios jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija arba analogiškas susitarimą dėl partnerystės pagrindžiantis dokumentas. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį (-is) arba analogišką (-us) susitarimą (-us) dėl partnerystės pagrindžiantį (-čius) dokumentą (-us) pasirašo pareiškėjas ir visi projekto partneriai;
2.4.4.2. turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias projekto veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą, projekto rezultatai ir kita) ir šalių atsakomybė, taip pat įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:
2.4.4.2.1. visi partneriai turi būti perskaitę paraišką ir susipažinę su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;
2.4.4.2.2. projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriais ir nuolat juos informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą;
2.4.4.2.3. projekto vykdytojas visiems partneriams privalo persiųsti visų administruojančiajai institucijai teikiamų ataskaitų kopijas;
2.4.4.2.4. visi projekto pakeitimai, turintys įtakos partnerių įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į administruojančiąją instituciją pirmiausia turi būti suderinti su partneriais;
2.4.4.2.5. PFSA pareiškėjams nurodyti reikalavimai privalomi visiems projekto partneriams;
2.4.5. turi būti parengta koncepcija, kaip įgyvendinant projektą ir 5 metus po projekto finansavimo pabaigos bus užtikrinta, kad į pramoninę teritoriją, pramonės parką ar LEZ bus pritrauktos aplinkos atžvilgiu tvarios investicijos, t. y. Lietuvos ar užsienio investuotojai, vykdantys tvarias veiklas.
2.5. Pareiškėjas turi parengti ir kartu su PĮP administruojančiajai institucijai pateikti šiuos dokumentus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrajame skirsnyje ir kvietimo teikti PĮP skelbime nustatyta tvarka:
2.5.1. Ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 22 d. teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų veiklą statybos srityje, nustatyta tvarka parengtą statinio statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto techninio projekto bendrąją dalį (toliau – techninio projekto bendroji dalis) ir (arba) techninį projektą, kai vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo nustatyta tvarka investuojama į naują statybą, rekonstravimą ir kapitalinį remontą, pasirašytą projekto vadovo, vadovaujančio projekto rengimui, ir patvirtintą užsakovo, jei projekto veikloms, kurias numatoma finansuoti projekto lėšomis, toks reikalavimas yra taikomas. Nurodyto dokumento nepateikus iki nustatyto termino, PĮP atmetamas.
2.5.2. Partnerio deklaraciją, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priede pateiktą formą.
2.5.3. Informaciją apie projekto biudžeto paskirstymą, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede pateiktą formą.
2.5.4. Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) tinkamumą finansuoti iš ES struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, jei pareiškėjas prašo PVM išlaidas pripažinti tinkamomis finansuoti, t. y. įtraukia šias išlaidas į projekto biudžetą, pagal kvietime teikti PĮP pateiktą formą. Atnaujinta - Neteko galios nuo 2023-08-30, Nr. 4-463, 2023-08-29
2.5.5. Informaciją apie pareiškėjui suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis), kurioje nurodoma tik su teikiamu projektu susijusi suteikta arba planuojama gauti pagalba, pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priede pateiktą formą.
2.5.6. PFSA 1 priedą, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti.
2.5.7. Jei projekto veikla (-os) finansuojama (-os) pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013, užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją, pagal ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/viena-imone-deklaracijos-forma paskelbtą pavyzdinę formą (toliau – „Vienos įmonės“ deklaracija).
2.5.8. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopiją arba analogiško susitarimo dėl partnerystės kopiją, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais).
2.5.9. Dokumentus, pagrindžiančius projekto biudžeto pagrįstumą (įrangos gamintojo ar oficialaus atstovo komerciniai pasiūlymai, pareiškėjo kainos paskaičiavimai, remiantis Statybos produkcijos sertifikavimo centro rekomendacijomis ar kitais duomenimis ir (ar) šaltiniais, pateikiant pagrindžiančius dokumentus, nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kt.).
2.5.10. Kartu su PĮP turi būti pateiktas investicijų projektas su sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle, parengtas vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika, kuri skelbiama ES investicijų interneto svetainėje https://www.cpva.lt/data/public/uploads/2023/03/ip-metodika_2023.pdf. Kai projektu planuojama įgyvendinti veiklą, kuriai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 straipsnį, kai investuojama į energetikos infrastruktūros tiesimą, kapitalinį remontą arba rekonstravimą, turi būti pateikiama papildoma atskira sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklė, kurioje būtų nagrinėjamos ne mažiau kaip dvi projekto įgyvendinimo alternatyvos, privaloma išnagrinėti vieną alternatyvą – faktinis projektas su numatomomis ES investicijomis, ir antrą alternatyvą – priešingos padėties projektas, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 118 punkte, be numatomų ES investicijų. Nepateikus nurodyto dokumento, PĮP atmetamas.
2.5.11. Finansavimo šaltinius (pareiškėjo ir (arba) partnerio įnašą į tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus, pvz., pažymą, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartis ir kt.
2.5.12. Pareiškėjo arba partnerio įsipareigojimą padengti netinkamas finansuoti, tačiau projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, įrodančius dokumentus.
2.5.13. Koncepciją, kaip įgyvendinant projektą ir 5 metus po projekto finansavimo pabaigos bus užtikrinta, kad į pramoninę teritoriją, pramonės parką ar LEZ bus pritrauktos aplinkos atžvilgiu tvarios investicijos, t. y. Lietuvos ar užsienio investuotojai, vykdantys tvarias veiklas.
2.5.14. Parengto ir patvirtinto teritorijos, kurioje kuriamas ar plėtojamas pramonės parkas ar LEZ, detaliojo ar specialiojo plano kopiją.
2.5.15. Pareiškėjo ir (arba) partnerio teisę disponuoti valstybės ir (arba) savivaldybės žemės sklypu, kurio paskirtis yra tinkama pramoninei teritorijai, pramonės parkui ar LEZ kurti ar plėtoti, pagrindžiančius dokumentus.
2.5.16. Dokumentus, įrodančius pareiškėjo ir (arba) partnerio teisę ir pareigą valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje, susidedančioje iš keleto tokių žemės sklypų, sukurti, išplėtoti ir valdyti pramonės parką ar LEZ (netaikoma iš savivaldybės biudžeto išlaikomoms biudžetinėms įstaigoms ir juridiniams asmenims, kurie pramonės parką ar LEZ kuria, plėtoja ir valdo ne valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje). Jei projekto veiklas numatoma vykdyti pramoninės teritorijos ar LEZ prieigose, turi būti pateiktas Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos sutikimas dėl investicijų į minėtas teritorijas.
2.5.17. Projekto veiklos pelno skaičiavimus, remiantis Rekomendacijomis dėl projektų veiklos pelno skaičiavimo, parengtomis Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir skelbiamomis interneto svetainėje https://2014.esinvesticijos.lt/docview/?media=5266&h=3bd28&t=Rekomendacijos%20d%C4%97l%20veiklos%20pelno%20apskai%C4%8Diavimo8Diavimo.
2.5.18. LEZ valdymo bendrovių ir (arba) pramonės parkų operatorių sutarčių kopijas dėl teisės valdyti LEZ ar pramonės parką.
2.5.19. Deklaraciją ir paaiškinimus, kad vykdant projekto veiklas statybų metu susidariusios atliekos bus sutvarkytos pagal galiojančius Lietuvos Respublikos normatyvinius dokumentus.
2.5.20. Deklaraciją ir paaiškinimus, kad projekto veiklos nebus vykdomos užtvindytose teritorijose ir nepatenka į teritorijas, kuriose fiksuojamas didelis staigus kritulių kiekis, kuris gali sudaryti nuošliaužas.
2.5.21. Deklaraciją ir paaiškinimus, kad pareiškėjas ir (arba) projekto partneris turi teisę naudoti paviršinį ar požeminį vandenį (sutartis su vandens tiekimo įmone arba gręžinio registracijos dokumentas) ir moka gamtos išteklių mokesčius.
2.5.22. Deklaraciją ir paaiškinimus, kad bus laikomasi reikalavimų dėl statybinių atliekų susidarymo ir tvarkymo, nustatytų Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-637 „Dėl Statybinių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“.
2.5.23. Deklaraciją ir paaiškinimus, kad vykdant projekto veiklas bus vadovaujamasi 2021 m. birželio 4 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2020/852 papildomas, nustatant techninės analizės kriterijus, pagal kuriuos nustatoma, kokiomis sąlygomis ekonominė veikla laikoma svariai prisidedančia prie klimato kaitos švelninimo arba prisitaikymo prie jos ir ar ta ekonominė veikla nedaro reikšmingos žalos kitiems aplinkos tikslams, su visai pakeitimais, I priedo ir II priedo atitinkamuose skirsniuose nustatytais reikalavimais.
2.6. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, skelbiamomis interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt.
2.7. Papildomi projekto matomumo reikalavimai, nenurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, nėra taikomi.
2.8. Informavimas apie projektą ir komunikacija atliekami Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2.9. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka ir terminais, taip pat laikantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 6 straipsnio 4 dalyje ir Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalyje nustatytų terminų.
Horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai
PFSA 3 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
Neutralumas – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). Projektuose neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
Projekto veiklos, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu 2021/C 58/01 patvirtintomis Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis, atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems Reglamento (ES) 2020/852 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose, arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą veiklos ciklą.
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas:
Netaikoma.
Projektų įgyvendinimo trukmė:
Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 30 mėnesių nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka. Projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau kaip iki 2026 m. rugpjūčio 31 d.
Reikalavimai valstybės pagalbai
PFSA 5 punkte nurodyti reikalavimai projektams:
5.1. Pagal PFSA projekto veiklų finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas projektams, skiriamas kaip valstybės pagalba yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 ir 56 straipsnius, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus, ir de minimis pagalba, kuri teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) Nr. 1407/2013. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 ir 56 straipsnių nuostatoms ir de minimis pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 2 priede (Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapo forma) ir 3 priede (Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo forma) nurodytus vertinimo kriterijus.
5.2. Valstybės pagalba neteikiama:
5.2.1. jeigu pareiškėjas ir (arba) partneris, ir (arba) ūkio subjektas (-ai), kuriam (-iems) priklauso pareiškėjas, yra priskiriami sunkumų patiriančiai įmonei, kaip ši sąvoka apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte. Ūkio subjektu laikomas pareiškėjas ir visos su juo pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I priedo 3 straipsnio 3 dalį susijusios įmonės;
5.2.2. partneriui, ūkio subjektui (-ams), kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame Lietuvos Respublikos institucijų pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka Lietuvos Respublikoje gauta valstybės pagalba;
5.2.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje;
5.2.4. pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 56 straipsnio 7 dalį.
5.3. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
5.3.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos projekto veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
5.3.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, taikoma tai pagalbai.
5.4. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos dydis, apskaičiuotas pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 ir 56 straipsnių nuostatas. Veiklos pelnas iš tinkamų finansuoti išlaidų atskaitomas ex ante, remiantis pagrįstomis prognozėmis arba taikant lėšų susigrąžinimo mechanizmą.
5.5. Investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 ir 56 straipsnius, yra išmokama dalimis ir diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 punkte.
5.6. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 ir pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones dėl de minimis pagalbos, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, Registre patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Ekonomikos ir inovacijų ministerijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, administruojančioji institucija per 20 darbo dienų Registre registruoja suteiktos valstybės pagalbos sumą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 ir per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl projekto finansavimo įsigaliojimo dienos teikia Registrui duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą.
5.7. Vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį 3 finansinių metų laikotarpį. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, vykdančiai krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį per bet kurį 3 finansinių metų laikotarpį, suma neturi viršyti 100 000 (šimto tūkstančių) eurų. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Vienos įmonės sąvoka apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf.
5.8. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalimi.
5.9. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis:
5.9.1. turi neviršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo, taip kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 56 straipsnio 6 dalyje, kai remiamai veiklai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 56 straipsnį. Veiklos pelnas iš tinkamų finansuoti išlaidų atskaitomas ex ante, remiantis pagrįstomis prognozėmis arba taikant lėšų susigrąžinimo mechanizmą. Tačiau didžiausia projekto veiklai, kai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 56 straipsnį, skirta finansuojamoji dalis neturi viršyti 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto veiklos, kurios tinkamos finansuoti išlaidos nustatytos PFSA 9.2.2 papunktyje, išlaidų, jei įvertinus tinkamų finansuoti projekto veiklos išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumą nustatoma, kad galima didesnė finansuojama dalis;
5.9.2. turi trūkstamą finansavimą, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 118 punkte, kai remiamai veiklai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 straipsnį. Didžiausia projekto veiklos, kai investuojama į energetikos infrastruktūros tiesimą, kapitalinį remontą arba rekonstravimą, finansuojamoji dalis neturi viršyti 85 proc. nustatyto trūkstamo finansavimo išlaidų;
5.9.3. apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas taip pat vadovaujamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi.
5.10. Projekto veiklos, kurių išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti pagal Reglamentą (ES) Nr. 1407/2013 (de minimis pagalba), gali būti pradėtos įgyvendinti ne anksčiau nei nuo Investicijų programos pakeitimo pateikimo Europos Komisijai dienos, t. y. nuo 2022 m. lapkričio 4 d., tačiau šios projekto išlaidos nuo Investicijų programos pakeitimo pateikimo Europos Komisijai dienos iki projekto sutarties pasirašymo yra patiriamos pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) rizika.
5.11. Projekto veiklos, kurių išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas, gali būti pradėtos įgyvendinti ne anksčiau nei po PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos iki finansavimo projektui skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika.
5.12. Jeigu projekto, kuriam prašoma finansavimo, veiklos, kurių išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas, pradedamos įgyvendinti iki PĮP registravimo įgyvendinančiojoje institucijoje dienos, visas projektas tampa netinkamas ir jam finansavimas neskiriamas.
5.13. Ekonomikos ir inovacijų ministerija, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto ir valstybės pagalbos schemos nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos interneto svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos, vadovaudamasi administruojančiosios institucijos pateikta informacija.
5.14. Administruojančioji institucija duomenis apie suteiktą pagalbą Registrui teikia vadovaudamasi Registro nuostatais.
-
Projekto įgyvendinimo plano teikimas
Teikimo tvarka:
PĮP turi būti parengtas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą (pridedama).
Parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu, adoc formatu ir teikiamas el. paštu esinvesticijos@inovacijuagentura.lt (laiško dydis negali būti didesnis nei 25 MB).
Įsteigus Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinę sistemą (INVESTIS) parengtas PĮP (su visais privalomais priedais) turės būti teikiamas tik per INVESTIS duomenų mainų svetainę.
Kartu su PĮP turi būti pateikta:
☒ Informacijos apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) forma.
☒ Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus.
☒ Kiti priedai:
1. Ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 22 d. teisės aktų, reguliuojančių ūkio subjektų veiklą statybos srityje, nustatyta tvarka parengto statinio statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto techninio projekto bendroji dalis (toliau – techninio projekto bendroji dalis) ir (arba) techninis projektas, kai vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo nustatyta tvarka investuojama į naują statybą, rekonstravimą ir kapitalinį remontą, pasirašytas projekto vadovo, vadovaujančio projekto rengimui, ir patvirtintas užsakovo, jei projekto veikloms, kurias numatoma finansuoti projekto lėšomis, toks reikalavimas yra taikomas. Nurodyto dokumento nepateikus iki nustatyto termino, PĮP atmetamas.
2. Partnerio deklaracija, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priede pateiktą formą.
3. Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priede pateiktą formą.
4. PFSA 1 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti.
6. Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija arba analogiško susitarimo dėl partnerystės kopija, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais).
7. Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžeto pagrįstumą (įrangos gamintojo ar oficialaus atstovo komerciniai pasiūlymai, pareiškėjo kainos paskaičiavimai, remiantis Statybos produkcijos sertifikavimo centro rekomendacijomis ar kitais duomenimis ir (ar) šaltiniais, pateikiant pagrindžiančius dokumentus, nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kt.).
8. Kartu su PĮP turi būti pateiktas investicijų projektas su sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle, parengtas vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika, kuri skelbiama ES investicijų interneto svetainėje https://www.cpva.lt/data/public/uploads/2023/03/ip-metodika_2023.pdf. Kai projektu planuojama įgyvendinti veiklą, kuriai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 straipsnį, kai investuojama į energetikos infrastruktūros tiesimą, kapitalinį remontą arba rekonstravimą, turi būti pateikiama papildoma atskira sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuoklė, kurioje būtų nagrinėjamos ne mažiau kaip dvi projekto įgyvendinimo alternatyvos, privaloma išnagrinėti vieną alternatyvą – faktinis projektas su numatomomis ES investicijomis, ir antrą alternatyvą – priešingos padėties projektas, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 118 punkte, be numatomų ES investicijų. Nepateikus nurodyto dokumento, PĮP atmetamas.
9. Finansavimo šaltinius (pareiškėjo ir (arba) partnerio įnašą į tinkamų ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiantys dokumentai, pvz., pažyma, kurioje nurodytas banko (kitų kredito įstaigų, juridinių asmenų, akcininkų) sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartis ir kt.
10. Pareiškėjo arba partnerio įsipareigojimas padengti netinkamas finansuoti, tačiau projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, įrodantys dokumentai.
11. Koncepcija, kaip įgyvendinant projektą ir 5 metus po projekto finansavimo pabaigos bus užtikrinta, kad į pramoninę teritoriją, pramonės parką ar LEZ bus pritrauktos aplinkos atžvilgiu tvarios investicijos, t. y. Lietuvos ar užsienio investuotojai, vykdantys tvarias veiklas.
12. Parengto ir patvirtinto teritorijos, kurioje kuriamas ar plėtojamas pramonės parkas ar LEZ, detaliojo ar specialiojo plano kopija.
13. Pareiškėjo ir (arba) partnerio teisę disponuoti valstybės ir (arba) savivaldybės žemės sklypu, kurio paskirtis yra tinkama pramoninei teritorijai, pramonės parkui ar LEZ kurti ar plėtoti, pagrindžiantys dokumentai.
14. Dokumentai, įrodantys pareiškėjo ir (arba) partnerio teisę ir pareigą valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje, susidedančioje iš keleto tokių žemės sklypų, sukurti, išplėtoti ir valdyti pramonės parką ar LEZ (netaikoma iš savivaldybės biudžeto išlaikomoms biudžetinėms įstaigoms ir juridiniams asmenims, kurie pramonės parką ar LEZ kuria, plėtoja ir valdo ne valstybei arba savivaldybei nuosavybės teise priklausančiame žemės sklype ar teritorijoje). Jei projekto veiklas numatoma vykdyti pramoninės teritorijos ar LEZ prieigose, turi būti pateiktas Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos sutikimas dėl investicijų į minėtas teritorijas.
16. LEZ valdymo bendrovių ir (arba) pramonės parkų operatorių sutarčių kopijos dėl teisės valdyti LEZ ar pramonės parką.
17. Deklaracija ir paaiškinimai, kad vykdant projekto veiklas statybų metu susidariusios atliekos bus sutvarkytos pagal galiojančius Lietuvos Respublikos normatyvinius dokumentus.
18. Deklaracija ir paaiškinimai, kad projekto veiklos nebus vykdomos užtvindytose teritorijose ir nepatenka į teritorijas, kuriose fiksuojamas didelis staigus kritulių kiekis, kuris gali sudaryti nuošliaužas.
19. Deklaracija ir paaiškinimai, kad pareiškėjas ir (arba) projekto partneris turi teisę naudoti paviršinį ar požeminį vandenį (sutartis su vandens tiekimo įmone arba gręžinio registracijos dokumentas) ir moka gamtos išteklių mokesčius.
20. Deklaracija ir paaiškinimai, kad bus laikomasi reikalavimų dėl statybinių atliekų susidarymo ir tvarkymo, nustatytų Statybinių atliekų tvarkymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. D1-637 „Dėl Statybinių atliekų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“.
21. Deklaracija ir paaiškinimai, kad vykdant projekto veiklas bus vadovaujamasi 2021 m. birželio 4 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2021/2139, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2020/852 papildomas, nustatant techninės analizės kriterijus, pagal kuriuos nustatoma, kokiomis sąlygomis ekonominė veikla laikoma svariai prisidedančia prie klimato kaitos švelninimo arba prisitaikymo prie jos ir ar ta ekonominė veikla nedaro reikšmingos žalos kitiems aplinkos tikslams, su visai pakeitimais, I priedo ir II priedo atitinkamuose skirsniuose nustatytais reikalavimais.
Projektų įgyvendinimo planų suderinimas su atsakinga institucija:
☐ Taip
☒ Ne
-
Finansuojamos veiklos ir joms keliami reikalavimai
Finansuojamos projektų veiklos 05-001-01-06-03:
Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos) investuojant į kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parko arba pramoninės teritorijos), į kurias būtų pritraukiamos aplinkos atžvilgiu tvarios investicijos, inžinerinius tinklus ir susisiekimo komunikacijas (taip pat į jų nutiesimą, kapitalinį remontą arba rekonstravimą iki pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parko arba pramoninės teritorijos) arba sklypo, esančio pramoninėje teritorijoje (LEZ, pramonės parke arba pramoninėje teritorijos):
- Akmenės rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija);
- Jonavos rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija);
- Mažeikių rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija).
Tikslinės grupės:
- Akmenės r. savivaldybės administracija;
- Jonavos r. savivaldybės administracija;
- Mažeikių r. savivaldybės administracija;
- Uždaroji akcinė bendrovė „Akmenės laisvoji ekonominė zona“.
Galimi pareiškėjai:
- Akmenės r. savivaldybės administracija;
- Jonavos r. savivaldybės administracija;
- Mažeikių r. savivaldybės administracija;
- Uždaroji akcinė bendrovė „Akmenės laisvoji ekonominė zona“.
Pareiškėjų tipas:
☒ Viešasis
☒ Privatusis
Galimi partneriai:
- Pramonės parkų operatoriai ar LEZ valdymo bendrovės;
- Iš Akmenės r., Jonavos r., Mažeikių r. savivaldybių biudžetų išlaikomos biudžetinės įstaigos;
- Akmenės r. savivaldybės administracija;
- Kiti juridiniai asmenys, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką, pvz., uždaroji akcinė bendrovė „Akmenės vandenys“, uždaroji akcinė bendrovė „Jonavos vandenys“, uždaroji akcinė bendrovė „Mažeikių vandenys“ ir pan.;
- AB „Energijos skirstymo operatorius“ (toliau – ESO) ir (arba) „Litgrid“, AB;
- Akcinė bendrovė Lietuvos automobilių kelių direkcija.
Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma projekto veiklai įgyvendinti
- iki 11 742 000 (vienuolikos milijonų septynių šimtų keturiasdešimt dviejų tūkstančių) eurų poveiklei „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Akmenės rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“;
- iki 8 600 000 (aštuonių milijonų šešių šimtų tūkstančių) eurų poveiklei „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Jonavos rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos sukūrimas ir plėtra (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“;
- iki 10 250 000 (dešimties milijonų dviejų šimtų penkiasdešimt tūkstančių) eurų poveiklei „Sąlygų ir vietos ekosistemos užsienio ir vietos investuotojams pagerinimas (pramoninės teritorijos): Mažeikių rajono savivaldybės kuriamos arba plėtojamos pramoninės teritorijos (LEZ, pramonės parkas arba pramoninė teritorija)“.
Finansuojamoji dalis:
PFSA 5.9 papunktyje nurodyta didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis:
5.9.1. turi neviršyti tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo, taip kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 56 straipsnio 6 dalyje, kai remiamai veiklai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 56 straipsnį. Veiklos pelnas iš tinkamų finansuoti išlaidų atskaitomas ex ante, remiantis pagrįstomis prognozėmis arba taikant lėšų susigrąžinimo mechanizmą. Tačiau didžiausia projekto veiklai, kai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 56 straipsnį, skirta finansuojamoji dalis neturi viršyti 85 proc. visų tinkamų finansuoti projekto veiklos, kurios tinkamos finansuoti išlaidos nustatytos PFSA 9.2.2 papunktyje, išlaidų, jei įvertinus tinkamų finansuoti projekto veiklos išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumą nustatoma, kad galima didesnė finansuojama dalis;
5.9.2. turi trūkstamą finansavimą, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 straipsnio 118 punkte, kai remiamai veiklai valstybės pagalba teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 48 straipsnį. Didžiausia projekto veiklos, kai investuojama į energetikos infrastruktūros tiesimą, kapitalinį remontą arba rekonstravimą, finansuojamoji dalis neturi viršyti 85 proc. nustatyto trūkstamo finansavimo išlaidų;
5.9.3. apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas taip pat vadovaujamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi.
Nuosavo įnašo dalis (jei taikoma)
Ne mažiau 15 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
-
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
Kvietimai |ES fondų investicijų programos interneto svetainė (esinvesticijos.lt)
www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)
Dokumentų sąrašas:
1. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT);
2. Projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – PFSA);
4. Projekto įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) formą (PAFT 1 priedas);
5. Projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo metodika (PAFT 2 priedas);
6. Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės (pridedama):
9. Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus (PAFT 1 priedo 3 priedas);
11. „Vienos įmonės“ deklaracija;
12. Investicijų projektas su sąnaudų ir naudos analizės rezultatų skaičiuokle;
13. Projekto veiklos pelno skaičiavimai;
14. Sutarties šablonas (PAFT 3 priedas);
15. Komisijos Reglamentas (ES) Nr. 651/2014;
16. Komisijos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 pakeitimas;
17. Komisijos Reglamentas (ES) Nr. 1407/2013);
18. Pareiškėjo (partnerio) / projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika;
19. Investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijos;
-
Kontaktai
Kontaktiniai duomenys konsultacijoms
VšĮ Inovacijų agentūra:
Kontaktų centras, tel. +370 700 77 055
VšĮ Inovacijų agentūros Viešųjų investicijų skyriaus vyriausioji projektų vadovė
Egida Kunigėlienė, Tel. + 370 687 32 986
VšĮ Inovacijų agentūros Viešųjų investicijų skyriaus vadovė
Vaida Lapinskienė, Tel. +370 619 85 099
El. paštas pramoninesteritorijos@inovacijuagentura.lt
-
ES politikos tikslas
-
Programa
-
Projektų atrankos būdas
-
Komponentas