Miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto priemones Pasibaigęs
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 10-001-06-01-01-03-01 Miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto priemones Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupėsTikslinę grupę sudaro tiesioginiai ir netiesioginiai naudos gavėjai. Tiesioginiai naudos gavėjai – juridiniai asmenys, teikiantys keleivių vežimo paslaugas Aprašo 2.2 papunktyje nurodytų savivaldybių teritorijose, šių juridinių asmenų darbuotojai, transporto priemonių keleiviai, t. y. veikla orientuojama į savivaldybių administracijas, kurios turi užtikrinti viešųjų paslaugų, susijusių su keleivių vežimu, teikimą, taip pat į savivaldybėse keleivių vežimo paslaugas teikiančias įmones, kurios šiuo metu keleiviams vežti naudoja senas, taršias, nepatrauklias ir specialiuosius poreikius turintiems žmonėms nepritaikytas transporto priemones. Veikla taip pat orientuota į tuos gyventojus, kuriems keliavimas viešuoju transportu yra patrauklesnis nei kelionės nuosavu automobiliu dėl jų gyvenimo būdo, pajamų, gyvenamosios vietos, įpročių, amžiaus, socialinės padėties ir pan., ir į tuos, kurie dėl įgyvendintos veiklos galimai atsisakys nuosavo automobilio. Netiesioginiai naudos gavėjai – visi Lietuvos Respublikos gyventojai, bet ypač savivaldybių, kuriose bus įgyvendinamos veiklos, gyventojai, kadangi dėl poveikio tiesioginių naudos gavėjų grupėje jie gaus naudą, tokią kaip sumažėjęs išmetamų ŠESD kiekis bei oro tarša.Daugiau Mažiau
-
Galimi pareiškėjaiJuridiniai asmenysDaugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 10-001-06-01-01-03-01 100 proc. Daugiau Mažiau -
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektamsReikalavimai projektui aprašyti pridedamoje rinkmenoje "Reikalavimai projektui".Daugiau Mažiau
-
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimai1. Įgyvendinant projektą neturi būti pažeidžiami horizontalieji principai: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kitų aspektų), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (įgyvendinant veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.).
2. Laikantis darnaus vystymosi horizontaliojo principo, įgyvendinant projektą turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą ir reikšmingos žalos nedarymo principą. Jokia projekto veikla neturi būti daroma reikšmingos žalos 6 aplinkos tikslams (klimato kaitos švelninimo, prisitaikymo prie klimato kaitos, tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos, perėjimo prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės, biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo), nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje.
3. Laikantis lygių galimybių ir nediskriminavimo horizontaliojo principo ir užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimą, įgyvendinant projektą, turi būti laikomasi universalaus produktų (gaminių, paslaugų, transporto, fizinės ar e. aplinkos, infrastruktūros), kuriais gali naudotis visi žmonės kuo platesniu mastu, dizaino, neatsižvelgiant į šių produktų funkcijas. Ypač turi būti atsižvelgiama į prieinamumo (įskaitant informacines ir ryšių technologijas) užtikrinimą negalią turintiems asmenims Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos 9 straipsnyje nurodytomis priemonėmis.
4. Visos įsigyjamos viešojo transporto priemonės turi atitikti Viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų apraše nustatytus reikalavimus.
5. Siekiant užtikrinti geriausius ir patogiausius sprendimus naudoti judėjimo, regos, klausos ar kitą negalią turintiems asmenims, visi įgyvendinami sprendimai, diegiant universalaus dizaino ir kitas inžinerines priemones, rengiant statinio projektą, turi būti suderinti su neįgaliųjų organizacijomis Statybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
6. Projektų atitiktį reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui įvertina CPVA, vertindama Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (Aprašo 1 priedas) nurodytus pagrindimo dokumentus.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas1. Po projekto finansavimo pabaigos 5 metus turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatyta tvarka.
2. Projekto vykdytojas turi apdrausti projektui įgyvendinti skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirto finansavimo lėšų, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų; turtas turi būti draudžiamas Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą laikotarpį nuo tada, kai yra įsigyjamas; draudžiamojo įvykio atveju Projekto vykdytojas turi atkurti prarastą turtą.
3. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ilgalaikis materialusis turtas, kuris įsigytas ar sukurtas iš projektui skirtų lėšų, būtų naudojamas ir prižiūrimas vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis per visą Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą laikotarpį.
4. Per Aprašo 11.1 papunktyje nurodytą laikotarpį baigus galioti viešojo transporto paslaugų teikimo sutartims arba jas nutraukus, projekto vykdytojas privalo pateikti CPVA naujai sudarytų ir galiojančių viešojo transporto paslaugų teikimo Aprašo 2.2 papunktyje nurodytų savivaldybių teritorijose sutartis. Jeigu projekto vykdytojas šių sutarčių nepateikia, jis privalo sugrąžinti išmokėtą finansavimo lėšų dalį, skaičiuojamą proporcingai projekto tęstinumo laikotarpiui (mėnesiais), kurį nėra užtikrinamas keleivių vežimas pagal Aprašo 2.2 papunktyje nurodytas sutartis.Daugiau Mažiau -
Projektų įgyvendinimo trukmėPlanuojama projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga negali būti vėlesnė kaip 2026 m. balandžio 1 d.Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai valstybės pagalbai
1. Pagal Aprašą projektui teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Visai netaršioms transporto priemonėms įsigyti finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnį. Įsigyjamoms visai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtinai infrastruktūrai finansuoti teikiama de minimis pagalba, vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis.
2. Didžiausia galima skirti projektui finansavimo lėšų suma nurodyta Aprašo 2.6 papunktyje.
3. Visai netaršiai transporto priemonei įsigyti tinkamas finansavimas yra papildomos investicinės išlaidos, būtinos siekiant taikyti griežtesnius standartus, nei taikomi Europos Sąjungoje, apskaičiuojamos kaip visai netaršios transporto priemonės įsigijimo investicinių išlaidų ir tos pačios kategorijos transporto priemonės, kuri atitinka Europos Sąjungos standartus ir būtų įsigyta be pagalbos, įsigijimo investicinių išlaidų skirtumas (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 3 dalies a punktas); tinkamas finansavimas yra 100 procentų šių išlaidų (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 5 dalies a punktas).
4. Visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūrai įrengti tinkamas finansavimas – elektros įkrovimo / degalų pildymo įrangos įsigijimo ir montavimo, infrastruktūros statybos darbų išlaidos.
5. Valstybės pagalbai visai netaršioms transporto priemonėms įsigyti taikomi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 reikalavimai:
5.1. Valstybės pagalba neteikiama:
5.1.1. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 3 dalyje nustatytiems sektoriams;
5.1.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka; nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su Lietuvos vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
5.1.3. sunkumus patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte;
5.1.4. jei vienos įmonės vienam investiciniam projektui pagalbos dydis viršytų Aprašo 2.6 papunktyje nurodytą sumą (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 1 dalies s punktas);
5.1.5. jei pagalbos suteikimas būtų susietas su įpareigojimu pagalbos gavėjui turėti būstinę Lietuvoje arba būti iš esmės įsisteigusiam Lietuvoje ar su įpareigojimu pagalbos gavėjui naudoti Lietuvoje pagamintas prekes arba teikiamas paslaugas, ar būtų ribojamos pagalbos gavėjų galimybės naudoti mokslinių tyrimų, technologinės plėtros ir inovacijų rezultatus kitose valstybėse narėse (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 5 dalis);
5.1.6. jei pagalba būtų teikiama branduolinės energijos gamybai (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 1 straipsnio 6 dalis);
5.1.7. skatinamojo poveikio, nustatyto Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnyje, neturinčiai pagalbai.
5.2. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
5.2.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
5.2.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus didžiausia pagalbos suma neviršija Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 5 dalyje nustatyto intensyvumo.
5.3. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje, (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 5 dalis).
5.4. Draudžiama dirbtinai skaidyti pagalbos schemas arba pagalbos projektus, kaip numatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 4 straipsnio 2 dalyje, siekiant apeiti Aprašo 2.6 papunktyje numatytą leistiną pagalbos ribą.
5.5. Apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas, visi naudojami skaičiai imami prieš bet kokį mokesčių ar kitokios rinkliavos atskaitymą (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalis).
5.6. Ateityje mokėtina pagalba, įskaitant keliomis dalimis mokamą pagalbą, diskontuojama iki suteikimo momentu esamos jos vertės. Tinkamos finansuoti išlaidos diskontuojamos iki jų vertės pagalbos suteikimo metu. Palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu taikoma diskonto norma (Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 dalis).
6. Įsigyjamoms visiškai netaršioms transporto priemonėms įkrauti / pildyti būtinai infrastruktūrai finansuoti taikomi Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimai:
6.1. bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje nurodytos pagalbos sumos per bet kurį 3 finansinių metų laikotarpį; ši riba taikoma neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Europos Sąjungos kilmės ištekliais; vienos įmonės sąvoka apima visus susijusius ūkio subjektus, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje;
6.2. de minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Reglamente (ES) Nr. 651/2014 arba Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma“;
6.3. jeigu de minimis pagalba išmokama keliomis dalimis, jos vertė yra diskontuojama iki vertės suteikimo momentu; palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 6 dalyje;
6.4. de minimis pagalba neteikiama:
6.4.1. sunkumus patiriančioms įmonėms;
6.4.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka; nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba.
7. Konkurso rezultatų ex post koregavimas (pvz., vėlesnės derybos dėl konkursinio pasiūlymo rezultatų) negalimas.
8. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatoms ir, jeigu taikoma, skiriamo finansavimo atitikties de minimis pagalbos taisyklėms pagal Reglamentą (ES) 2023/2831 vertinimą atlieka CPVA pagal Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lape (Aprašo 3 priedas) nurodytus vertinimo kriterijus ir, jeigu taikoma, pagal Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lape, skelbiamame Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje esinvesticijos.lt (https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/valstybes-pagalbos-ir-de-minimis-pagalbos-patikros-lapai), nurodytus vertinimo kriterijus.
9. PĮP vertinimo metu CPVA patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 ir, jeigu taikoma, patikrina pareiškėjo teisę gauti de minimis pagalbą pagal Reglamentą (ES) 2023/2831. CPVA turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias (nurodytas pateiktoje Vienos įmonės deklaracijoje) įmones dėl de minimis pagalbos, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnyje. Ministerija, priėmusi sprendimą finansuoti projektą, registruoja Registre suteiktos valstybės pagalbos sumą per 20 darbo dienų, o duomenis apie suteiktą nereikšmingą pagalbą (de minimis) – per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti įsigaliojimo dienos.
10. Ministerija, vadovaudamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje (https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/) ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos, vadovaudamasi CPVA pateikta informacija.
11. Projekto vykdytojas turi užtikrinti dokumentų saugojimą 10 metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 12 straipsnio 1 dalyje ir, jeigu taikoma, visų dokumentų apie suteiktą de minimis pagalbą saugojimą 10 metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal tokią schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 3 punkte.
12. Paaiškėjus, kad pagal Aprašą buvo suteikta neteisėta ir / arba nesuderinama pagalba, ji grąžinama vadovaujantis Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“.
Daugiau Mažiau -
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji ir prioritetiniai atrankos kriterijaiPareiškėjas yra sudaręs viešųjų paslaugų teikimo sutartį (-is), pagal kurią (-ias) vykdoma keleivių vežimo veikla.Daugiau Mažiau
-
Kvietimo projekto prioritetinių atrankos kriterijų duomenys
Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 1 Bendras išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekio sumažinimas 80,00 80 2 Įsigyjamų elektra varomų ir (arba) vandeniliu pildomų viešojo transporto priemonių (autobusų) skaičius 20,00 20 Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai1. Projekto išlaidos turi atitikti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisykles ir Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse (toliau – Projektų taisyklės), patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo, išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
2. Projekto išlaidos turi atitikti Administravimo taisyklių, Projektų taisyklių VII skyriuje ir CPVA parengtose Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos Europos Sąjungos fondų investicijų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt,
išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.
3. Pagal Aprašą tinkamos finansuoti išlaidos:
3.1. visai netaršių transporto priemonių įsigijimo išlaidos.
3.2. visai netaršių transporto priemonių įkrovimo / pildymo infrastruktūros įrengimo – elektros įkrovimo / degalų pildymo įrangos įsigijimo ir montavimo, infrastruktūros statybos darbų išlaidos.
3.3. Projekto išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, neprieštaraujant Aprašo 2.19 papunkčio nuostatoms.
3.4. Projekto išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas.
3.5. Pareiškėjo prašymu išankstiniai (avansiniai) mokėjimai gali būti atliekami Projektų taisyklėse numatyta tvarka.
3.6. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
3.6.1. nurodytos Projektų taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje;
3.6.2. pridėtinės vertės mokestis;
3.6.3. žemės įsigijimo ar nuomos;
3.6.4. įrangos, įrenginių ir kito turto lizingo (finansinės nuomos);
3.6.5. įrangos, įrenginių ir kito turto atsarginių / pakaitinių dalių įsigijimo išlaidos;
3.6.6. transporto priemonių eksploatavimo ir susijusios išlaidos;
3.6.7. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;
3.6.8. projektą vykdančio personalo ir (arba) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų darbo užmokestis, komandiruočių ir kelionių išlaidos;
3.6.9. netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą.
3.7. Nepiniginis pareiškėjo įnašas laikomas netinkamomis finansuoti išlaidomis.Daugiau Mažiau -
ES fondasEkonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėDaugiau Mažiau
-
EGADP subsidijos lėšos68 284 930,76 €Daugiau Mažiau
-
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiMiesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto priemones:
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FS-001-03 02 Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkino FS be PVM 1342,5700 EUR https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fs-01-01-fs-01-04-viesinimo-fs Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama3 priedas: Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus 9 priedas: Rinkmenoje "PĮP priedai" išvardinti dokumentaiDaugiau Mažiau
-
Priedai
1. Projekto įgyvendinimo plano forma (žr. „Projektų taisyklių 1 priedas) https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr
2. Projekto sutarties forma (žr. „Projektų taisyklių 3 priedas) https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/14e33320f1ed11ec8fa7d02a65c371ad/asr
Daugiau Mažiau
-
ApskritisNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiMiesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto priemones:
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Paramą gavusios įmonės, iš jų didelės įmonės R.B.1.2009.3 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš jų vidutinės įmonės R.B.1.2009.2 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš jų mažos ir labai mažos įmonės R.B.1.2009.1 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės R.B.1.2009 įmonės 0,00 Pristatyta elektra ir vandeniliu varomų viešojo transporto priemonių (autobusų) P.S.1.1036 skaičius 180,00 Daugiau Mažiau -
Kita informacija
Informuojame, kad 2024-04-19 Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija įsakymu Nr. 3-132 patvirtino PFSA pakeitimą, kuriuo buvo pakeistas 2.24.3 punktas „turi būti žemagrindė, kurioje ne mažiau kaip 35 procentai ploto skirta keleiviams stovėti (sujungtosiose transporto priemonėse – priekinėje dalyje); šis plotas turi būti tarp ašių, be laiptų ir iš jo galima prieiti bent prie vienų tarnybinių durų; transporto priemonės kėbulo kodas registracijos liudijime CV, CE arba CM – žemagrindė vienaaukštė transporto priemonė;“, įtraukiant CV žymėjimą (taikoma A grupės autobusams) ir CM žymėjimą (taikoma priemiestiniams autobusams).
Pareiškėjas, dalyvaudamas priemonėje ir vykdydamas projektą, turi užtikrinti, kad:
- projektas būtų įgyvendinamas pagal kvietime, ES ir nacionaliniuose teisės aktuose nustatytas sąlygas bei tvarką;
- PĮP vertinimo metu neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios LR ir (arba) ES finansiniams interesams;
- pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, privatūs interesai yra suderinti su visuomenės viešaisiais interesais;
- projekte atlikti ir (ar) numatomi atlikti pirkimai bus vykdomi, vadovaujantis LR viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;
- bus imtasi tinkamų priemonių, siekiant užkirsti kelią sukčiavimui, korupcijai, interesų konfliktams ir dvigubam finansavimui, kurie kenkia ES finansiniams interesams
- pareiškėjo planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nebus finansuojamos pagal kitus pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus;
- VšĮ „Centrinė projektų valdymo agentūra“ (toliau – CPVA) pateiks šiuos duomenis: galutinio lėšų gavėjo pavadinimą; paslaugų teikėjo, rangovo arba subteikėjo, subrangovo pavadinimą (kai galutinis lėšų gavėjas yra perkančioji organizacija); lėšų gavėjo tikrojo (-ųjų) savininko (-ų) arba paslaugų teikėjo, rangovo vardą, pavardę ir gimimo datą. Duomenų kaupimą ir saugojimą vykdys CPVA;
- bus duotas sutikimas svetainėje esinvesticijos.lt ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei komunikacijos, matomumo priemonėse visuomenės informavimo tikslais bus paskelbti šie duomenys: projekto vykdytojo pavadinimas, partnerio pavadinimas, JP projekto vykdytojo pavadinimas (fizinio asmens vardo ir pavardės viešinimo trukmė yra 2 metai), rangovo ir subrangovo, prekių tiekėjo ir subtiekėjo, paslaugų teikėjo ar subteikėjo pavadinimas (kai vykdomi viešieji pirkimai ar ne perkančiosios organizacijos pirkimai, projekto pavadinimas, projekto tikslas ir rezultatai, projekto pradžios ir pabaigos laikas, bendra projekto vertė, ES lėšų šaltinio (fondo) pavadinimas ir jo finansavimo dydis, su projektu susijusi intervencinės priemonės sritis, projekto įgyvendinimo vietos šalies nuoroda arba geografinė padėtis;
- projekto vykdytojo pagrindinėje interneto svetainėje (jeigu tokia yra) ir socialiniuose tinkluose per 20 darbo dienų nuo projekto sutarties pasirašymo dienos bus paskelbtas trumpas projekto aprašymas, kuriame pristatomos visos įgyvendinant projektą suplanuotos veiklos, poveiklės, nurodomi projekto tikslai bei rezultatai ir informuojama apie gautą ES finansavimą.
- bus sudarytos sąlygos ES ir (ar) nacionalinių institucijų atstovams atlikti ex-ante pirkimų patikrinimus, taip pat tikrinti, ar suteiktas finansavimas yra naudojamas laikantis ES ir nacionalinių taisyklių reikalavimų, pirmiausia: sukčiavimo, korupcijos, interesų konfliktų prevencijos ir dvigubo finansavimo srityse.
Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ veiklos „Miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas, skatinant naudoti visai netaršias transporto priemones“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 2 (toliau – Aprašas):
1.1.1. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamento (ES) 2023/1315;
1.1.2. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai;
1.1.3. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;
1.1.4. 2021 m. rugsėjo 28 d. Komisijos deleguotasis reglamentas (ES) 2021/2106, kuriuo nustatomi ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo rezultatų suvestinės bendri rodikliai, išsamiai apibrėžiami jos elementai ir taip papildomas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;
1.1.5. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įvertinimo patvirtinimo su visais pakeitimais (toliau – NKL planas);
1.1.6. Veiklos susitarimas, patvirtintas Europos Komisijos 2022 m. gegužės 5 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinamas Europos Komisijos ir Lietuvos veiklos susitarimas pagal Reglamentą (ES) 2021/241 (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. (2022)3472216) su visais pakeitimais;
1.1.7. Lietuvos Respublikos kelių transporto kodeksas;
1.1.8. Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymas;
1.1.9. Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymas;
1.1.10. Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymas;
1.1.11. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
1.1.12. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas;
1.1.13. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas;
1.1.14. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“;
1.1.15. Nacionalinė klimato kaitos valdymo darbotvarkė, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2021 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. XIV-490 „Dėl Nacionalinės klimato kaitos valdymo darbotvarkės patvirtinimo“;
1.1.16. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;
1.1.17. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 245 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos patvirtinimo“;
1.1.18. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės);
1.1.19. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų taisyklės).Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktai1. Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimai, patvirtinti Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“;
2. Viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. 3-439 „Dėl Viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Viešojo transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems ir riboto judumo asmenims reikalavimų aprašas).Daugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Ieva Baltaduonytė Centrinė projektų valdymo agentūra Vyresnysis projektų vadovas 37065803026 i.baltaduonyte@cpva.lt Daugiau Mažiau