| Partnerio pavadinimas | Partnerio kodas |
|---|---|
| Gargždų socialinių paslaugų centras | 163748481 |
| Eitminiškių gimnazija | 195001473 |
| Klaipėdos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras | 300624344 |
| Klaipėdos r. Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija | 191791956 |
| VšĮ "Mokymų sinergija" | 304910827 |
| Klaipėdos rajono paramos šeimai centras | 163740449 |
| Klaipėdos rajono švietimo centras | 300520961 |
| Gargždų kultūros centras | 163547140 |
| Klaipėdos rajono Gargždų atviras jaunimo centras | 304173180 |
| VšĮ Klaipėdos rajono amatų centras | 303499458 |
| Žemaitijos nacionalinio parko direkcija | 191440964 |
| Klaipėdos rajono pedagoginė psichologinė tarnyba | 300016203 |
| Klaipėdos rajono savivaldybės biudžetinė įstaiga sporto centras | 163740253 |
Švietimo pagalbos ir koordinuotai teikiamų paslaugų modelio diegimas ir sklaida Įgyvendinama
Kvietimo numeris
10-056-K
Projekto numeris
10-056-K-0015
Sutarties įsigaliojimo data
2025-02-27 00:00
Projekto vykdytojas
Klaipėdos rajono savivaldybės administracija
Vykdytojo kodas
188773688
Veiklų vykdymo pabaigos data
2028-03-31 00:00
Administruojanti institucija
Centrinė projektų valdymo agentūra
Bendra projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma
549 384,81 €
Projektu sprendžiamos problemos
Švietimo pagalbos, socialinės, sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir pasiūlos didinimas Klaipėdos rajono savivaldybėje specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) vaikams yra esminis žingsnis siekiant užtikrinti visapusišką ir kokybišką šių vaikų ugdymą bei gerovę. Klaipėdos rajono savivaldybėje yra jaučiamas didelis poreikis naujų paslaugų SUP vaikams kūrimui. Naujų ir kompleksinių paslaugų poreikis atsispindi Klaipėdos rajono savivaldybės koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų plėtros plane 2024 - 2027 metams. Daugelyje mokyklų ir švietimo įstaigų Klaipėdos rajono savivaldybėje trūksta ergoterapeutų, kineziterapeutų, SUP vaikų pagalbos vadybininkų ir kitų specialistų, galinčių teikti reikiamą pagalbą SUP vaikams, ypač jaučiamas didelis poreikis paslaugoms toliau nuo savivaldybės centro nutolusiose vietovėse. Dažnai paslaugos, skirtos šeimoms su SUP vaikais, yra nepakankamos arba neprieinamos dėl geografinės padėties, tad sunku aprūpinti visas rajono įstaigas reikiamais specialistais dėl finansavimo ir žmogiškųjų išteklių trūkumo. Didžiausias specialistų trūkumas mažesniuose miesteliuose ir kaimuose.
Visuomenėje didėja supratimas apie SUP vaikus, vis dažniau dėl pažangesnės medicinos diagnozuojamos turimos ligos (ypač didėja autizmo spektro sutrikimus, turinčių vaikų), todėl šeimos vis labiau ieško pagalbos savo vaikams, nebenori jų laikyti uždarytų namuose, o siekia kuo efektyvesnės socializacijos įtraukiant ir į ugdymo procesus. Visa tai didina poreikį teikti koordinuotą švietimo pagalbos, socialinę ir sveikatos priežiūros pagalbą. Projekto metu užtikrinus koordinuotą pagalbą, SUP vaikai gaus reikiamą paramą ugdymo, socialinės ir sveikatos srityse, kas padės jiems geriau integruotis į visuomenę ir pasiekti aukštesnių mokymosi rezultatų. Šeimos gaus visapusišką pagalbą, padedančią spręsti kasdienius iššūkius, susijusius su vaikų ugdymu ir priežiūra. Mokytojai ir švietimo įstaigos gaus daugiau išteklių ir specialistų pagalbos, kas leis geriau pasiruošti ir spręsti SUP vaikų ugdymo iššūkius. Savivaldybėse vis dar nėra pilnai išplėtoto sisteminio požiūrio į teikiamą pagalbą SUP vaikams ir dėl šios priežasties projekto įgyvendinimo metu būtų diegiamas mobilios švietimo pagalbos komandos paslaugų modelis. Kuriant komandą bus atsižvelgiama į lygių galimybių (ypač moterų ekonominio įgalinimo), nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios (judėjimo, regos, klausos ir kt.) principus. Mobilios švietimo pagalbos komandos paslaugos bus teikiamos viso rajono ribose, tad siekiant užtikrinti, kad paslaugas gautų kuo didesnis skaičius mokinių ir iš tolimiausių rajono vietovių komandai bus perkamas elektromobilis laikantis darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, kai automobilio išmetamas CO2 lygus 0 g/km.
Mobilios švietimo pagalbos komandos modelis (angl. Mobile Education Support Teams) išsivystė iš daugybės tyrimų ir praktikos švietimo srityje. Šis modelis siejamas su Italijos švietimo sistema. Italijoje mobiliųjų švietimo pagalbos komandų kūrimą skatino platus įvairių sričių specialistų, tyrėjų, politikos formuotojų ir bendruomenių bendradarbiavimas, siekiant sukurti holistinę ir veiksmingą paramos sistemą SUP vaikams ir jaunimui švietimo srityje. Siekiant kuo efektyviau įdiegti aprašytą modelį savivaldybės įstaigų specialistai vyks į Italiją, kurioje stebės praktinius šios modelio diegimo principus ir komandų darbą bei su kokiomis priemonėmis dirbama ir aptars pasiektus rezultatus. Mobilios švietimo pagalbos komandos modelis (modelio aprašymą žiūrėti PĮP prieduose Priedas Nr. 3 Modelio aprašas) yra struktūruotas taip, kad teikia skirtingo lygmens pagalbą, atsižvelgiant į SUP vaikų poreikius: Klaipėdos rajono savivaldybėje už šio modelio įgyvendinimą bus atsakinga Klaipėdos rajono psichologinė pedagoginė tarnyba, kuri pagal terminuotas darbo sutartis į mobilią švietimo pagalbos komandą įdarbins ergoterapeutą, kineziterapeutą ir SUP vaikų pagalbos vadybininką. Mobilios švietimo pagalbos komandos modelis yra veiksmingas metodas, skirtas teikti struktūruotą ir individualizuotą pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) vaikams. Jo pranašumai apima geresnę mokinių akademinę sėkmę, efektyvesnį išteklių panaudojimą ir holistinį požiūrį į vaikų ugdymą. Šio modelio pagrindą sudaro daugelio tyrimų ir praktikos Italijos švietimo sistemoje rezultatai, padedantys sukurti veiksmingą pagalbos sistemą SUP vaikams.
Klaipėdos rajono savivaldybėje yra registruoti 1634 SUP vaikai ir jų skaičius nuolat didėja. Tai sudaro 18,86 proc. visų vaikų populiacijos, todėl svarbu inicijuoti pagalba šiems vaikams. Projekto metu didžiajai daliai šių vaikų bus teikiama kompleksinė švietimo, sveikatos ir socialinė pagalba. Kompleksinė pagalba specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) vaikams yra šiuolaikiškas ir integruotas požiūris, kuriuo siekiama teikti visapusišką paramą, apimančią švietimo, socialinę ir sveikatos priežiūrą, o užsiėmimai vaikams parenkami įvairūs, atsižvelgiant į jų problematiką. Pavyzdžiui, hipoterapija bus derinama ir su psichologo užsiėmimais. Toks kompleksinis ir šiuolaikiškas požiūris bus įgyvendinamas tik šio projekto metu. Pavyzdžiui dailės užsiėmimų metu dirbantis specialistas ne tik praves užsiėmimus, bet ir stebės vaikus ir rekomenduos vaikams kitus reikiamus užsiėmimus. Manoma, kad toks projekto įgyvendinimo būdas bus sėkmingas sprendžiant SUP vaikų problemas. Siekiant sėkmingai įdiegti nurodytą modelį projekto metu daug dėmesio bus skiriama mobilios švietimo pagalbos komandos modelio įgyvendinimo kompetencijų suteikimui savivaldybėse ir tarpinstitucinių ryšių stiprinimui ir sisteminio požiūrio skatinimui.
Apibendrinus, didinant koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugų pasiūlą ir prieinamumą Klaipėdos rajono savivaldybėje, bus užtikrinta geresnė parama SUP vaikams ir jų šeimoms. Tai leis SUP vaikams lengviau integruotis į visuomenę, pasiekti aukštesnius mokymosi rezultatus ir tapti pilnavertiškesniais visuomenės nariais. Bendruomenei tai reiškia didesnę socialinę ir ekonominę naudą, taip pat stipresnę ir labiau įtraukiančią švietimo sistemą, kurioje turės galimybę ugdytis ir SUP mokiniai.
Daugiau
Mažiau
Projekto tikslas
Didinti koordinuotai teikiamų naujų švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugų pasiūlą ir prieinamumą Klaipėdos rajono savivaldybėje. Siekiant užtikrinti šios problemos sprendimo būdus bus sudaroma mobili švietimo pagalbos komanda, keliama specialistų dirbančių su SUP mokiniais kvalifikacija ir teikiamos SUP vaikams edukacinės ir terapinės veiklos.
Programos tipas
Investicijų programa
Prioritetas
Socialiai atsakingesnė LietuvaPartneriai
Teritorija, kuriai tenka didžioji dalis projekto lėšų
| Regionas | Apskritis | Savivaldybė |
|---|---|---|
| Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas | Klaipėdos apskritis | Klaipėdos r. sav. |
Regionų lėšos
| Regionas | Regionui skirta lėšų suma |
|---|---|
| Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas | 549 384,81 € |
ES fondas
| Veiklos pavadinimas | Fondas |
|---|---|
| Gerinti įvairių poreikių asmenų, patiriančių atskirtį, ugdymo sąlygas teikiant švietimo pagalbą ir koordinuotai teikiamas paslaugas | Europos socialinis fondas + |
Finansavimo šaltiniai
| Finansavimo šaltinio kodas | Finansavimo šaltinio forma | Finansavimo šaltinio suma |
|---|---|---|
| 1. | Projektams skiriamos finansavimo lėšos | 493 677,19 € |
| 1.1. | ES fondų lėšos | 419 625,61 € |
| 1.4. | Bendrojo finansavimo lėšos | 74 051,58 € |
| 2. | Nuosavas įnašas | 55 707,62 € |
| 2.1. | Nacionalinės viešosios lėšos | 55 707,62 € |
| 2.1.2. | Savivaldybės biudžeto lėšos | 55 707,62 € |
Stebėsenos rodikliai
| Pavadinimas | Stebėsenos rodiklio pradinė reikšmė | Stebėsenos rodiklio siektina reikšmė |
|---|---|---|
| Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėn. gavusių vaikų dalis | 80,00 | 85,00 |
| Švietimo pagalbą ne trumpiau kaip 3 mėn. gavusių vaikų dalis | 0,00 | 85,00 |
Projekto veiklos
| Sutarties projekto veiklos numeris ir pavadinimas | Sutarties poveiklės numeris ir pavadinimas |
|---|---|
| 12-003-03-02-01-03 Gerinti įvairių poreikių asmenų, patiriančių atskirtį, ugdymo sąlygas teikiant švietimo pagalbą ir koordinuotai teikiamas paslaugas | 12-003-03-02-01-03-03 Didinti koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams bei bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams ir jų tėvams pasiūlą, prieinamumą pasitelkiant nevalstybinio sektoriaus paslaugų teikėjus vidurio ir vakarų Lietuvos regione. |
Sutarties intervencinių priemonių srities duomenys
- 149 - Parama pradiniam ir pagrindiniam ugdymui (išskyrus infrastruktūrą)