TUI INVEST Pasibaigęs
-
Finansuojamos projektų veiklos
Veiklos Nr. Veiklos pavadinimas 05-001-01-05-07-10-02 Skatinti APV TUI: MTEP vykdymą ir bendradarbiavimą bei technologijų perdavimą tarp didelių įmonių ir MVĮ technologijų ir inovacijų srityse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas Daugiau Mažiau -
Tikslinės grupėsUžsienio investuotojaiDaugiau Mažiau
-
Galimi pareiškėjaiUžsienio investuotojas (MVĮ, didelės įmonės, kai jos bendradarbiauja su MVĮ)Daugiau Mažiau
-
Galimi partneriaiMVĮ (tarp jų MSI) ar didelės įmonės (tarp jų MSI), jei pareiškėjas MVĮ. MVĮ, kai pareiškėjas didelė įmonė.Daugiau Mažiau
-
Finansuojamoji dalis
Kodas Finansuojamoji dalis 05-001-01-05-07-10-02 Iki 80 proc. MT, iki 60 proc. EP, iki 85 proc. patentavimo veiklai Daugiau Mažiau -
Finansavimo formaDotacijaDaugiau Mažiau
-
Reikalavimai projektamsReikalavimai projektui nurodyti Projektų finansavimo sąlygų aprašo (PFSA) 2 p:
https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/3807fc20b5cb11eea5a28c81c82193a8 ; https://e-seimas.lrs.lt/rs/lasupplement/TAD/eb29ee60b64011ee9269b566387cfecb/c2e58b73b6a011ee9269b566387cfecb/Daugiau Mažiau -
Horizontaliųjų principų ir kitų nuostatų reikalavimaiPFSA 5 punkte numatyti horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir PFSA 6 punkte numatyti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai:
„Neutralus – projektas negali daryti neigiamo poveikio HP.
Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas PFSA 1 priede.
Projektų veiklos, vadovaujantis 2021 m. vasario 18 d. Komisijos pranešimu – Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą techninėmis gairėmis (2021/C 58/01), atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą, nes neturi neigiamo numatomo poveikio 6 aplinkos tikslams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnio 1 dalies a–f punktuose arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą.
Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (įgyvendinamas projektas prisideda prie Koncepcijos ir atitinka bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto įgyvendinimo tematiką, remiamos įmonės, investuojančios į MTEP, numatytas bendradarbiavimas su tyrėjais arba tyrėjai bus įdarbinti projekte kaip darbuotojai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.).
Projekte neturi būti numatyta veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį įgyvendinant HP.
Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gerojo administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.Daugiau Mažiau -
Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklasPFSA 11 punkte numatyti reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas:
11.1. Projekto įgyvendinimo metu sukurta intelektinė nuosavybė 3 metus (kai projekto vykdytojas turi MVĮ statusą) ar 5 metus (kai projekto vykdytojas turi didelės įmonės statusą) po projekto finansavimo gali būti perduota už rinkos kainą kitiems juridiniams ir (ar) fiziniams asmenims.
11.2. Projekto vykdytojas ir partneris (-iai) MTEP veiklai skirtas išlaidas privalo nurodyti metinėje pelno mokesčio deklaracijoje, kurią teikia Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos uždirbto pelno ir (arba) gautų pajamų apmokestinimo pelno mokesčiu tvarką reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
11.3. Projekto vykdytojas ir partneris (-iai), teikdamas (-i) informaciją Valstybės duomenų agentūrai statistikos sritį reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, įsipareigoja pateikti informaciją ir apie MTEP veiklai skirtas išlaidas.Daugiau Mažiau -
Projektų įgyvendinimo trukmėPFSA 2.4.2 p.: Projektų veiklų įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo projekto sutarties pasirašymo dienos. Jeigu projekto vykdytojas negali įgyvendinti projekto per 36 mėnesius dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių IV skyriaus antrajame skirsnyje nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki PFSA 2.4.8 papunktyje nurodyto termino.Daugiau Mažiau
-
Reikalavimai valstybės pagalbai
PFSA 8 punkte numatyti reikalavimai valstybės pagalbai:
„8.1. Pagal PFSA 2.1 papunktyje nurodytą remiamą veiklą teikiamas finansavimas yra valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 3 dalyje, kuri atitinka visas sąlygas, nustatytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 I skyriuje, ir atitinkamas specialiąsias sąlygas, nustatytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnyje.
8.2. PFSA 2.1 papunktyje nurodytos remiamos veiklos vykdymo atveju teikiama valstybės pagalba laikoma turinti skatinamąjį poveikį, jeigu atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 6 straipsnio 2 dalies nuostatas.
8.3. Pagal PFSA valstybės pagalba gali būti teikiama ne ilgiau kaip iki Reglamento (ES) Nr. 651/2014 galiojimo laikotarpio pabaigos, įskaitant ir pereinamąjį laikotarpį, t. y. iki 2027 m. birželio 30 d.
8.4. Projektų valstybės pagalbos atitikties Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 2 priede nustatytą Projektų atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapo formą.
8.5. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis, kuri apskaičiuojama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 5 dalies b ir c punktus ir 6 dalies a punkto ir b punkto i, ii, iii, iv papunkčius, nurodyta ir PFSA lentelėje:
8.5.1. Taikomiesiems moksliniams tyrimams intensyvumas neviršija 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
8.5.2. Eksperimentinei plėtrai intensyvumas neviršija 25 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.
8.6. Pagalbos intensyvumas gali būti padidintas iki 80 proc. tinkamų finansuoti išlaidų:
8.6.1. 10 procentinių punktų vidutinėms įmonėms ir 20 procentinių punktų labai mažoms įmonėms ir mažoms įmonėms.
8.6.2. iki 15 procentinių punktų, jeigu tenkinama viena iš šių sąlygų:
8.6.2.1. už veiksmingą bendradarbiavimą, jei tenkinamos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto i papunktyje nurodytos sąlygos;
8.6.2.2. jei projekto rezultatai yra plačiai skelbiami konferencijose, leidiniuose, atviros prieigos saugyklose arba per nemokamą arba atvirąją programinę įrangą, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto ii papunktyje;
8.6.2.3. pareiškėjas įsipareigoja laiku suteikti mokslinių tyrimų ir plėtros projektų, kuriems teikiama parama, mokslinių tyrimų rezultatų, kuriems taikomos intelektinės nuosavybės teisės, licencijas rinkos kaina ir neišimtiniu bei nediskriminaciniu pagrindu, kad jais Europos Ekonominėje Erdvėje galėtų naudotis suinteresuotosios šalys, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto iii papunktyje nurodytomis sąlygomis;
8.6.2.4. jei mokslinių tyrimų ir plėtros projektas vykdomas remiamame regione, tenkinančiame Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo107 straipsnio 3 dalies a punkto sąlygas, kaip nurodyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto iv papunktyje.
Lentelė. Projekto finansuojamoji dalis.
8.7. Apskaičiuojant pagalbos intensyvumą ir tinkamas finansuoti išlaidas taip pat vadovaujamasi Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 1 dalimi.
8.8. Tinkamos finansuoti projekto lėšomis išlaidos, taikant Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnį, yra:
8.8.1. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotos teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka, atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (arba) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas ir papildomų poilsio dienų išmokos apmokamos taikant kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių, jam nustatytos darbo savaitės trukmę ir jam suteiktų papildomų poilsio dienų trukmę.
8.8.2. Projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos, apskaičiuotos komandiruočių išlaidas reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
8.8.3. Išlaidos priemonėms ir įrenginiams, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projektui. Jei šios priemonės ir įrenginiai nenaudojami visą projekto trukmę, tik tos nusidėvėjimo išlaidos, kurios atitinka projekto trukmę ir yra apskaičiuotos pagal visuotinai priimtus apskaitos principus, laikomos tinkamomis finansuoti.
8.8.4. MTEP paslaugų įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, išlaidos, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų.
8.8.5. Išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams, žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, taip pat konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, naudojamų vien projektui, išlaidos. Programinės įrangos licencijų įsigijimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti.
8.8.6. Su kitomis veiklos sąnaudomis, įskaitant sąnaudas medžiagoms, mažaverčiam inventoriui, atsargoms ir panašiems produktams, priskirtiniems trumpalaikiam turtui, tiesiogiai susijusiomis su MTEP veikla, susijusios išlaidos.
8.8.7. Tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos pridėtinės išlaidos – įrangos (išskyrus įsigytą iš ES fondų ar kitų ES finansinių priemonių lėšų) nuomos išlaidos.
8.8.8. Tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos pridėtinės išlaidos – projektui įgyvendinti būtinų pastatų ar patalpų nuomos išlaidos (ne daugiau nei 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų).
8.8.9. Netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.
8.8.10. PFSA 8.8.4–8.8.5 papunkčiuose nurodytos išlaidos kartu negali sudaryti daugiau nei 50 proc. tinkamų finansuoti PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų.
8.9. Projekto finansuojamoji dalis kiekvienam valstybės pagalbos gavėjui (įskaitant partnerį (-ius) nustatoma atskirai.
8.10. Jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-ais), pareiškėjas turi patirti ne mažiau kaip 50 proc. PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų. Jei yra pretenduojama į projekto finansuojamosios dalies padidinimą, projektas turi atitikti vieną iš Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto i, ii, iii, iv papunkčiuose nustatytų sąlygų ir pareiškėjas turi patirti ne daugiau kaip:
8.10.1. 70 proc. tinkamų finansuoti PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų;
8.10.2. 90 proc. tinkamų finansuoti PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų, jeigu partneris arba vienas iš partnerių yra MSI.
8.11. Jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais) ir pretenduojama į projekto finansuojamosios dalies padidinimą, kai tenkinama viena iš Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto i, ii, iii, iv papunkčiuose nustatytų sąlygų, partneris (-iai) turi patirti ne mažiau kaip:
8.11.1. 30 proc. tinkamų finansuoti PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų, jeigu partneris yra MVĮ. Jeigu partneriais yra daugiau nei vienas privatusis juridinis asmuo, jie kartu turi patirti ne mažiau kaip 30 proc. tinkamų finansuoti PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų.
8.11.2. 10 proc. tinkamų finansuoti PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų, jeigu partneris yra MSI. Jeigu partneriais yra daugiau nei viena MSI, jos kartu turi patirti ne mažiau kaip 10 proc. tinkamų finansuoti PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų.
8.12. Partnerių patirtos išlaidos, atitinkančios Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje nustatytus reikalavimus ir PFSA 8.8 papunktyje nurodytas sąlygas, projektui įgyvendinti yra tinkamos finansuoti išlaidos, bet jas kompensuoja projekto vykdytojas. Projektui įgyvendinti skirtą finansavimą tiesiogiai gauna tik projekto vykdytojas, kuris atsiskaito su partneriais. Partneriai tiesiogiai finansavimo lėšų negauna. Finansavimo intensyvumas partneriams yra stebimas ir tikrinamas gavus mokėjimo prašymą. Projekto vykdytojas privalo partneriams skirtą finansavimo sumą pervesti per 5 darbo dienas nuo jos gavimo. Projekto vykdytojas negali naudoti partneriui skirto finansavimo.
8.13. Projektą įgyvendinant kartu su MSI, laikoma, kad netiesioginė valstybės pagalba per MSI kitiems projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims neperduodama, jeigu laikomasi vienos iš šių sąlygų:
8.13.1. Rezultatai, kuriems netaikomos intelektinės nuosavybės teisės, gali būti plačiai skleidžiami ir visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus, susijusius su MSI veikla projekte, yra visiškai suteikiamos MSI, t. y. MSI gauna visą šių teisių teikiamą ekonominę naudą ir pasilieka teisę jomis visomis naudotis, ypač nuosavybės teise ir licencijos teise; šios sąlygos taip pat gali būti įvykdytos, jeigu MSI nusprendžia toliau sudaryti sutartis dėl šių teisių, įskaitant jų licencijavimą, bendradarbiaujant su partneriu.
8.13.2. Kai MSI gauna projekte dalyvaujančio juridinio asmens kompensaciją, lygią intelektinės nuosavybės teisių, kurios yra susijusios su MSI veikla įgyvendinant projektą ir kurios perduodamos projekte dalyvaujantiems juridiniams asmenims, rinkos kainai, t. y. kompensaciją už visą tų teisių teikiamą ekonominę naudą; vadovaujantis bendraisiais valstybės pagalbos principais ir atsižvelgiant į tai, kad intelektinės nuosavybės teisių rinkos kainą objektyviai nustatyti sunku, ši sąlyga laikoma įvykdyta, jeigu MSI, kaip pardavėja, derėsis, kad gautų didžiausią naudą intelektinės nuosavybės perdavimo sutarties sudarymo metu. Bet kuris projekte dalyvaujančio juridinio asmens įnašas dengiant MSI sąnaudas yra atimamas iš tokios kompensacijos.
8.14. Netiesioginės valstybės pagalbos taip pat gali nebūti, jeigu įvertinusi tarp partnerių pasirašytą jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį administruojančioji institucija padaro išvadą, kad visos intelektinės nuosavybės teisės į MTEP ir naujovių diegimo rezultatus ir galimybės pasinaudoti teisėmis į tokius rezultatus yra priskiriamos skirtingiems partneriams ir tinkamai atspindimas jų atitinkamas suinteresuotumas projektu, darbo krūvis, finansinis ir kitoks įnašas į projekto įgyvendinimą.
8.15. Jeigu nėra laikomasi nė vienos iš PFSA 8.13 papunktyje nurodytų sąlygų ir atlikusi projekto įvertinimą pagal PFSA 8.14 papunktį administruojančioji institucija nustato, kad buvo suteikta valstybės pagalba, visa MSI įnašo į projekto (tinkamas išlaidas) įgyvendinimą vertė laikoma valstybės pagalba, ir administruojančioji institucija jos dydžiu mažina finansavimo dydį pareiškėjui ir (arba) partneriui (-iams) priklausomai nuo to, kuris tą pagalbą gavo (pvz., įmonė įgyvendina mokslinių tyrimų projektą kartu su partneriu – universitetu. Įmonei taikoma 50 proc. finansuojamoji dalis. Įmonės tinkamos finansuoti išlaidos yra 600 000 (šeši šimtai tūkstančių) eurų. Projektui įgyvendinti yra skiriamas 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų finansavimas. Jei įgyvendinant projektą paaiškėja, kad nebuvo laikomasi bent vienos iš PFSA 8.13 papunktyje nurodytų sąlygų, pvz., įmonei universitetas perdavė intelektinės nuosavybės teises mažesne negu rinkos kaina, t. y. rinkos kaina – 35 000 (trisdešimt penki tūkstančiai) eurų, o universitetas intelektinės nuosavybės teises perdavė už 15 000 (penkiolikos tūkstančių) eurų kompensaciją, tokiu atveju įmonei pagal PFSA teiktas finansavimo dydis yra mažinamas 20 000 (dvidešimčia tūkstančių) eurų (skiriamas finansavimas negali viršyti 280 000 (dviejų šimtų aštuoniasdešimt tūkstančių) eurų.
8.16. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
8.16.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
8.16.2. bet kokia kita valstybės pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios iš dalies arba visiškai sutampa, tik jeigu taip susumavus, neviršijamas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 5 dalyje nustatytą pagalbos intensyvumą.
8.17. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, nustatytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 5 dalyje.
8.18. Ministerija, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/public?lang=lt, ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos, vadovaudamasi administruojančiosios institucijos pateikta informacija.
8.19. Valstybės pagalba PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai išmokama dalimis ir yra diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 7 straipsnio 3 dalyje.
8.20. Projekto veikloms, susijusioms su įgyvendinant projektą kuriamų produktų patentavimu, teikiama de minimis pagalba vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831. PFSA nustatomos de minimis pagalbos teikimo sąlygos, kurios atitinka Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka.
8.21. Projekto de minimis pagalbos atitikties Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatoms vertinimą atlieka administruojančioji institucija pagal PFSA 3 priede nustatytą Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą.
8.22. Pagal PFSA de minimis pagalba gali būti teikiama ne ilgiau kaip iki PFSA 2.4.8 papunktyje nustatyto termino.
8.23. Pareiškėjui teikiama de minimis pagalba, kaip nustatyta PFSA 8.20 papunktyje:
8.23.1. Pagalbos intensyvumas sudaro iki 85 proc. kuriamų produktų patentavimui skirtų tinkamų finansuoti išlaidų.
8.23.2. Didžiausia galima skirti finansavimo lėšų suma patentavimui – iki 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų.
8.23.3. Kuriamų produktų patentavimo išlaidos yra tinkamos finansuoti tik tuo atveju, jei yra susijusi su projektu planuojama vykdyti MTEP veikla.
8.23.4. Kuriamų produktų patentavimą gali vykdyti tik pareiškėjas.
8.24. PFSA 8.10–8.11 papunkčių nuostatos netaikomos kuriamų produktų patentavimui.
8.25. Tinkamos finansuoti projekto lėšomis išlaidos, taikant Reglamentą (ES) 2023/2831, yra:
8.25.1. Patentinių patikėtinių teikiamos su išradimų patentavimu susijusios paslaugos. Šioms išlaidoms PĮP vertinimo metu nustatoma individuali fiksuotoji suma, kaip nurodyta PFSA 14 punkte.
8.25.2. Mokesčiai už išradimų patentavimą.
8.25.3. Netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.
8.26. Vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį 3 metų laikotarpį. Viena įmonė apima visas įmones, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir į tai, ar ES valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Ar yra susijęs su kitais subjektais, pareiškėjas gali pasitikrinti pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos parengtą klausimyną „Ar paramos gavėjas susijęs su kitais subjektais“, kuris paskelbtas Konkurencijos tarybos interneto svetainėje https://kt.gov.lt/uploads/documents/files/veiklos-sritys/valstybes-pagalba/klausimynai/kaip_KLAUSIMYNAS_vienas_ukio_subjektas.pdf.
8.27. De minimis pagalba gali būti sumuojama su de minimis pagalba, kuri:
8.27.1. suteikta pagal 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2832 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, skiriamai visuotinės ekonominės svarbos paslaugas teikiančioms įmonėms;
8.27.2. suteikta pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 4 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2391 ir 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. spalio 4 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/2391, neviršijant Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje nustatytos viršutinės ribos.
8.28. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.
8.29. De minimis pagalba numatoma mokėti dalimis. De minimis pagalba diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 6 dalyje.
8.30. Pagal PFSA netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:
8.30.1. Nurodytos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus trečiajame skirsnyje.
8.30.2. Neįvardytos PFSA 8.8.1–8.8.9 ir 8.25.1–8.25.3 papunkčiuose tinkamomis finansuoti išlaidomis.
8.31. Administruojančioji institucija PĮP vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti bendrą vienai įmonei suteikiamą de minimis pagalbą. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias įmones dėl de minimis pagalbos, nurodytas pateiktoje „Vienos įmonės“ deklaracijoje, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras), kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, patikrinti, ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. Ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo, administruojančioji institucija duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Registrui teikia per 20 darbo dienų nuo sprendimo dėl projekto finansavimo įsigaliojimo dienos. Duomenys į Registrą apie suteiktą valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 pateikiami per 20 darbo dienų nuo sprendimo dėl projekto finansavimo įsigaliojimo dienos.
Daugiau Mažiau -
Projektų bendrieji atrankos kriterijaiProjektų bendrieji atrankos kriterijai nurodyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/projektu-bendruju-atrankos-kriteriju-sarasas-ir-ju-vertinimo-metodika-3Daugiau Mažiau
-
Projektų specialieji atrankos kriterijai1. Specialusis. Projekto veikla atitinka Koncepcijos nuostatas ir bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto tematiką. Vertinama, ar projekto veikla atitinka Koncepcijos nuostatas ir bent vieno Koncepcijos MTEPI prioriteto tematiką.
Projekto veiklos atitikimas Koncepcijai vertinamas remiantis PĮP pateikta informacija.
2. Specialusis. Pareiškėjas yra užsienio investuotojas. Vertinama, ar pareiškėjas yra užsienio investuotojo (juridinio (-ių) ir (ar) fizinio (-ių) asmens (-ų) Lietuvos Respublikoje įsteigtas (įsigytas) privatusis juridinis asmuo ir kuriam užsienio investuotojas (juridinis (-iai) ir (ar) fizinis (-iai) asmuo (-enys) daro lemiamą įtaką, arba užsienio investuotojas (įmonė), arba užsienio investuotojo (įmonės) įsteigtas filialas Lietuvos Respublikoje. Taip pat vertinama ar pareiškėjas yra MVĮ arba didelė įmonė, bendradarbiaujanti su MVĮ.
Užsienio investuotojas suprantamas taip, kaip apibrėžta PFSA 1.2.7 papunktyje.
Lemiama įtaka supranta taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme.
Atitiktis kriterijui vertinama pagal dokumentus, pateiktus kartu su PĮP (jei pareiškėjas – užsienio įmonė) ir Juridinių asmenų registro duomenis (jei pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje registruota įmonė).
3. Specialusis. Pareiškėjo (įskaitant pareiškėjo įmonių grupę) pajamos. Vertinama, ar pareiškėjo pajamos (įskaitant įmonių grupės) per paskutinius 3 finansinius metus (skaičiuojama bendra pajamų suma) yra ne mažesnės nei prašoma finansavimo suma. Vertinama pagal 1-3 paskutinių metų įmonės (ar įmonių grupės) patvirtintos finansinės atskaitomybės dokumentus arba pagal pareiškėjo pateiktus pasirašytus tarpinius finansinės atskaitomybės dokumentus, kai pareiškėjas įsteigtas tais pačiais metais kaip pateiktas PĮP.
Įmonių grupė supranta taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatyme.
Atitiktis kriterijui vertinama pagal paskutinių 1-3 finansinių metų patvirtintus metinių finansinių ataskaitų rinkinius ir (arba) 1-3 paskutinių finansinių metų patvirtintus įmonių grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius arba pagal pareiškėjo pateiktus pasirašytus tarpinius finansinės atskaitomybės dokumentus (kai pareiškėjas įsteigtas tais pačiais metais kaip ir teikiamas PĮP), pateiktus kartu su PĮP (jei pareiškėjas – užsienio įmonė) arba pagal Juridinių asmenų registro duomenis (jei pareiškėjas – Lietuvos Respublikoje registruota įmonė).
Šis kriterijus taikomas tik PĮP vertinimo metu.Daugiau Mažiau -
Projektų prioritetiniai atrankos kriterijai
Numeris Pavadinimas Maksimalus galimas surinkti balas Didžiausias galimas kriterijaus balas Svorio koeficientas Minimalus privalomas surinkti balas 1 Projekto efektyvumas 30,00 5 6,00 2 Projekto įgyvendinimo metu sukurtų produktų ir (arba) technologijų reikšmingumo lygis. 20,00 5 4,00 3 Projekto įgyvendinimo metu sukurtų produktų ir (arba) technologijų komercinimo potencialas 20,00 5 4,00 4 Projekto įgyvendinimo metu planuojamas sukurti produktas ir (arba) technologija yra tvarus (-i) (aplinkai draugiškas (-a). 15,00 5 3,00 5 Projekto įgyvendinimo metu planuojamas sukurti inovatyvus produktas taikant didelio poveikio technologiją. 15,00 5 3,00 Daugiau Mažiau
-
ReikalavimaiPFSA 8.8 papunktyje nurodyti išlaidų, taikant Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnį, tinkamumo reikalavimai:
„8.8.1. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis ir išlaidos su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams, apskaičiuotos teisės aktų, reguliuojančių darbo užmokestį ir darbo santykius, nustatyta tvarka, atlygio projektą vykdantiems fiziniams asmenims pagal paslaugų (civilines), autorines ar kitas sutartis išlaidos. Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (arba) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išmokos apmokamos taikant kasmetinių atostogų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių, jam nustatytos darbo savaitės trukmę.
8.8.2. Projektą vykdančio personalo komandiruočių išlaidos, apskaičiuotos komandiruočių išlaidas reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
8.8.3. Išlaidos priemonėms ir įrenginiams, atsižvelgiant į mastą ir laikotarpį, kuriuo jie naudojami projektui. Jei šios priemonės ir įrenginiai nenaudojami visą projekto trukmę, tik tos nusidėvėjimo išlaidos, kurios atitinka projekto trukmę ir yra apskaičiuotos pagal visuotinai priimtus apskaitos principus, laikomos tinkamomis finansuoti.
8.8.4. MTEP paslaugų įsigijimo iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, išlaidos, t. y. kai perkama iš išorinių šaltinių už rinkos kainas, pagal šalių sudarytą sandorį, kai nėra jokių susijusių slapto susitarimo elementų.
8.8.5. Išlaidos pagal sutartis vykdomiems moksliniams tyrimams, žinioms ir patentams, perkamiems arba įsigyjamiems pagal licenciją iš išorės šaltinių įprastomis rinkos sąlygomis, taip pat konsultavimo ir lygiaverčių paslaugų, naudojamų vien projektui, išlaidos. Programinės įrangos licencijų įsigijimo išlaidos nėra tinkamos finansuoti.
8.8.6. Su kitomis veiklos sąnaudomis, įskaitant sąnaudas medžiagoms, mažaverčiam inventoriui, atsargoms ir panašiems produktams, priskirtiniems trumpalaikiam turtui, tiesiogiai susijusiomis su MTEP veikla, susijusios išlaidos.
8.8.7. Tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos pridėtinės išlaidos – įrangos (išskyrus įsigytą iš ES fondų ar kitų ES finansinių priemonių lėšų) nuomos išlaidos.
8.8.8. Tiesiogiai su projekto įgyvendinimu susijusios ir veiklai proporcingai (pro rata principu) paskirstytos pridėtinės išlaidos – projektui įgyvendinti būtinų pastatų ar patalpų nuomos išlaidos (ne daugiau nei 10 proc. tinkamų finansuoti išlaidų).
8.8.9. Netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.
8.8.10. PFSA 8.8.4 ir 8.8.5 papunkčiuose nurodytos išlaidos kartu negali sudaryti daugiau nei 50 proc. tinkamų finansuoti PFSA 2.1 papunktyje nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų. “
PFSA 8.25 papunktyje nurodyti išlaidų, taikant Reglamentą (ES) 2023/2831, tinkamumo reikalavimai:
„8.25.1. Patentinių patikėtinių teikiamos su išradimų patentavimu susijusios paslaugos. Šioms išlaidoms PĮP vertinimo metu nustatoma individuali fiksuotoji suma, kaip nurodyta PFSA 14 punkte.
8.25.2. Mokesčiai už išradimų patentavimą.
8.25.3. Netiesioginės išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą. Šioms išlaidoms taikoma Administravimo taisyklių 172.1 papunktyje nurodyta fiksuotoji norma.“
PFSA 13 punkte nurodyti išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai:
„13.1. Projekto išlaidos turi atitikti PFSA 8.8 ir 8.25 papunkčiuose nustatytus tinkamumo reikalavimus ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. Nustatant projekto išlaidų tinkamumą vadovaujamasi ir Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, kurios skelbiamos ES investicijų interneto svetainėje https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams?version=1#prevVersions.
13.2. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo (partnerio (-ių) lėšų.Daugiau Mažiau -
ES fondų lėšos6 000 000,00 €Daugiau Mažiau
-
ES fondasEuropos regioninės plėtros fondasEkonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėDaugiau Mažiau
-
Taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiaiSkatinti APV TUI: MTEP vykdymą ir bendradarbiavimą bei technologijų perdavimą tarp didelių įmonių ir MVĮ technologijų ir inovacijų srityse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas:
Kodas Versija Pavadinimas Dydis Matavimo vnt. Papildoma informacija FN-001-01 01 Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma 7,0000 % https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A32021R1060 FN-005-01 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos. 8,6300 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-02 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 10,4400 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-03 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 12,3500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-05 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 17,2500 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-04 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 14,9900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-06 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 18,8900 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn FN-005-07 01 Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos 20,0200 % https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/fn-05-01-fn-05-07-kasmetiniu-atostogu-ismoku-fn Daugiau Mažiau
-
Teikimo tvarkaParengtas PĮP (su visais privalomais priedais) teikiamas per 2021-2027 m. Duomenų mainų svetainę (DMS) adresu https://dms.investis.lt. Kilus klausimams kreiptis į nurodytą kvietime atsakingą už kvietimą asmenį.Daugiau Mažiau
-
Kartu su PĮP teikiama1 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriais) 3 priedas: Informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus 9 priedas: PFSA 1 priedas, kuriame pateikiama informacija, reikalinga projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimams įvertinti arba laisvos formos pareiškėjo deklaracija 10 priedas: Partnerio deklaracija (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais) 11 priedas: Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais) 12 priedas: Informacijos apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) forma, kuriame nurodoma tik su teikiamu projektu susijusi suteikta arba planuojama gauti pagalba 13 priedas: Informacija, reikalinga projekto atitikčiai projektų atrankos kriterijams įvertinti (PFSA 4 priedas). 14 priedas: MTEP verslo planas su priedais (1A, 1B lentelės ir finansinis planas teikiamos excel formatu). 15 priedas: Pareiškėjo (partnerio (-ių), jei projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais) Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija. 16 priedas: Dokumentai, pagrindžiantys projekto biudžetą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkos esančias kainas ir kt. ) 17 priedas: Finansavimo šaltinius (pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įnašą ir netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiantys dokumentai. 18 priedas: Jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopija ar pasirašyto bendradarbiavimo ketinimo protokolo kopija, jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais) 19 priedas: Vienos įmonės“ deklaracija, jei projekte numatoma atlikti kuriamų produktų patentavimą pagal Reglamentą (ES) 2023/2831. 20 priedas: Laisvos formos deklaracija, kurioje pareiškėjas atsakingai patvirtina, kad yra įvykdęs su mokesčių ir valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus (taikoma tik tais atvejais, kai pareiškėjas – užsienio investuotojas (įmonė). 21 priedas: Projekto ir MTEP verslo plano santraukos anglų kalba.Daugiau Mažiau
-
Priedai
2. Rekomendacijos dėl PĮP priedų pateikimo;
3. Atmintinė dėl SVV statuso ir sunkumų vertinimo (rekomenduojama pateikti su PĮP);
4. Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės:
(Aktuali versija nuo 2024-08-01) Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės;
- Paramą dotacijomis gavusios įmonės - P-05-001-01-05-07-13;
(Aktuali versija nuo 2024-08-01) Paramą dotacijomis gavusios įmonės;
(Aktuali versija nuo 2024-08-01) Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos, finansinės priemonės;
- Paramą gavusiuose subjektuose sukurtos mokslo tiriamojo darbo vietos - R-05-001-01-05-07-05;
(Aktuali versija nuo 2024-08-01) Paramą gavusiuose subjektuose sukurtos mokslo tiriamojo darbo vietos;
(Aktuali versija nuo 2024-08-01) Investicijas gavusios įmonės pajamos, gautos iš tiesiogiai projekto metu sukurtų ir rinkai pateiktų produktų .
5. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija;
6. Frascati vadovas;
7. Oslo vadovas;
8. Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašas;
9. Pareiškėjo (partnerio) / projekto vykdytojo įnašo šaltinių užtikrinimo vertinimo metodika;
12. Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas;
13. Smulkiojo ir vidutinio verslo statuso deklaravimo tvarkos aprašas;
15. Investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijos;
16. Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams;
17. Lietuvos Respublikos investicijų įstatymas;
18. Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatymas;
19. Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymas;
20. Lietuvos Respublikos patentų įstatymas;
21. Lietuvos Respublikos patentinių patikėtinių įstatymas;
22. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas
Daugiau Mažiau
-
ApskritisNetaikomaDaugiau Mažiau
-
Siekiami stebėsenos rodikliaiSkatinti APV TUI: MTEP vykdymą ir bendradarbiavimą bei technologijų perdavimą tarp didelių įmonių ir MVĮ technologijų ir inovacijų srityse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas:
Pavadinimas Kodas Matavimo vnt Minimali siektina reikšmė projektai Investicijas gavusios įmonės pajamos, gautos iš tiesiogiai projekto metu sukurtų ir rinkai pateiktų produktų R.N.2.5653 eurai 32900,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos, mažos, vidutinės ir didelės įmonės P.B.2.0001 įmonės 12,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių labai mažos įmonės P.B.2.0001.1 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių mažos įmonės P.B.2.0001.2 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių vidutinės įmonės P.B.2.0001.3 įmonės 0,00 Paramą gavusios įmonės, iš kurių didelės įmonės P.B.2.0001.4 įmonės 0,00 Paramą dotacijomis gavusios įmonės P.B.2.0002 įmonės 13,00 Paramą gavusiuose subjektuose sukurtos mokslo tiriamojo darbo vietos R.B.2.2102 vienų metų etato ekvivalentai 18,00 Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos, finansinės priemonės R.B.2.2002 eurai 24923077,00 Privačios investicijos, papildančios viešąją paramą, iš kurių dotacijos R.B.2.2002.1 eurai 0,00 Daugiau Mažiau -
Kita informacija
Kvietimo informacija skelbiama tinklapiuose:
www.eimin.lt (naujienlaiškis dėl skelbiamo kvietimo)
Daugiau Mažiau
-
Taikomi teisės aktai1. Taikomi teisės aktai
1.1. Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 05-001-01-05-07 „Sukurti nuoseklią inovacinės veiklos skatinimo sistemą“ veiklos „Skatinti tiesioginių užsienio investicijų pritraukimą į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą“ poveiklės „Skatinti aukštos pridėtinės vertės tiesiogines užsienio investicijas: mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros vykdymą ir bendradarbiavimą bei technologijų perdavimą tarp didelių įmonių ir labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių technologijų ir inovacijų srityse (Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – PFSA):
1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo.
1.1.2. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2023/435.
1.1.3. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.
1.1.4. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2023/1315.
1.1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa, patvirtinta 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 5742, kuriuo patvirtinama programa „2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa“ dėl paramos iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, „Europos socialinio fondo +“ ir Teisingos pertvarkos fondo Lietuvoje siekiant investicijų į darbo vietų kūrimą ir ekonomikos augimą tikslo, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. birželio 5 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2023) 3762.
1.1.6. Lietuvos Respublikos investicijų įstatymas.
1.1.7. Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios atskaitomybės įstatymas.
1.1.8. Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymas.
1.1.9. Lietuvos Respublikos patentų įstatymas.
1.1.10. Lietuvos Respublikos patentinių patikėtinių įstatymas.
1.1.11. Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymas.
1.1.12. Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymas.
1.1.13. Lietuvos Respublikos technologijų ir inovacijų įstatymas.
1.1.14. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“.
1.1.15. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 6 d. nutarimas Nr. 5 „Dėl Sostinės regiono ir Vidurio ir vakarų Lietuvos regiono sudarymo“.
1.1.16. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimas Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“.
1.1.17. 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 16 d. nutarimu Nr. 247 „Dėl 2022–2030 metų ekonomikos transformacijos ir konkurencingumo plėtros programos patvirtinimo“.
1.1.18. Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcija, patvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų (sumaniosios specializacijos) koncepcijos patvirtinimo“ (toliau – Koncepcija).
1.1.19. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Administravimo taisyklės).
1.1.20. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės).
1.1.21. Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“.
1.1.22. Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“.Daugiau Mažiau -
Specialieji teisės aktaiProjektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – PFSA).Daugiau Mažiau
-
Kontaktiniai asmenys
Vardas Pavardė Institucija Pareigos Telefonas El. paštas Stanislovas Dabušinskas Inovacijų agentūra Vyriausiasis projektų vadovas 37061256394 S.Dabusinskas@inovacijuagentura.lt Valdas Maksvytis Inovacijų agentūra Vyriausiasis projektų vadovas 37068281377 V.Maksvytis@inovacijuagentura.lt Daugiau Mažiau