Atsakydami į pateiktus klausimus, atkreipiame dėmesį į tai, kad pagal Aprašo 8.1 p. visai netaršioms transporto priemonėms įsigyti finansavimas skiriamas kaip valstybės pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnį, o jo 3 dalies a) punkte nurodoma, kad tinkamos finansuoti išlaidos - tai papildomos netaršios transporto priemonės arba nulinės taršos transporto priemonės įsigijimo išlaidos, kurios apskaičiuojamos kaip netaršios transporto priemonės arba nulinės taršos transporto priemonės įsigijimo investicinių išlaidų ir tos pačios kategorijos transporto priemonės, kuri atitinka taikomus Sąjungos standartus, kurie jau galioja, ir būtų įsigyta be pagalbos, įsigijimo investicinių išlaidų skirtumas. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b straipsnio 5 d. a) punkte nurodoma, kad valstybės pagalbos intensyvumas negali viršyti 100 % tinkamų valstybės pagalbos išlaidų (t. y., minėtų papildomų išlaidų).
Bet kokia kita papildoma valstybės pagalba Pareiškėjui Projektui įgyvendinti reikš, kad bus viršijamas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 36b nustatytas maksimalus valstybės pagalbos intensyvumas.
a) Pareiškėjo valdymo organas, turintis teisę priimti sprendimus skirti projektui tam tikrą sumą, yra nurodomas įmonės įstatuose. Jei pareiškėjo (įmonės) akcininko sprendimas skirti projektui įmonės turimas lėšas yra būtinas (t. y., nepakanka įmonės vadovo sprendimo), toks sprendimas galimas, tačiau tik dėl įmonės jau turimų lėšų skyrimo projektui.
Pagal Aprašo 2.9. p. projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, ir netinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti finansuojamos iš pareiškėjo lėšų ir neturi būti laikomos valstybės pagalba, kadangi Aprašas nustato maksimalų leistiną valstybės pagalbos dydį. Atsižvelgdami į tai informuojame, kad pareiškėjo nuosavų lėšų šaltinis negali būti pareiškėjui akcininko sprendimu skirtos savivaldybės biudžeto lėšos, nes tai bus laikoma valstybės pagalba.
b) Taip, įstatinio kapitalo didinimas yra galimas, tačiau būtina įvertinti tai, kad pagal Aprašą yra leistinas skirti maksimalus galimas valstybės pagalbos intensyvumas pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, todėl prašant skirti maksimalų valstybės pagalbos dydį, pareiškėjo nuosavo įnašo finansavimas negali būti valstybės pagalba, todėl įmonės akcininkas/ valdymo organas, priimdamas sprendimą dėl įmonės įstatinio kapitalo didinimo, turi įvertinti, ar įstatinio kapitalo didinimas nebus laikomas suteikta valstybės pagalba. Įstatinio kapitalas didinimas turi atitikti rinkos ekonomikos sąlygomis veikiančio investuotojo principus (Market Economy Investor Principle - MEIP), nes kitu atveju, pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 susumavus valstybės pagalbą būtų viršytas leistinas valstybės pagalbos intensyvumas ir/ar dydis.
Pateikiama nuoroda į tai reglamentuojantį Europos Komisijos pranešimą dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje vartojamos valstybės pagalbos sąvokos: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/HTML/?uri=CELEX:52016XC0719(05) (Žr. 4.2 p.).
c) Valstybės pagalba Pareiškėjui būtų laikoma ir savivaldybės suteikta garantija (t. y. valstybės garantija) paskolai ne rinkos sąlygomis. Valstybės garantija leidžia įmonei gauti paskolą palankesnėmis finansinėmis sąlygomis nei tos, kurios paprastai taikomos finansų rinkose. Tiesiogiai ES šalies suteiktos garantijos (pvz., centrinės, regioninės ar vietos valdžios institucijos) ir įmonių suteiktos garantijos laikomos valstybės pagalba, kai jos yra teikiamos ne rinkos sąlygomis.
Europos Komisija pranešime dėl Europos Bendrijos sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo garantijomis suteikiamai valstybės pagalbai (2008/C 155/02) pateikti valstybėms narėms nurodymai dėl principų, kuriais Komisija ketina remtis aiškindama 87 bei 88 straipsnius ir jų taikymą valstybės garantijoms (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LT/TXT/?uri=celex%3A52008XC0620%2802%29 ).
CPVA vertindama PĮP, kurio pareiškėjo piniginės lėšos bus užtikrintos banko paskola, kurios užtikrinimo priemonės yra savivaldybės garantija, įsitikins, kad valstybės garantija nėra laikoma valstybės pagalba, jei bus įvykdytos visos šios sąlygos:
- paskolos gavėjas neturi finansinių sunkumų;
- suteikiant garantiją, galima tinkamai įvertinti jos dydį;
- garantija užtikrinama ne daugiau kaip 80 % negrąžintos paskolos arba kito finansinio įsipareigojimo;
- už garantiją sumokama rinkos sąlygas atitinkanti kaina.
Pažymime, kad pateikta informacija yra bendrinio pobūdžio. Pareiškėjo nuosavo įnašo dalies pagrindimą, dokumentų tinkamumą, atitikimą nustatytiems valstybės pagalbos reikalavimams CPVA vertins konkretaus PĮP vertinimo metu, pagal aukščiau nurodytus principus, kai galės įvertinti pateiktų konkrečių dokumentų turinį.