1. Pagal Aprašą finansuojama veikla – naujų visai netaršių M3 klasės mikroautobusų ir autobusų (žemagrindžių ir aukštagrindžių), varomų elektra ir (ar) vandeniliu, įsigijimas.
2. Pagal Aprašą projektui teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnį. Visai netaršiai sunkiojo transporto priemonei įsigyti tinkamas finansavimas yra papildomos investicinės išlaidos, būtinos siekiant taikyti griežtesnius standartus, nei taikomi Europos Sąjungoje, apskaičiuojamos kaip visai netaršios transporto priemonės įsigijimo investicinių išlaidų ir tos pačios klasės transporto priemonės, kuri atitinka Europos Sąjungos standartus ir būtų įsigyta be pagalbos, įsigijimo investicinių išlaidų skirtumas (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 3 dalies a punktas). Didžiausia galima projekto finansuojama dalis negali sudaryti daugiau kaip 30 proc. didelėms, 50 proc. vidutinėms ir 60 proc. mažoms įmonėms tinkamų finansuoti išlaidų.
3. Vienai įsigyjamai visai netaršiai sunkiojo transporto priemonei pagal Aprašą finansuojama suma negali viršyti: N2 klasės transporto priemonei – 12 000 (dvylika tūkstančių) eurų, M2 klasės transporto priemonei – 12 000 (dvylika tūkstančių) eurų, M3 klasės transporto priemonei – 60 000 (šešiasdešimt tūkstančių) eurų. Projektui skiriamos finansavimo lėšos yra valstybės pagalba, kurios dydis nustatomas pagal Aprašo 2.5 papunkčio nuostatą. Finansavimo intensyvumas nustatomas kaip skirto finansavimo santykis su projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma. Projekto tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos finansavimo lėšomis pagal projekto sutartyje nustatytą finansavimo intensyvumą, kuris projekto įgyvendinimo metu negali būti keičiamas.
4. Visai netaršios sunkiojo transporto priemonės įsigyjamos lizingo būdu, vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka, nepažeidžiant Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2981 punkte nustatyto termino.
5. Pagal Aprašą dotacija už visai netaršią sunkiojo transporto priemonę, kurios identifikavimo numeris yra tas pats, gali būti skiriama tik vieną kartą. Tuo atveju, jei skirta dotacija buvo sugrąžinta, laikoma, kad dotacija už transporto priemonę nebuvo išmokėta. Pareiškėjas, įsigydamas visai netaršią sunkiojo transporto priemonę, turi įsitikinti, ar už transporto priemonę nebuvo suteikta dotacija.
6. Finansavimas neteikiamas projektams, vykdomiems ne Lietuvos Respublikos teritorijoje.
7. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti finansuojamos iš pareiškėjo lėšų. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, iš kurių įgyvendinamas projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs projektų įgyvendinimo plano (toliau – PĮP) pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikoma:
7.1. kredito įstaigos paskola; jei pareiškėjo planuojamas nuosavų lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą, tačiau po sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per viešosios įstaigos CPVA nustatytą terminą iki projekto finansavimo sutarties pasirašymo, turi būti gauta paskola arba pateikta pažyma, kurioje nurodytas kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui vykdyti, esant tam tikroms sąlygoms ar įvykdžius tam tikras sąlygas;
7.2. pareiškėjo piniginės lėšos; su PĮP pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (-ios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta projektui įgyvendinti skirti tam tikrą lėšų sumą, ir informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai ar kt.).
8. PĮP teikiami, vertinami ir atrenkami vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių III skyriaus antrojo skirsnio nuostatomis, kvietime teikti PĮP nustatyta tvarka. Jeigu CPVA dėl objektyvių priežasčių (pvz., trečiųjų šalių veika, elektroninės sistemos trukdžiai, atsiradusi būtinybė keisti teisės aktus bei kitos nuo CPVA nepriklausančios aplinkybės) negali PĮP įvertinti per nustatytą terminą, vertinimo terminas gali būti pratęstas CPVA sprendimu.
9. Vienas pareiškėjas vieno kvietimo teikti PĮP metu gali pateikti tik vieną PĮP, parengtą pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedą. Vienu PĮP teikiamų įsigyti visai netaršių sunkiojo transporto priemonių skaičius nėra ribojamas.
10. Pareiškėjas yra tiesiogiai atsakingas už projekto parengimą, įgyvendinimą, rezultatus ir turi užtikrinti, kad įsigytos visai netaršios sunkiojo transporto priemonės 5 metus po projekto finansavimo pabaigos būtų naudojamos Lietuvos Respublikos teritorijoje.
11. Pareiškėjas atsakingas, kad įsigyta visai netarši sunkiojo transporto priemonė būtų įregistruota valstybės įmonėje „Regitra“.
12. Projektų įgyvendinimo reikalavimai:
12.1. projektas įgyvendinamas pagal projekto sutartyje, Apraše ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus;
12.2. pareiškėjas turi įgyvendinti privalomus matomumo ir informavimo reikalavimus, numatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VIII skyriaus pirmajame skirsnyje;
12.3. pareiškėjas privalo užtikrinti, kad visi su projekto įgyvendinimu susiję pirkimai būtų vykdomi vadovaujantis pirkimų vykdymo ir vertinimo tvarka, nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 7 priede; Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. 3-100 „Dėl Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašo patvirtinimo“; transporto priemonės įsigyjamos iš tiekėjų ir (arba) gamintojų, kuriems netaikomos Lietuvos Respublikoje įgyvendinamos tarptautinės sankcijos, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatyme;
12.4. projektas turi prisidėti prie Reglamento (ES) 2021/2106 priede nustatyto 9 bendrojo rodiklio „Paramą gavusių įmonių (iš kurių mažosios, įskaitant labai mažas, vidutinės ir didelės) skaičius“;
12.5. projekto veiklos turi šalinti Susisiekimo plėtros programoje nustatytą problemos „Transporto sektorius generuoja didžiausią šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) ir transportui būdingų oro teršalų dalį Lietuvoje“ priežastį – trūksta alternatyvių netaršių transporto priemonių keleiviams ir kroviniams vežti;
12.6. projektas turi atitikti plano „Naujos kartos Lietuva“ reformos „Judame neteršdami aplinkos“ tikslą – reikšmingai sumažinti išmetamų ŠESD kiekį, laipsniškai atsisakant labiausiai teršiančių kelių transporto priemonių miestuose ir regionuose ir padidinant atsinaujinančių energijos išteklių dalį transporto sektoriuje.
13. Pagal Aprašą teikiamo projekto veiklų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 24 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių pareiškėjas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projekto įgyvendinimo trukmė gali būti pratęsta CPVA sprendimu Projektu administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka, nepažeidžiant Aprašo 12.3 papunktyje nustatyto termino.
14. Siekiant užtikrint atitiktį Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio nuostatoms, projekto veiklos gali būti pradėtos įgyvendinti tik pateikus (užregistravus) PĮP CPVA, tačiau projekto išlaidos nuo PĮP įregistravimo CPVA dienos iki projekto sutarties pasirašymo yra patiriamos pareiškėjo rizika. Projektui, kurio veiklos pradėtos įgyvendinti iki PĮP įregistravimo CPVA dienos, finansavimas neskiriamas.
15. Pagal Aprašą finansavimas nėra skiriamas projektui, jeigu pareiškėjas yra įtrauktas į Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje skelbiamą fizinių ir (arba) juridinių asmenų, turinčių sąsajas su subjektais, kuriems taikomos tarptautinės sankcijos, sąrašą.
16. Įgyvendinant pagal Aprašą finansuojamą veiklą, turi būti įsigyta visai netaršių sunkiojo transporto priemonių (M3 klasės), kurioms (kiekvienai) taikomi šie reikalavimai:
16.1. įsigyjama nauja visai netarši sunkiojo transporto priemonė – transporto priemonė, nuo kurios pirmosios registracijos datos (registracijos liudijime nurodytas B kodas) iki transporto priemonės registracijos jos valdytojo vardu datos (registracijos liudijime nurodytas I.1 kodas) yra praėję ne daugiau kaip 6 (šeši) mėnesiai; pirmosios registracijos Lietuvos Respublikoje data (registracijos liudijimo nurodytas B.1 kodas) turi būti ne ankstesnė kaip 2023 m. rugsėjo 1 d.;
16.2. transporto priemonės turi atitikti transporto priemonių pritaikymo asmenims su negalia reikalavimus, numatytus Viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 3-439 „Dėl Viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų aprašo patvirtinimo“;
16.3. transporto priemonėje turi būti įrengta vaizdo stebėjimo sistema, skirta keleivių ir vairuotojų saugumui užtikrinti, leidžianti stebėti visą transporto priemonės saloną;
16.4. įsigytos visai netaršios sunkiojo transporto priemonės turi būti įregistruotos Lietuvos Respublikoje.
17. Įgyvendinant projektą, kurio vertė viršija 10 000 000 (dešimt milijonų) eurų, papildomai projekto vykdytojas turi surengti ne mažiau kaip vieną komunikacinį renginį ar įgyvendinti kitą komunikacinę veiklą, laiku (prieš 2 – 3 mėn.) pakviečiant ar įtraukiant Europos Komisijos ir vadovaujančiosios institucijos atstovus.